Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Hatchback

Mad.Max, 14 lat temu
Silnik 1.9 JTD 115KM 85kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny, oszczędny i trwały
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : airbag failure - można usunąć samemu (czyszczenie styków)
Przeniesienie napędu : poduszka pod skrzynią biegów - trzeba wymienić (wada fabryczna)
Zawieszenie : kiepskie zawieszenie chociaż spowodowane jest to głównie stanem naszych asfaltów
4,0
Całokształt
Stilo vs Golf IV Swoją opinię wystawiam na podstawie doswiadczenia w użytkowaniu 2 używanych samochodów. Golfa IV TDI 101KM z 2002r. miałem przez 2,5 roku aż mi go ukradli i Stilo JTD 115KM z 2002r. posiadam od prawie roku. Oba samochody mają swoje wady i zalety. Niewątpliwą zaletą Stilo jest fakt, iż auto jest niepopularne wśród złodziei. Jest ekonomiczne i dynamiczne a części są tanie, ponadto oferuje więcej miejsca w środku niż Golf a silnik jest tańszy w naprawach i równie trwały. Dużym rozczarowaniem jak dla mnie jest kultura pracy silnika oraz wyciszenie. Golf IV jest znacznie lepiej wyciszony a silnik wydaje się równiej pracować. Jakość materiałów jest lepsza w Golfie IV. \"Niemiec\" ma także mniejsze problemy z drobnymi awariami. Ogólnie Stilo to dobry samochód chociaż ma kilka wad na które trzeba być przygotowany. Wypada gorzej niż Golf IV ale jest tańszy w zakupie. Ze względu na silnik polecam, ze względu na resztę nie specjalnie. Jeżeli dużo jeździsz i potrzebujesz auta z ekonomicznym i trwałym silnikiem to będziesz bardzo zadowolony.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu do TDI Golf IV (2002r) wcale nie jest cichy. Trzęsie strasznie (wada fabryczna poduszek) niezależnie czy jadę 60 czy 140 silnik jest GŁOŚNIEJSZY niż TDI w Golfie IV. Dużą zaletą jest: niskie spalanie, elastyczność, trwałość, ceny części zamiennych np: koło 2-masowe jest trwalsze niż w Golfie a do tego jest TAŃSZE nawet o 40%. EGR (kto miał diesla to zna temat) trwalszy niż w TDI i tańszy. Czujnik doładowania (overboost) inna konstrukcja niż w TDI można samemu czyścic co znacznie obniża koszty. Rozdząd tańszy niż w TDI. Olej tańszy niż w TDI.
3,0
Skrzynia biegów
Kiepsko w porównaniu do Golfa IV. Ciężko wchodzą biegi. Skrzynia sprawia wrażenie nieprecyzyjnej
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie to odwieczny problem w Fiatach, Alfach i Lanciach. Mało trwałe na nasze drogi (choć to wina polskich dróg) na szczęście części są nie drogie. Zastanawiam się jaką ocenę dać waham się między 3 a 4. Wszystkie moje oceny porównuję z Golfem IV (miałem ponad 2 lata) i oczywiście \"niemiec\" ma lepszy układ jezdny a co ważniejsze trwalszy.
Komfort
4,0
Widoczność
W porównaniu do Golfa IV: -widoczność do przodu i na boki taka sama, -widocznośc do tyłu lepsza w Golfie IV -widocznośc w lusterkach bocznych lepsza w Stilo
5,0
Ergonomia
Golf IV vs Stilo: -włączniki świateł jak dla mnie lepsze rozwiązanie oferuje Fiat -sterowanie szybami tak samo z małym plusem dla Golfa IV za lepszą jakość przełączników -sterowanie nawiewem: podobnie choć mały plus dla Stilo za klime 2 strfową (VW chyba nawet nie miał w ofercie) -Schowki: więcej schowków w Stilo (zmieniarka płyt) -sterowanie komputerem: zdecydowanie lepsze w Golfie IV. -wycieraczki: to samo, różnica w sposobie załączania ale nie ma wpływu na funkcjonalność -schowki w bagażniku: podobnie w obu modelach -czytelność wskaźników itp. - taka sama -siedzenia: nie wygodne, lepsze w Golfie IV -materiały: zdecydowanie lepszej jakości w Golfie IV -oświetlenie kabiny: jak dla mnie lepsze w stilo Jedyny mankament to trudna obsługa nawigacji, którą mam w Stilo (nie wiem o co tam chodzi) ustawienie czego kolwiek może znacznie podnieść ciśnienie krwi nie porównuje do VW ponieważ tam takiego \"bajeru\" nie było. Ponadto czytelnośc tego cuda w słoneczne dni jest słaba a czasem wręcz niemożliwa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje, chłodzi jak należy ma 2 strefową klimę więc wypada lepiej niż Golf IV
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Stilo vs Golf IV -przód jak dla mnie podobnie różnica jest tylko taka, że w Stilo siedzi się wyżej -Tył lepiej wygląda to w Stilo chociaż rewelacji nie ma. Ogólnie samochodem można podrużować w 4 osoby chociaż nie będzie wygodnie. 5 osób to już ciasnota okrutna ale i tak wygodniej niż w Golfie IV
3,0
Wyciszenie
Golf IV vs Stilo Wyciszenie jest baaardzo przeciętne Golf IV oferuje lepsze wyciszenie nie tylko silnika ale takze zawieszenia. Swoją opinie opieram nie na opiniach kolegi, który zna kolegę, który jeździł Golfem IV ale na swoich doświadczeniach. Miałem golfa IV TDI 2,5 roku (aż go ukradli), Stilo mam od prawie roku. Wymieniłem w nim sporo np: poduszki silnika i skrzyni biegów, zawieszenie tył, hamulce a i tak jest głośniej niż w Golfie IV. Ten kto pisze, że w VW jest głośny nie jeździł Stilo. ...a i jeszcze. Golf IV oferuje również lepsze wyciszenie niż skoda octawia II (jeźniłem rok służbowym)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Golf IV vs Stilo Przy moim sposobie jazdy, który można określić jako normalny z lekką nutką \"piracenia\" -Stilo (115KM) pali w okolicach 5,7 l na setkę -Golf IV (101KM) pali około 0,5l mniej Oba wyniki uważam za doskonałe(Spalanie mieszane) Zarówno w Golfie IV jak i w Stilo komputer zaniża spalanie choć w Golfie o 0,4l a w Stilo nawet o 1 litr np: Stilo na dystansie 260km na trasie (chodź w Polsce różnica między trasą a miastem jest niewielka) komp. pokazał średnio 4,9l faktycznie było około 5,6l. Ponieważ komputer w Stilo reaguje znacznie wolniej niż w Golfie IV różnice w tym co jest wyświetlanie a rzeczywistością mogą dochodzić do 1 literka
4,0
Stosunek jakość/cena
Oceniam używany samochód i w tym wypadku cena jest atrakcyjna natomiast gdybym miał kupić taki model 8 lat temu jako nowy to raczej puknął bym się w głowę, ponieważ cena w salonie była zaporowa. Tak więc cena za używany model jest dobra
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety kilka rzeczy jest denerwujących. zawieszenie - sworznie, drążki itp. słabe podłokietnik - kiepsko zamocowany trzeba co jakiś czas go dokręcać żarówki - wymiana dostarcza emocji elektryka np: słynny airbag failure zaśniedziałe styki powodują ten komunikat (wada fabryczna). Raz miałem \"kumulację\" błędnych komunikatów czujników: ESP failure, ASR failure, sensor oil failure oczywiśnie wszystko było sprawne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W Stilo z silnikiem JTD nie powinno się zdarzyć nic poważnego. Może wystąpić problem z poduszką pod skrzynią biegów (wada fabryczna) ale samochód nie stanie nam na drodze z tego powodu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo Hatchback 1.9 JTD 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Stilo Hatchback