Silnik
: Zaskoczyła mnie moc auta. Jak na 115KM naprawde ładnie sobie radzi z ruszaniem i wyprzedzaniem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Wspomaganie elektryczne
Przeniesienie napędu
: Koło dwumasowe i sprzęgło
Inne
: Mata poduszki powietrznej pasażera
2,0
Całokształt
Auto jest zrywne i chętnie przyspiesza. Ale rozczarowuje prowadzeniem, przyczepnością, czuciem kierownicy i USTERKOWOŚCIĄ. Mnie również wyciszeniem wnętrza i wyciszeniem zawieszenia. Po Mondeo i Lagunie - nie jest to najlepsza zmiana. Auto lubi robić psikusy, głównie przez zbyt skomplikowaną elektronikę w stosunku do jakości. Ja tego auta nie czuję w zakrętach! Auto potrafi być oszczędne jeśli chodzi o koszty paliwa, ale zabiera to szybciutko w kosztach części i napraw. Wymiana wahaczy polecam jedynie na oryginalne (300zł szt) i tak za regenerację przedniego zawieszenia możemy łatwo wyłożyć 1000zł za same wahacze, łączniki stabilizatora itp, bez amortyzatorów. Padające koło dwumasowe i dostaniemy przynajmniej 2000 do 2500zł po kieszeni. Wspomaganie padnie i wyłożymy 700(używane) do 4000zł (nowe). Drobiazgi co chwilę. Myślę, że można za tą cenę kupić np. Mondeo z 2001r z 2,0 TDDi i sobie pływac bezproblemowo po drogach. Cóż, mnie to auto nie cieszy mimo fajnego kształtu i super spalania. Nie daje satysfakcji w porównaniu do stopnia wkurzenia drobiazgami i większymi sprawami. Nie daje też pewności, że daleko od domu nie zrobi nam psikusa... Nie polecam
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie jest bardzo konkretny. Bardzo ładnie się zbiera, ale oczywiście posiada sporą turbodziurę. Zaczyna ciągnąć od 1800obr/min. Ogólnie jest ok. Uwaga na koła dwumasowe, które lubią padać i koszt ok 1,5 plus sprzęgło, murowany.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestrojone biegi 3, 4 i 5, natomiast 1 i 2 trochę krótkie - nie lubi się na nich jeździć. Biegi wchodza ładnie, sprzęgło wciska się delikatnie.
2,0
Układ jezdny
Zaznaczam - wcześniej jeździłem Fordem Mondeo 2001 i Laguną 2003. Zatem układ jezdny jest porażką.
1. Zawieszenie delikatne i w dodatku wymienia się całe wahacze w komplecie a nie sworznie i tuleje, co podraża koszty.
2. twarde i nieprecyzyjne. Przechyla się na boki i prowadzi samo w koleinach (mam opony 205/55 R16)
3. Układ kierowniczy mizerny (wspomaganie elektryczne - awaryjne jak diabli). Brak czucia w zakrętach. Za lekko pracuje kierownica.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność ok, małe autko, to i widoczność jest ok. Tylko te szerokie słupki, ale to norma i kwestia bezpieczeństwa.
4,0
Ergonomia
Wszyzstko logicznie rozmieszczone, tylko poza manetką tempomatu. Jak korzystałem z niego w poprzednich autach, to miałem to na kierownicy a teraz muszę ściągnąć rękę z kierownicy i macać za nią aby zapamiętac prędkość.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odparowuje szybko, chłodzi sprawnie, nie paruje jak łódź podwodna, grzeje w miarę ok, choć mrozów z nim jeszcze nie przeżyłem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu, jak z przodu bardzo dobrze, tył w 3 drzwiowej wersji jest ok, ale bez cudów. Na pewno nie na 4 facetów i na pewno nie na 5 osób. Bagażnik adekwatny.
3,0
Wyciszenie
Jakotakie, słychać poszumujące powietrze między uszczelkami - cudów nie ma. Do 100km/h bardzo kulturalnie, powyżej 130km/h bardzo niekulturalnie :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Potrafi zdziałać cuda :) Jeżdżąc bardzo delikatnie tak do 100km/h na trasie można i poniżej 5l zejść (ostatnio zrobiłem samą trasę, bez wjazdu do miast i z dwoma światłami i spalił 4,7l) Jeżdżąc rozsądnie w mieście można mieć 6l. A jeśli się ostro jeździ, to trasa 5,8 miasto powyżej 7l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest dobra w stosunku do wyposażenia jakie oferuje stilo, ale im go więcej, tym więcej zmartwień. Mam dodatkowo szklany dach i okazuje się, że trzeszczy na wybojach, zapychają się odpływy. Nie zamyka się bez pomocy roleta.
Można kupić lepsze auto za tą cenę
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bardzo dużo drobiazgów. Lampki air bagu, padająca mata w siedzeniu, która odpowiada za air bag. Trzesczące wycieraczki. Elektronika, elektronika i jeszcze raz elektronika. Zaciął mi się również panel klimatyzacji i nie mogę regulować nawiewu. Tuleje tylnej belki, niby kosztują 70zł oryginalne, ale wymiana ponad 400zł. Zatykający się odpływ klimy.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. Padło wspomaganie elektryczne - do wymiany całe - nowe 3500zł + wymiana, używane 300-600zł plus wymiana 200-400zł.
2. Koło dwumasowe - pada przy różnych przebiegach, mi zaczęło padać przy 160tys km i koszt zakupu koła to 1100zł plus sprzęgło ok 500zł plus wymiana.
3. Notoryczne usterki elektroniki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 115KM 85kW
[l/100km]