Inne
: Kilka drobnych patentów: dodatkowe wspomaganie kierownicy CITY, siłowniki klapy silnika, duży kufer.
4,0
Całokształt
Samochód poprawny, nie porywa. Dość wygodny i pakowny. Nie daje oszałamiającej przyjemności z jazdy. Ot wozidło bardziej w trasę niż do miasta.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dość głośny, elastyczny przy prędkościach, przyśpieszenie to jakiś żart.
3,0
Skrzynia biegów
Poprawna, drążek sprawia wrażenie delikatnego.
3,0
Układ jezdny
Średnio komfortowe, wychyla się na zakrętach. Dobrze wybiera nierówności, niestety przy większych dziurach potrafi stuknąć.
Komfort
3,0
Widoczność
Na boki niema tragedii, do przodu bardzo przeszkadzają szerokie słupki. Lusterka zewnętrzne zaimportowane chyba ze skutera;/
4,0
Ergonomia
Deska czytelna, rozmieszczenie przycisków i manetek poprawne. Fotele dość wygodne nie męczą podczas dalszych podróży. Głupio umieszczona wajcha podnoszenia siedziska fotela kierowcy, w niższym położeniu jest na równi z siedziskiem. Kiepskim rozwiązaniem jest też pokrętło regulacji oparcia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Standardowa klimatyzacja działa dobrze. Ciekawy patent z wyprowadzeniem nawiewu na tył bezpośrednio z tunelu między fotelami. Szyby szybko parują ale przy odpowiednim nastawieniu wentylacji szybko też odparowują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie nie widziałem większej przestrzeni przy nadwoziu hb. Dużo miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
W kabinie dość głośno przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik trochę za duży i za ciężki. Po mieście 7-8l na 100km w trasie znacznie lepiej. Przeglądy drogie, ceny części wysokie, na szczęście mało awaryjny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowych samochodów w salonie w tamtym okresie była jakimś ponurym żartem. Obecnie używane są dość tanie. To chyba jeden z tańszych diesli w tej klasie, a przytym jeden z najmniej zawodnych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 JTD 100KM 74kW
[l/100km]