Inne
: Samopoczucie podczas użytkowania. Nie wiem co to jest, ale bardzo przyjemnie mi się jeździ tym autkiem. Ma w sobie to coś. W końcu to Włoch...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Skomentuj tę usterkę...
4,0
Całokształt
Dobre autko do miasta i czasami poza nie (ale tylko z tym silnikiem). Na długie trasy przydałby się tempomat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny silnik. Przy pracującej turbinie bardzo szybki i żwawy. W zależności od sposobu dodawania gazu czuć zmiany w dostarczaniu mieszanki (zasługa Common Rail 2 gen.). Co korzystnie wpływa na komfort jazdy i zużycie paliwa. Czas reakcji turbiny praktycznie nieodczuwalny. Jednak silnik jest dość głośny. Jest to oczywiście kwestia wytłumienia wnętrza, ale np. w Saabie ten sam silnik pracuje nawet głośniej.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna. Drążek ma krótki zakres ruchu. Biegi wchodzą bardzo dobrze przy normalnej zmianie jak i przy dynamicznej. Wsteczny jest za 6stką i włącza się bez problemu. Osobiście nie lubię gdy jest koło "jedynki". Podłokietnik jest dobrze dopasowany do drążka i umożliwia wygodną zmianę biegów nadgarstkiem.
3,0
Układ jezdny
Tu jest trochę gorzej. Ciężki silnik z przodu i lekki tył z belka skrętną powodują niespodziewanie ogromną nadsterowność. (Co, nie powiem, sprawia ogromną frajdę). Zazwyczaj wie się już wcześniej, że auto ma zamiar wyjść tyłem, a skontrowanie jest dziecinnie proste. Tłumienie dziur przeciętne, standard jak na tą klasę. Problemem jest słabe wyciszenie wnętrza. Z tyłu jest bardzo głośno, a powyżej 170 ciężko sie rozmawia.
Komfort
5,0
Widoczność
Ciężko mi jest cokolwiek na ten temat powiedzieć. Auto ma wszystkie potrzebne szyby i dopóki nie pozaklejamy ich jakimiś tuningowymi częściami, wszystko dobrze widać. Przy parkowaniu pomaga czujnik z tyłu. Lusterka duże, wszystko dobrze w nich widać.
5,0
Ergonomia
yyy... No cóż. Kierownice i fotele można regulować. Wszystkie przyciski są w zasięgu ruchu ręką i tak umieszczone, że można je obsługiwać bezwzrokowo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna 2strefowa pracuje dobrze, chodź jest mało wydajna i przy zabójczym słońcu, w środku jest dość ciepło. Ogrzewane lusterka - fajna sprawa. Szybkie odparowywanie przedniej szyby - też całkiem przydatne. Do tego podgrzewane fotele (w zimie dosłownie ratują tyłek)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No tak. Kierowca ma dobrze, bo może odsunąć fotel do tyłu i się usprawiedliwić. Długie osoby nie powinny siedzieć za sobą, bo jest jednak mało miejsca na nogi. 3 osoby z tyłu, tylko na krótkie dystanse. Jak na auto tej klasy, miejsca w środku jest mało. Aha, nad głową sporo przestrzeni.
2,0
Wyciszenie
Właśnie. Jak już wcześniej wspomniałem w aucie jest głośno. Z tyłu nie da się rozmawiać powyżej 170 kmh. Silnik słychać zbyt dobrze w środku. Wyciszenie tylnego zawieszenia pozostawia wiele do życzenia. Zalecam kupować ciche opony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo przyjemnie jak na ta moc. Przeglądy jak na auto włoskie przystało nie są drogie, a części wszędzie pełno.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nowego nie opłaca się kupować. Aha, nowego już chyba się nie kupi... Znaleźć ten model używany w Polsce graniczy z cudem, ale za to w Niemczech czy Włoszech jest ich dużo. Warto poszukać dłużej i znaleźć model dobrze wyposażony. Ceny nawet wyglądają w porządku. zależy co kto woli. 2-letnie Stilo czy 7-8-letnie Audi A4 2.5 TDI. (Sprowadziłem takie nie dawno za podobną cenę do Stilo 2 letniego)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi póki co sie trzymają. W serwisie mieli problem z wyjęciem radia. Ale to już nie jest wina samochodu, chyba.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 35000 km, popsuł się sterownik wtryskiwaczy. Laweta > serwis. Przy okazji wspomnę, że w serwisie maja zwyczaj wymieniać zepsute części na częsci regenerowane (popsute i naprawione), ja miałem szczęście, bo akurat takiej nie było i po pisemnej zgodzie dyrekcji fiata (sic!) wymieniono mi ten kontroler na nowy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 16V JTD Multijet 150KM 110kW
[l/100km]