Silnik
: 5 cylindrów pozwala się zakochać w brzmieniu silnika i zapomnieć i drobnych usterkach znikających w lusterku wstecznym. Moc pozwalająca się bardzo dynamicznie przemieszczać.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Drobne problemy typowo elektryczne - kostki, złącza, styki, masy.
4,0
Całokształt
Świetny samochód, który nie sprzedawał się jak powinien przez wysoką cenę na start. Aktualnie utrata wartości sprawia, że za rozsądne pieniądze otrzymujemy pełen pakiet. Bardzo dobre wyposażenie, przyjemne wykończenie (skóra). niezły komfort jazdy i silnik z charakterem który ciągnie nielekkie nadwozie. Auto wbrew pozorom trzeba traktować nie jak hothatcha, a hatchbacka z cechami gran turismo, najprzyjemniej jeździ się nim z prędkościami 100+, elastyczność silnika pozwala na bezproblemowe dotarcie do 200. Spalanie adekwatne do mocy i wagi auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chyba najmocniejszy punkt programu, który finalnie skłonił mnie do zakupu tego auta. Na papierze relacja mocy do wagi nie urywa głowy, co potwierdza zresztą 8s do 100km/h, ale to co daje największą przyjemność to łatwo dostępny moment obrotowy (200Nm już przy 2500 obr., 225 przy 3500) i charakterystyczny dla silników R5 dźwięk. Zużycie oleju w tych jednostkach jest standardem korzystając z wyższych obrotów, ale mieści się w ramach zdrowego rozsądku.
4,0
Skrzynia biegów
Posiadam auto w wersji GT, z 5-cio biegową skrzynią manualną. Skrzynia taka sama jak w wersjach ze skrzynią Selespeed minus zautomatyzowane sterowanie. Nie mogę narzekać na precyzję skrzyni, na zimno pracuje sztywniej, ale bez zastrzeżeń. Jedyny minus skrzyni jest taki, że ma tylko pięć biegów - więc z jednej strony mamy niemałe obroty prując autostradą (4k RPM przy 150km/h), z drugiej zaś przyspieszenie do setki słabsze niż z dobrą skrzynią sześciobiegową. Niby to wystarcza i jest dobrze, ale mogłoby być superdobrze. Dlatego 4/5.
4,0
Układ jezdny
Układ napędowy bez zastrzeżeń, zawieszenie zestrojone w połowie drogi między komfortem a sportem. Zdecydowanie daleko mu do wybijania plomb, ale to i lepiej. Szerokie opony zapewniają masę przyczepności jeśli tylko na nich nie oszczędzaliśmy. 225/45/17 zapewnia zarówno komfort jak i prowadzenie.
5,0
Karoseria
Włoska fantazja skonfrontowana z niemieckim designem. Spaghetti z klopsami. Luca Toni w koszulce Bayernu Monachium. Nie każdy lubi odważne stylistycznie projekty, ale Stilo może się podobać. Nadwozie 3d jest ciekawie zaprojektowane, jest nisko i szeroko, zwłaszcza patrząc na sylwetkę auta z tyłu. Do dziś zerkam przez ramię zostawiając auto na parkingu.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki czasem utrudniają widoczność, dodatkowo przednia szyba jest daleko od kierowcy i nachylona pod takim kątem, że często stojąc pierwszy na światłach nie widzę sygnalizacji. Do tyłu jest nieźle, szyba nie jest wielka ale zapewnia dobrą widoczność, przy cofaniu pomagają czujniki i świadomość, że za szybą mamy jeszcze kawałek "kuperka" w postaci zderzaka.
5,0
Ergonomia
2 schowki w desce z czego jeden klimatyzowany, miejsca na napoje, telefon, schowek w podłokietniku, w drzwiach miejsce na butelke 0,5L i duże kieszenie. Proste i przyjemne sterowanie klimatyzacją, radiem i komputerem podkładowym. System bezkluczykowy EasyGo zwiększa wygodę i działa bardzo sprawnie. Bagażnik co najwyżej wystarczający.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się całkiem szybko i po kilku minutach w aucie jest już przyjemnie nawet przy ujemnych temperaturach. Podgrzewane fotele opcjonalne. Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja ma duży zakres regulacji i dobrze utrzymuje zadaną temperaturę. Szybko chłodzi. Dodatkowy nawiew dla pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zwracałem bardzo dużą uwagę na ten aspekt wybierając to auto. Wersja trzydrzwiowa jest najmniej pojemną spośród wszystkich, ale nawet w takim przypadku mając 180cm jestem w stanie usiąść sam za sobą, więc jest co najmniej dobrze. Wnętrze bardzo przestronne z przodu, dużo miejsca na nogi i głowę. Podłokietnik z przodu dobrze zaprojektowany.
5,0
Wyciszenie
Można się spierać, że na 5 gwiazdek zasługują tylko limuzyny marek premium, ale porównując Stilo z autami tej samej klasy ocena musi być bardzo dobra. Jazda autostradą z rozsądną prędkością nie męczy, można rozmawiać bez podnoszenia głosu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części eksploatacyjnych są nierzadko śmiesznie niskie, aczkolwiek nietypowe części do włoskich aut mogą czasem spędzić sen z powiek. Auto musimy zalewać porządnym olejem, najlepiej syntetycznym 10W60 z wyższej półki. Na szczęście rzeczy które mogą się w tych autach zazwyczaj psuć najczęściej naprawimy za normalne pieniądze.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem Stilo wypada tu dobrze. Mocny silnik, bogate wyposażenie, wysoki komfort podróżowania zamknięte w nadwoziu hatchbacka. Nie zawiedziemy się pod warunkiem, że nie szukamy sportowca - są szybsze auta za te pieniądze, są też bardziej rozwojowe. Ale za całokształt ocena może być tylko bardzo dobra.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie będę ukrywał, że te samochody mają swoje bolączki. W internecie znajdziemy wiele postów na temat przeróżnych problemów z instalacją elektryczną auta, mnie na razie dotknęła jedna - błąd czujnika poduszki. Zazwyczaj problemy da się rozwiązać poprawieniem połączenia kostek i styków.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie jeszcze mnie nie zawiódł. Raz dostałem ostrzeżenie w postaci komunikatu "loose connection" które udało się naprawić poprzez poprawę styków kostek komputera i akumulatora.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 170KM 125kW
[l/100km]