Układ elektryczny
: Bardzo rzadko w okresie zimowym pojawia się błąd ASR który ginie po ponownym uruchomieniu silnika.
5,0
Całokształt
Świetne autko do jazdy na co dzień, dziwię się tym którzy narzekają na wysokie splanie, to ile 2.4 ma palić 6l po mieście? u mnie spalanie oscyluje w okolicach 10l. na 100km więc całkiem dobrze tym bardziej że autem robię krótkie odcinki, w zimie nie zdąży się zagrzać. Co do pracy skrzyni trzeba się przyzwyczaić, na zimnym silniku trochę przyszarpie przy zasprzęglaniu ale ten typ tak ma nic się z tym nie zrobi auto po odebraniu z salonu tak szarpało i każde inne którym jeździłem, po rozgrzaniu biegi zmienia przyjemnie płynnie. Silnik poezja wkręcony na wyższe obroty brzmi pięknie. na niskich obrotach go praktycznie nie słychać bo stilo jest dobrze wyciszone. Przez 16lat i 105tyś. km w zawieszeniu wymieniono tuleje tylnej belki i łączniki stabilizatora, termostat oraz akumulator ciśnienia płynu hydraulicznego w skrzyni reszta to czysta eksploatacja, oleje filtry hamulce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ryk R5 wyższych obrotach i nic więcej nie potrzeba, przez 16lat ekploatacji zero awarii, zwykła eksploatacja olej filtr i rozrząd.
3,0
Skrzynia biegów
Nie jest to szczyt precyzji, poniżej 5st. C na zimnym silniku poszarpuje. Po rozgrzaniu jeździ się całkiem przyjemnie.
4,0
Układ jezdny
Układ zestrojony na komfort podróżowania, zdecydowanie nie zachęca do szybszej jazdy pomimo dośc mocnego silnika. Osobiście mi pasuje ale podejrzewam że wielu osobom tak zestrojony układ może być rozczarowaniem.
5,0
Karoseria
Świetny wygląd wersji 3D połączony z pakietem stylizacyjnym abartha. Sylwetka do tej pory może się podobać ostre linie i kształty które dzisiaj są tak pożądane w każdym nowym modelu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku bardzo dobra, tył pojazdu kończy się na tylnej szybie więc nie ma problemu z cofaniem, lusterka mogłyby być troche większe.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski znajduja się tam gdzie mają się znajdować. Duża ilość schowków, 2 przed pasażerem co teraz jest rzadkością. 2 uchwyty na kubki z przodu, 2 z tyłu w podłokietniku. Miejsce na smartfon. Spory schowek w podłokietniku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzeżeń, układ klimatyzacji automatycznej dwustrefowej działa dobrze, nie ma potrzeby ciągłego poprawiania temperatury jak w niektórych samochodach gdzie automat nie do końca dobiera ustawienia tak jakbyśmy sobie tego życzyli. W stilo tego problemu nie ma.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy kompakt jest naprawdę dużo miejsca, konkurent Golf IV czy V może tylko pozazdrościć ilości miejsca w pierwszym rzędzie, szklany dach dodatkowo doświetla wnętrze dodając uczucia jeszcze większej przestronności.
5,0
Wyciszenie
W silniku benzynowym 2.4 wyciszenie jest na naprawdę wysokim poziomie, przy jeździe autostradowej jest bardzo cicho silnika nie słychać jedynie szum opon i delikatnie szum powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo że w stilo 2.4 silnik oraz skrzynia są dość nietypowe nie ma większych problemów ze znalezieniem części zamiennych. Wiekszość występuje w zamiennikach dobrej jakości.
5,0
Stosunek jakość/cena
Pod tym względem stilo rozkłada rywali na łopatki, w tej cenie dostaniemy co najwyżej niemieckiego konkurenta z silnikiem w najsłabszej odmianie w podstawowej wersji wyposażenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek w chłodne dni czasami zapali się błąd systemu asr ale wystarczy zgasić silinik i problemu nie ma. Awaria występuje od nowości zdarza się sporadycznie 2-3 razy w okresie ziomowym.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 16lat eksploatacji stilo zawiodło raz gdy uszkodził się akumulator ciśnienia w skrzyni. Usterka była na tyle poważna że z wielkim trudem można było wrzucić jakikolwiek bieg, ale można było autem jechać w trybie awaryjnym.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 170KM 125kW
[l/100km]