Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Hatchback

BP, 12 lat temu
Silnik 2.4 20V 170KM 125kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 58 tys. km
Fiat Stilo Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW 2001-2006 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy, dźwięk i moc - wiedziałem, że mogę na nie liczyć ale nie wiedziałem, że będzie aż tak dobrze.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Kostki, kostki, kostki. Źle stykające kostki potrafią skutkować zgłaszaniem awarii wszystkich chyba podzespołów samochodu.
5,0
Całokształt
Fiat Stilo Abarth pali dużo benzyny, niemało oleju, zjada elementy zawieszenia, ma kosmicznie skomplikowaną i awaryjną instalację elektryczną i skrzynię biegów, ale wszystko to staje się nieistotne kiedy wciskamy gaz do dechy, skrzynia robi redukcję o dwa biegi w dół, silnik momentalnie wkręca się na obroty i zostawiamy w tyle niestykające kostki i wybite gumki wahaczy. Oczywiście Stilo Abarth to żaden ósmy cud świata, ale pamiętajmy że jest 30 razy tańsze od Ferrari, a wolniejsze tylko 3 razy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik zgrabnie łączy kulturę pracy i sportowe zacięcie. Przy spokojnej jeździe wydaje miły dla ucha, niezbyt narzucający się pomruk. W wyższych rejonach skali obrotomierza dźwięk dobywający się spod maski podniesie ciśnienie każdemu kierowcy. Nie wiem czy jest sens pisać o elastyczności silnika w usportowionym samochodzie.
4,0
Skrzynia biegów
Myślę, że każdy właściciel Stilo Abarth może długo opowiadać o Selespeedzie. Skrzynia świetnie sprawdza się w mieście, uwalniając kierowcę od konieczności ciągłego machania dźwignią zmiany biegów. Jednocześnie kiedy mamy inne od niej zdanie w kwestii optymalnego wyboru biegów, zawsze można wymusić zmianę. Żeby nie było zbyt różowo, potrafi zamyślić się w najmniej właściwym momencie (środek skrzyżowania), jeśli podczas przyspieszania odpuścimy pedał gazu. Na gwałtowne jego naciśnięcie też potrafi zareagować nie do końca przewidywalnie - raz dostaniemy błyskawiczną redukcję i przyspieszenie jak w odrzutowcu, raz chwilę zadumy i symboliczną redukcję o jeden bieg. Nie znaczy to, że skrzynia jest zła, ale wymaga nieco wprawy. Zalecam dawanie jej jasnych sygnałów - kiedy ruszamy ze świateł, wciskamy pedał gazu i nie zmieniamy jego pozycji, kiedy chcemy przyspieszyć wciskamy gaz od razu do dechy - wtedy skrzynia nas zrozumie a my nie będziemy się na nią złościć. W trybie ręcznym zmiana jakby ciut szybsza niż w automacie, nie ma problemów z brakiem porozumienia ze skrzynią.
5,0
Układ jezdny
W samochodzie ze sportowymi aspiracjami ma być twardo i jest twardo. Można liczyć kamienie na drodze, a omijanie studzienek staje się koniecznością. Elementy zawieszenia należy w związku z tym uznać właściwie za materiały eksploatacyjne...
Komfort
4,0
Widoczność
Szału nie ma. Szerokie bądź co bądź słupki A, jeszcze szersze słupki C. Z drugiej strony przyzwoite lusterka i zadowalająco duża tylna szyba.
4,0
Ergonomia
Podstawowe przełączniki rozmieszczone wzorowo, bardziej ambitne funkcje nawigacji i systemu audio wymagają zbyt wiele uwagi. Niby jest system sterowania głosem, ale łatwiej chyba nawiązać kontakt z kosmitami niż przekonać go do zrozumienia niektórych komend. Wciąż nie rozumiem, od czego zależy przełączanie podświetlenia głównego ekranu pomiędzy trybem dziennym i nocnym, bo na pewno ani od godziny ani od czujnika światła.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa jak należy, ogrzewanie takoż ale zakres regulacji nawiewów jest (jak dla mnie przynajmniej) mniej niż wystarczający. Może gdybym miał jakieś 2 m wzrostu, dałbym radę ustawić nawiew wprost na siebie - póki co przy 170 cm strumień powietrza co najwyżej muska moje ramię. Może to drobiazg, ale drobiazg który nie miał miejsca w żadnym innym samochodzie którym jeździłem, od Łady po Insignię.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest chyba jakiś błąd w tytule tego działu, powinno być \"i pasażera\".
5,0
Wyciszenie
Spokojnie toczymy się do pracy/na zakupy - jest cicho. Jedziemy rekreacyjnie - jest głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części jak w innych markach, ani na plus ani na minus. Spalanie BARDZO na plus. Nie żebym był zaskoczony - wiedziałem dokładnie, czego się spodziewać. Tak czy inaczej w cyku mieszanym raczej nie zejdziemy poniżej 10-11l/100km przy umiarkowanie spokojnej jeździe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Wszystko zależy od historii konkretnego egzemplarza. Tak czy inaczej trudno znaleźć w tym przedziale cenowym tak dobrze wyposażony samochód z takimi osiągami.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiele ambitnych rozwiązań technicznych w połączeniu z włoską jakością wykonania skutkuje częstym zgłaszaniem nieistniejących błędów, ew. błędów wywołanych przez nie do końca stykające kostki na przewodach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pamiętamy, że choć to nie Ferrari to jednak wciąż mamy do czynienia z włoskim autem sportowym i dbamy o nie odpowiednio - zero poważnych usterek. Nie próbowałem i nie radzę próbować innego podejścia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.4 20V 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo Hatchback 2.4 20V 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,50 zł
8,2
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Stilo Hatchback