Auto wygodne, przyjemnie sie jeździ, zwłaszcza w najlepszej wersji wyposażenia. Super radio z nagłośnieniem. Na LPG ekonomiczny. Ale ciągłe usterki i awarie zniechęciły mnie skutecznie do fiatów w przyszłości. Czekam aż mu stuknie 5 lat i 200 tys. i zamieniam go na japończyka.
Wrażenia
4,0
Silnik
praca OK pod warunkiem, że pracują wszystkie cewki. ASO twierdzi, że fabryczne są do bani i trzeba je po kolei wymieniać. Ja mam to już za sobą. Bardzo olejożerny. Co 5 tys. trzeba dolewać.
4,0
Skrzynia biegów
bez uwag
3,0
Układ jezdny
2 naprawy w okresie gwarancyjnym. Teraz na szczęście spokój. Duży plus to zachowanie na drodze - rzeczywiście nie boję sie wchodzic nim w zakręty.
Komfort
4,0
Widoczność
jeżeli ktoś potrafi posługiwać sie lusterkami nie powinien narzekać przy parkowaniu. Do przodu OK.
4,0
Ergonomia
trochę nisko przełączniki odmrażania i zamykania obiegów, ale ten pierwszy można włączać przy ruszaniu i sam się wyłączy, a drugi wystrczy ustawić w automat i sam będzie odcinał dopływ powietrza zewnętrznego w przypadku śmierdziela z przodu. Reszta przełączników bardzo OK (np. superpokrętło radia) albo nieaktywne w trakcie jazdy (My car komputera), dzięki czemu nie kusi żeby przy nich gmerać gdy koła sie toczą
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
mam klimę automat i nie narzekam. Prędko nagrzewa (przynajmnej z przodu, ale i do tyłu jest oddzielny nawiew), dobrze chłodzi, trzyma zadaną temperaturę (jeśli sie o nią dba i regularnie serwisuje)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jest OK
4,0
Wyciszenie
nie narzekam, ale mam słabe porównanie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwo OK, na gazie bardzo OK (+1-1,5 l w porównaniu z benzyną), ale serwis drogi, oj drogi. Oceniam przecietnie bo porównuję z Suzuki Swiftem którego mamy 7 lat i ten to dopiero oszczędne auto!
3,0
Stosunek jakość/cena
W tej wersji wyposażenia cena dość przyzwoita, ale jeżeli Wasz czas to też pieniądz, pomimo darmowego udostępniania samochodów zastępczych przez ASO, usuwanie usterek dużo mnie kosztuje.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bez przerwy coś. Wyciek płynu z układu chłodzenia usuwamy z ASO już drugi rok, po ok. 20 wymianach żarówek głównych (raz próbowałem to zrobić samodzielnie i skończyło sie kilkoma plastrami na dłoniach i oczywiście wizytą w serwisie) zamontowano mi magiczny kabelek (oczywiście element firmowy zalecany ale fabrycznie nie montowany) ograniczający wahania napięcia i jest normalnie. Czujnik temperatury zewn. szybko gnije w obudowie lusterka i wymiana to 600 zł (komlet lusterka). Tylna półka notorycznie wyłamuje swoje mocowania. Drzwi tylne skrzypią i smarowanie pomaga na kilka dni. Zamki pomimo zabezpieczania smarami już od dawna nie działają - tylko pilot. Nie chce mi się więcej pisać.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cały układ chłodzenia do bani - dwie wymiany chłodnic głównych, dwie chłodnicy klimy. Kłopoty z komputerem sterującym składem mieszanki, zwłaszcza podczas jazdy na LPG (autoryzowany montaż sekwencyjnej Tartarini za ponad 6 tys.), itd. Najgorsze jest to, że serwisy choć naprawdę się staraja, to nie dają rady i krążę bez przerwy z tymi samymi usterkami.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]