Silnik
: Nie będę się powtarzał, wszystko opisałem wyżej.
3,0
Całokształt
Stilo z tym silnikiem jest mniej zrwyne niż Seat Ibiza 1.4 85 km, dużo pali (z klimatyzacją w gęstym ruchu miejskim pojawiło mi się nawet 18 l/100 km), przy czym ceny części są na poziomie diesli (1200 zł za nowy wtrysk i 550 za regenerowany???). Podobnie jak w przypadku felernej m32 w Alfach i Fiatach Bravo, najsłabszym ogniwem włoskiego auta jest zatem niemiecki pierwiastek, czyli właśnie silnik (konstrukcji GM, spotykany również w Oplu Astrze). Sprzęgło ceną również osiągało poziom dwumasowców, gdyż silnik GM połączony jest ze skrzynią Fiata, a zatem jest wyjątkowe TYLKO dla tego modelu i ciężko je dostać. Szkoda, bo poza tym samochód świetny - stilo samo w sobie nadal jest bardzo atrakcyjnym samochodem (oczywiście mowa o modelu trzydrzwiowym), świetnie trzyma się drogi, z samą skrzynią Fiata nigdy problemów nie było, zawieszenie wytrzymałe, korozji również jakoś brak. Pod koniec posiadania check engine spędzało mi sen z powiek (wymieniony wtrysk, cewka, świece, a on dalej swoje), a szkoda, bo przez pierwsze trzy lata posiadania auta (zakupiony przy 105 tyś. km) nie działo się praktycznie nic.
Wrażenia
1,0
Silnik
Zdecydowanie najsłabsze ogniwo stilo w tych rocznikach, unikać jak ognia. 105 km? Gdyby ktoś powiedział mi, że ma 70, to jak najbardziej bym uwierzył (a poza moim samochodem jechałem raz identycznym i chodził równie słabo, więc to nie odosobniony przypadek). Części (jak na beznyniaka) tak drogie, że aż odechciewało się jeździć (JEDEN wtrysk z ASO 1200 zł, zamienników lub części z drugiej ręki praktycznie brak, regenerowany udało się wyrwać jakimś cudem za 550 zł). Spalanie żałosne - brakowało 6 biegu niemiłosiernie, na autostradzie przy 140 km/h spalanie 9 l/100 km, w mieście 10-11, tylko przy 70 km/h palił mało, bo 5,7.
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie zawiodła, jak to skrzynie Fiata. Sprzęgło 1500 zł, gdyż było wyjątkowe dla tego stilo z tym silnikiem i tą skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Niby gorsze zawieszenie niż w poprzedniku, a jeździł naprawdę pewnie (oczywiście to też sprawa opon 215/40 r17)
4,0
Karoseria
Wyjątkowo (jak na fiata) odporny na korozję, poza dwoma małymi ogniskami przy zamku bagażnika i na masce nie mam się do czego przyczepić
Komfort
4,0
Widoczność
Niezła, ale bez szału. Minus za malutkie lusterka, ale za to ładnie wyglądają ;)
3,0
Ergonomia
Duży zakres regulacji fotela, ale co po tym, jak po 200 km człowiekowi odpada kręgosłup. Wyjątkowo niewygodne fotele, reszta jak najbardziej okej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bolączka stilo, czyli nieszczelny układ klimatyzacji. Poza tym okej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji trzydrzwiowej trochę mało miejsca z tyłu, ale dało się przeżyć.
4,0
Wyciszenie
Z 6. biegiem byłoby na pewno lepiej. Ogólnie nie było tragedii.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdybym chciał dużo płacić za serwis, to bym sobie kupił diesla i przynajmniej tankował za grosze. Silnik pożera zawartości portfela i ciągle chce więcej.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękły obie sprężyny z przodu, nieszczelna klimatyzacja.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Padł wtrysk (550 zł regenerowany O ILE UDA SIĘ ZNALEŹĆ, 1200 nowy), cewka (ok. 200 zł), sprzęgło rozpadło się na kawałki (1500 zł), check engine, który przy każdym podłączeniu komputera pokazywał inny błąd...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW
[l/100km]