Auto w wersji 3 drzwiowej prezentuje się zdecydowanie najlepiej. Jest dość krótkie jak na swoją klasę, jednak już szersze od wersji 5 D. Czuć to zdecydowanie podczas jazdy. Auto prowadzi się dużo lepiej od rodzinnej wersji fiata. Nie pływa już tak na zakrętach, jest też zdecydowanie sztywniej...nie wpływa to jednak znacząco na komfort podróżowania. Porównując zawieszenie samochodu z konkurencją cenową tego rocznika i tej klasy ( seat leon, almera, astra II) jest niebotycznie bardziej komfortowe! zdecydowanie lepiej tłumi nierówności, a we wnętrzu nie słychać dziwnych odgłosów plastików. Widać że fiat zrobił tutaj niezłą robotę.
Silnik 1,6 16v- wystarczająca moc, chociaż w moim odczuciu brakuje mu zrywności. Krótkie pierwsze dwa biegi nie ułatwiają jazdy w mieście. Spalanie dość duże, szczególnie w mieście ( spokojnie 9l, zimą nawet 11!).
Co do awaryjności...w aucie psują się drobiazgi. Nie ominał mnie znany już wszystkim posiadaczom Stilo "airbag failure". Wystarczy jednak poczytać, zamiast jeździć po mechanikach. Za ten błąd w 90% przypadków odpowiadają złączki przewodów poduszek powietrznych. wystarczy schylić się pod fotel, lub schowki w bagażniku... rozłączyć i złączyć na nowo. Ten feler wg, niemieckich ekspertów upodlił wysokość Stilo w rankingach..uważali że ten błąd uniemożłiwia dalszą podróż, skutecznie unieruchamiając pojazd. Śmiech na sali, no ale wtedy trzeba było bronić konkurencyjności golfa IV, który wg mnie odstaje znacząco od Stilo.
Wyskakujące "check enginy", które mogą być zmora posiadaczy tego samochodu mają dwie główne przyczyny i można na starcie je zniwelować. Złe umiejscowienie komputera... zwyczajnie ulegały zbyt dużym wahaniom temperatury i wilgoci. Drugą przyczyną może być zbyt słaby akumulator lub spadki napięcia w alternatorze.
Koszt niewielki, a problem na stałe rozwiązany.
Podobno awarii ulega climatronic, najczęsciej odpowiedzialny jest za to siłownik nawiewów, lub czujnik temperatury. Koszt ok 200 zł.
Pomimo tych wad auto naprawdę godne polecenia. Bardzo wygodne, komfortowe, z bardzo bogatym wyposażeniem ( standard to 6 poduszek, abs, esp, klimatyzacjia, radio fabryczne, regulacja położenia kolumny kierowniczej w każdej płaszczyźnie)... W cenie ok 7 tysięcy zł z rocznika 2003, dostaniemy gołego, nie koniecznie lepszego golfa IV z 2000 roku i nie pewną historią.
Osobiście posiadałem seata toledo i astrę II...uważam że Stilo jest zdecydowanie lepszym samochodem. Poprzednie auta psuły się częściej, w toledo padła turbina, w astrze skrzynia biegów...koszta napraw ogromne, a komfort prowadzenia znacznie gorszy.
Zdecydowanie polecam ten samochód!
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, ale dopiero przy wyższych obrotach. Leniwy start na pierwszym biegu. Dość paliwożerny i głośny. Spalanie oleju jak na benzyniak w tym roczniku w normie ( 0,5 l na 3 tys km).
3,0
Skrzynia biegów
haczący bieg wsteczny, precyzyjna
4,0
Układ jezdny
Zdecydowanie lepszy w wersji 3D. komfortowe. Wspomaganie elektryczne z funkcją city ułatwia parkowanie.
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu ok. Bardzo małe lusterka. Okna z tyłu w wersji 3D maleńkie...trzeba wyczuć autko. Nadrabia gabarytem i zwrotnością.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Uszkodzony silniczek klap nawiewu klimatyzacji. Po naprawie wszystko sprawne. Szyby nie pocą się i nie parują od wewnątrz jak w wielu innych samochodach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu poezja. Dużo miejsca nad głową, podłokietnik w standardzie. Regulacja położenia kolumny kierowniczej we wszytskich płaszczyznach.
3,0
Wyciszenie
przy wiekszych prędkościach robi się dość głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie części. jeżeli kupimy zadbany egzemplarz, psuć się powinna jedynie elektryka...ale i na to są sposoby, które opisałem wyżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze otrzymujemy bardzo komfortowy samochód, świetnie wyposażony.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka...czujniczki, check enginy itp;P jednak nie powinno to nas negatywnie nastawiać do samochodu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać nic się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 103KM 76kW
[l/100km]