Niezły samochód, ale mógłby być lepiej i staranniej wykończony.Plus za pracę klimatyzacji , komputer pokładowy,centralny zamek z pilotem w kluczyku, tryb pracy wycieraczek,przestrzeń w kabinie, światła zapalające się na powitanie i pożegnanie oraz całkiem niezłe radio i głośniki, łatwo składającą się tylną kanapę, dzieloną 60/40 i związaną z tym sporą przestrzeń bagażową oraz komfort jazdy po niezbyt dobrej nawierzchni naszych miast i wsi.Minus za trzaski dobiegające z przodu i gdzieś z prawej strony z tyłu podczas jazdy po bruku,wysokie spalanie w mieście,żarówki H-7i łączniki stabilizatora.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezły, ale przy wyprzedzaniu dobrze jest mieć powyżej 3 ,5 tys.obr./min.Można kręcić do ok. 7 tys./min.i idzie bez problemów.Ok. 2,5 tys./min beznadziejny odgłos starej,zużytej pralki albo małej betoniarki.Ok.2 tys./min - aksamit głaszcze uszy.Powyżej 4 tys.łaskocze w dolnych partiach pleców. Można się przyzwyczaić.
4,0
Skrzynia biegów
Wsteczny lubi zachrzęścić.Lekkie opory,ale precyzyjna. Piaty i szósty bieg nie służy do wyprzedzania na drodze nr 7, ale umożliwia podróżowanie w komfortowych warunkach.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy w mieście, ale w trasie trzeba uważać na szybko pokonywanych zakrętach - ma tendencję do jechania na wprost.Dwie wymiany łączników stabilizatora w ciągu trzech lat. Jedna na gwarancji , druga 143 zł.Wymiana w ASO, 2 łączniki 98 zł , robocizna 45 zł. Reszta jak na razie ok.Serwis bardzo sympatyczny.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie przednie słupki.Trzeba uważać na przejściach dla pieszych i przy wyjeżdżaniu z bram.Taki podstępny piechur potrafi ukryć się za słupkiem i iść za nim ukryty i niezauważony w tempie wyjeżdżającego samochodu, aż do ostatniej chwili, czyli lądowania na masce.Nie zdarzyło się , ale mogło. Trzeba trochę pogimnastykować szyję.Do tyłu widać nieźle, chociaż osoby poniżej 1,0 m wzrostu powinny sie mieć na baczności.I kierowca oczywiście też.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki,ale fotel kierowcy nie jest zbyt wygodny- brak podparcia lędźwi, za miękki na długich trasach. Plus za wsiadanie i wysiadanie, tak na przednie jak i tylne fotele.W niektórych samochodach innych wiodących marek trzeba sobie mocno pomagać przednimi kończynami , a zajmowanie tylnych foteli często grozi urazem głowy. Bagażnik niezły, plus za oświetlenie, haczyki do mocowania ładunku i pełnowymiarowe koło zapasowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy żadnych problemów. Klimatyzacja wydajnie chłodzi latem oraz likwiduje jesienno-zimowe zaparowania szyb w tempie co najmniej ekspresowym.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę z przodu, z tyłu dzieci.Dużo miejsca przed, nad i obok, zwłaszcza dla kierowcy.Cztery osoby pojadą na wczasy przez Polskę w niezłych warunkach.Pod warunkiem,że nikt z tylnego siedzenia nie będzie co chwilę pytał-"Daleko jeszcze?".
4,0
Wyciszenie
Nie najgorsze.Wspomniane przykre buczenie przy 2,5 tys. obr./min.Poniżej i powyżej- do ok. 3,5 tys. obr./min. - nieźle.Potem "adrenalinka".
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 7,8l/100 km.W trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 5,4-5,8 l/100 km.W mieście nie patrzę na komputerowy wskaźnik spalania.Zwłaszcza zimą.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po uwzględnieniu sporego upustu,Stilo wyposażone w klimę manualną,radio z odtwarzaczem cd,centralny zamek, światła przeciwmgłowe,el. szyby i podgrzewane lusterka , lakier metalik, był tańszy o ok. 5 tys. zł od najtańszych golasów innych marek.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówki H-7 , to porażka .Trzy żarówki w 3,5 roku, w tym dwie od strony akumulatora.Możliwość wymiany na drodze praktycznie żadna.Łączniki stabilizatora - dwie wymiany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 95KM 70kW
[l/100km]