Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Stilo Hatchback

ACextreme, 14 lat temu
Silnik 1.4 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Stilo Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc+elastyczność+kultura+spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak
Układ elektryczny : Żarówki
Zawieszenie : Coś postukuje, lecz nie jest uciążliwe
5,0
Całokształt
Kolejny raz trafiłem na taki samochód, którego oczekiwałem. Tani, nowy, niezawodny, bezpieczny, wygodny i ekonomiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho i płynnie. Silnik jest dość elastyczny - można uzyskać niskie spalanie przy spokojnej, lecz nawet szybkiej jeździe. Można też uzyskać niezłe osiągi kręcąc silnik na obroty lecz bez żyłowania - wyprzedzanie na 4 biegu pod górę do 120km/h odbywa się płynnie, cicho i szybko.
4,0
Skrzynia biegów
1- ok 2- nieco zbyt krótki 3- ok 4- ok 5- zdecydowanie za krótki 6- typowy nadbieg, służący zmniejszeniu spalania. Można wbijać od 70km/h w płaskim terenie. Powinna być dłuższa piątka, aby 6 była stosowana od 110. Ogólnie od 110 - 170km/h powinno się jechać na ostatnim biegu
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość wygodne, lecz zarazem sztywne. Nie przechyla samochodu w zakrętach zanadto co jest niebywałym plusem. Wspomaganie standardowe działa lekko, lecz nie przeszkadza przy szybkiej jeździe. Przy naszych drogach czasem słychać mocne trzaśnięcie w zawieszeniu, lecz to nie wina samochodu. Samochód prowadzi się pewnie, jest przewidywalny - gdy zbliża się poślizg, da się go wyczuć nieco wcześniej. Wspomaganie City - geniealna sprawa! Myślałem, że to tylko bajer, lecz jednak daje nieco frajdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność!!! W porównaniu do Fiata Brava, którego miałem poprzednio to niebo, a ziemia. Stilo nie jest samochodem sportowym - pozycja za kierownicą raczej wysoka. Szyby boczne i tylna są bliskie pionu i duże - daje to doskonałe wyczucie samochodu podczas parkowania. Plus za sterowane elektrycznie lusterka w szerokim zakresie - można na przykład podczas parkowania ustawić tak, że widzimy tylne koło i jego odległość od krawężnika :-). Widoczność do przodu także bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza - bez zarzutów Przełączniki pod kierownicą - bardzo praktyczne Sterowanie komputerem - intuicyjne i wygodne Regulacja lusterek - na tunelu środkowym. Dziwnie, choć ergonomia bez zarzutów. Gdzie jest haczyk? Gniazdo zapalniczki!!!! Kto wymyślił, aby było ono z tyłu dźwigni hamulca ręcznego!?!?! Wygodne do ładowania telefonu, ale przy nawigacji trzeba się mocno nakąbinować, aby kabel nie urwał urządzenia i nie przeszkadzał podczas jazdy. Bardzo dużo miejsca w schowku przednim dolnym. W górnym sporo i jego klimatyzacja też działa sprawnie. Dobry zakres regulacji koła kierownicy i fotela kierowcy. Po złożeniu kanapy, otrzymujemy bardzo dużą i prawie płaską przestrzeń - wchodzą dwa pokaźne rowery ze zdemontowanymi kołami, koła rowerów oraz 3 torby podróżne :-). Jednym zdaniem wszystko potrzebne do aktywnego urlopu dla dwojga. Ostatni wielki plus za podnóżek obok pedału sprzęgła!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem czy to kwestia tego, że mój samochód ma mały przebieg i niecałe 3 lata, czy po prostu Stilo tak ma. Ogrzewanie w zimie i klimatyzacja podczas upałów działają doskonale. Wnętrze szybko się nagrzewa i równie szybko schładza. Nie potrzeba na prawdę takich pseudo cudów techniki jak climatronic 7 strefowy ;-).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń kierowcy - doskonała dla każdego. Dosłownie każdy (moim zdaniem) może zająć wygodną pozycję za kierownicą i wyregulować do siebie cały samochód (fotel/kierownica/lusterka). Przestrzeń pasażera - jeszcze lepiej. Podczas podróży pasażer z przodu może spokojnie się wyspać po większym rozłożeniu fotela. TYŁ- wystarczająco. Idealna ilość miejsca dla nawet 3 dzieci. Trzy dorosłe osoby mieszczą się również bez problemów, lecz wysoki kierowca będzie musiał zająć nieco mniej wygodną pozycję. Podsumowując - 2000km z 4 pasażerami na wakacje bym nie pojechał. Lecz dla 2 osób + nawet 3 dzieci, samochód może służyć jako wygodny pojazd, który zawiezie całą rodzinę na każde wakacje. Ja podróżuję głównie z Żoną - bagażnik i miejsce z tyłu wystarcza do zapakowania wszystkiego co może być potrzebne - do bagażnika wchodzą 3 bardzo duże torby podróżne i coś się jeszcze zmieści pod półkę.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest często niesłyszalny, gdy przechodzimy obok włączonego (bez klimy) samochodu na parkingu. Wygłuszona komora silnika robi swoje. Komfort akustyczny w kabinie zachowany jest do prędkości ok. 145km/h - powyżej tego jest już głośno. Ale to samochód nie sportowy, ze stosunkowo małym silnikiem, więc nie stworzony do prędkości przelotowych rzędu 150-170, choć tyle da się wyciągnąć. Dlatego ocena doskonała. Przy prędkościach rzędu 70-120km/h nie ma większej różnicy - można spokojnie rozmawiać, słuchać muzyki i nic nie ryczy z zewnątrz czy z wewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem na prawdę niesamowicie zaskoczony tym samochodem. Bałem się czystej benzyny (wcześniej miałem gaz), lecz bezzasadnie. Z gazem miałem jednak problemy i wiele obaw o awaryjność (lecz przebieg był już 170tys), a tutaj tylko jazda... i zadziwiające wyniki. Wyniki oparte o dwie osoby w samochodzie i trochę bagażu. Maksymalne spalanie w mieście na dystansie 190km przy bardzo dynamicznej jeździe i nie zwracaniu uwagi na spalanie - 9,2l Spalanie na odcinku 230km w mieście przy standardowej jeździe bez szaleństw (bo po co w mieście szaleć) - 7,2l Spalanie w długiej trasie przy prędkościach pół na pół 140km/h i 100km/h - 6,4l Minimalne spalanie w trasie przy prędkościach 90km/h do 130km/h i wcale nie mało dynamicznie - 5.4l na odcinku 320km. Tryb mieszany - 6.0l do 6.4l Powiem szczerze- prawie jak diesel, bez wszystkich dielslowskich problemów :-D.
5,0
Stosunek jakość/cena
Początkiem 2010 roku zapłaciłem 26 500zł za rocznik 2007 rejestrowany 11/2007. W takiej cenie nie kupimy żadnego tak nowego i świeżego samochodu z elektryką, klimą, i superlatywami z powyższych opisów. Na prawdę można spokojnie polecić ten samochód... Miałem już bravę, mam stilo, a następne pewnie będzie bravo ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwie żarówki na 10 000km :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie prawie 10 000km i żadnej awarii poza dwoma żarówkami. Wszystko działa dobrze. Czasem w zawieszeniu coś stuknie, ale nie kwalifikuje się to jeszcze do naprawy, a jeszcze nigdy nie było zawieszenie ruszane.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Stilo Hatchback 1.4 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Stilo Hatchback