Zawieszenie
: Coś postukuje, lecz nie jest uciążliwe
5,0
Całokształt
Kolejny raz trafiłem na taki samochód, którego oczekiwałem. Tani, nowy, niezawodny, bezpieczny, wygodny i ekonomiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho i płynnie.
Silnik jest dość elastyczny - można uzyskać niskie spalanie przy spokojnej, lecz nawet szybkiej jeździe. Można też uzyskać niezłe osiągi kręcąc silnik na obroty lecz bez żyłowania - wyprzedzanie na 4 biegu pod górę do 120km/h odbywa się płynnie, cicho i szybko.
4,0
Skrzynia biegów
1- ok
2- nieco zbyt krótki
3- ok
4- ok
5- zdecydowanie za krótki
6- typowy nadbieg, służący zmniejszeniu spalania. Można wbijać od 70km/h w płaskim terenie. Powinna być dłuższa piątka, aby 6 była stosowana od 110.
Ogólnie od 110 - 170km/h powinno się jechać na ostatnim biegu
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dość wygodne, lecz zarazem sztywne. Nie przechyla samochodu w zakrętach zanadto co jest niebywałym plusem. Wspomaganie standardowe działa lekko, lecz nie przeszkadza przy szybkiej jeździe. Przy naszych drogach czasem słychać mocne trzaśnięcie w zawieszeniu, lecz to nie wina samochodu.
Samochód prowadzi się pewnie, jest przewidywalny - gdy zbliża się poślizg, da się go wyczuć nieco wcześniej.
Wspomaganie City - geniealna sprawa! Myślałem, że to tylko bajer, lecz jednak daje nieco frajdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała widoczność!!! W porównaniu do Fiata Brava, którego miałem poprzednio to niebo, a ziemia. Stilo nie jest samochodem sportowym - pozycja za kierownicą raczej wysoka. Szyby boczne i tylna są bliskie pionu i duże - daje to doskonałe wyczucie samochodu podczas parkowania.
Plus za sterowane elektrycznie lusterka w szerokim zakresie - można na przykład podczas parkowania ustawić tak, że widzimy tylne koło i jego odległość od krawężnika :-).
Widoczność do przodu także bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza - bez zarzutów
Przełączniki pod kierownicą - bardzo praktyczne
Sterowanie komputerem - intuicyjne i wygodne
Regulacja lusterek - na tunelu środkowym. Dziwnie, choć ergonomia bez zarzutów.
Gdzie jest haczyk? Gniazdo zapalniczki!!!!
Kto wymyślił, aby było ono z tyłu dźwigni hamulca ręcznego!?!?! Wygodne do ładowania telefonu, ale przy nawigacji trzeba się mocno nakąbinować, aby kabel nie urwał urządzenia i nie przeszkadzał podczas jazdy.
Bardzo dużo miejsca w schowku przednim dolnym. W górnym sporo i jego klimatyzacja też działa sprawnie.
Dobry zakres regulacji koła kierownicy i fotela kierowcy.
Po złożeniu kanapy, otrzymujemy bardzo dużą i prawie płaską przestrzeń - wchodzą dwa pokaźne rowery ze zdemontowanymi kołami, koła rowerów oraz 3 torby podróżne :-). Jednym zdaniem wszystko potrzebne do aktywnego urlopu dla dwojga.
Ostatni wielki plus za podnóżek obok pedału sprzęgła!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie wiem czy to kwestia tego, że mój samochód ma mały przebieg i niecałe 3 lata, czy po prostu Stilo tak ma. Ogrzewanie w zimie i klimatyzacja podczas upałów działają doskonale. Wnętrze szybko się nagrzewa i równie szybko schładza. Nie potrzeba na prawdę takich pseudo cudów techniki jak climatronic 7 strefowy ;-).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń kierowcy - doskonała dla każdego. Dosłownie każdy (moim zdaniem) może zająć wygodną pozycję za kierownicą i wyregulować do siebie cały samochód (fotel/kierownica/lusterka).
Przestrzeń pasażera - jeszcze lepiej. Podczas podróży pasażer z przodu może spokojnie się wyspać po większym rozłożeniu fotela.
TYŁ- wystarczająco. Idealna ilość miejsca dla nawet 3 dzieci. Trzy dorosłe osoby mieszczą się również bez problemów, lecz wysoki kierowca będzie musiał zająć nieco mniej wygodną pozycję.
Podsumowując - 2000km z 4 pasażerami na wakacje bym nie pojechał.
Lecz dla 2 osób + nawet 3 dzieci, samochód może służyć jako wygodny pojazd, który zawiezie całą rodzinę na każde wakacje.
Ja podróżuję głównie z Żoną - bagażnik i miejsce z tyłu wystarcza do zapakowania wszystkiego co może być potrzebne - do bagażnika wchodzą 3 bardzo duże torby podróżne i coś się jeszcze zmieści pod półkę.
5,0
Wyciszenie
Silnik jest często niesłyszalny, gdy przechodzimy obok włączonego (bez klimy) samochodu na parkingu. Wygłuszona komora silnika robi swoje.
Komfort akustyczny w kabinie zachowany jest do prędkości ok. 145km/h - powyżej tego jest już głośno. Ale to samochód nie sportowy, ze stosunkowo małym silnikiem, więc nie stworzony do prędkości przelotowych rzędu 150-170, choć tyle da się wyciągnąć. Dlatego ocena doskonała.
Przy prędkościach rzędu 70-120km/h nie ma większej różnicy - można spokojnie rozmawiać, słuchać muzyki i nic nie ryczy z zewnątrz czy z wewnątrz.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem na prawdę niesamowicie zaskoczony tym samochodem. Bałem się czystej benzyny (wcześniej miałem gaz), lecz bezzasadnie. Z gazem miałem jednak problemy i wiele obaw o awaryjność (lecz przebieg był już 170tys), a tutaj tylko jazda... i zadziwiające wyniki.
Wyniki oparte o dwie osoby w samochodzie i trochę bagażu.
Maksymalne spalanie w mieście na dystansie 190km przy bardzo dynamicznej jeździe i nie zwracaniu uwagi na spalanie - 9,2l
Spalanie na odcinku 230km w mieście przy standardowej jeździe bez szaleństw (bo po co w mieście szaleć) - 7,2l
Spalanie w długiej trasie przy prędkościach pół na pół 140km/h i 100km/h - 6,4l
Minimalne spalanie w trasie przy prędkościach 90km/h do 130km/h i wcale nie mało dynamicznie - 5.4l na odcinku 320km.
Tryb mieszany - 6.0l do 6.4l
Powiem szczerze- prawie jak diesel, bez wszystkich dielslowskich problemów :-D.
5,0
Stosunek jakość/cena
Początkiem 2010 roku zapłaciłem 26 500zł za rocznik 2007 rejestrowany 11/2007.
W takiej cenie nie kupimy żadnego tak nowego i świeżego samochodu z elektryką, klimą, i superlatywami z powyższych opisów. Na prawdę można spokojnie polecić ten samochód...
Miałem już bravę, mam stilo, a następne pewnie będzie bravo ;-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwie żarówki na 10 000km :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie prawie 10 000km i żadnej awarii poza dwoma żarówkami. Wszystko działa dobrze.
Czasem w zawieszeniu coś stuknie, ale nie kwalifikuje się to jeszcze do naprawy, a jeszcze nigdy nie było zawieszenie ruszane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 90KM 66kW
[l/100km]