auto 3 D jeżdzi non stop po mieście, krótkie trasy, eksploatowane jest bez sentymentów, krawężniki, 30 - 40 razy zapalane dziennie, non stop na światłach itd. jak na fiata daje sobie radę naprawdę dobrze.
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik 1.2 jest trochę za słaby do auta które waży ponad 1,1 tony, ale do miasta jest dobre i wystarczy każdemu kto normalnie jeżdzi. jest cichy do 120 km , powyżej robi się głośny - 16 zaworów robią swoje. elastyczność jest słaba do 3,5 tys obr, powyżej zaczyna reagować. ten motor lubi 4 tys obr
4,0
Skrzynia biegów
jest poprawna. nic nie można jej zarzucić. 6 bieg dobry jest poza miastem do spokojnej jazdy - ekonomicznej
3,0
Układ jezdny
moje auto jeżdzi tylko po mieście. stąd wymiana łączników stabilizatora co 30 tys ( prawy ) po 70 tys wymieniłem wachacz prawy przedni( kupujcie zamieniki są dobre i tanie)
po 85 tys wymiana tuleji met - gum tylniej belki ( warto tego pilnować) koszt napraw zawieszenia od początku to 1000 zł
Komfort
4,0
Widoczność
lepsza niż w focusie, corolli, golfie porównywalna do stry II
4,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu, jedyny mankament to zbyt nisko umieszczone pokrętła nawiewu, trzeba odrywać wzrok w trakcie jazdy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
przecięrtna. latem działa zbyt słabo i głośno ale w zimę nagrzewa się szybko ( 2 km) i działa normalnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fiat umie robić kierowcy przyjemność. konkurencja może się od fiata uczyć jak zarządzać przestrzenią nie tylko dla kierowcy ale i dla pasażerów ( wersja 3 D )
4,0
Wyciszenie
auto lubi dobre drogi. jednak jeśli już jeżdzisz po wertepach dosyć dobrze wybiera nierówności. najgorzej radzi sobie na poprzecznych nie równościach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
od silnika 1.2 w mieście każdy oczekuje sporo a tu spalanie na poziomie 8,5 - 8,2 w mieście, a poza miastem 5,8 - 6,5. średnio 7,5
serwis w ASO mały - 250 zł, duży 450 zł dosyć drogo, i do tego dno.
3,0
Stosunek jakość/cena
generalnie to auto jest przeciętne tam gdzie nadrabia za chwilę traci. trudno je sprzedać zwłaszcza z dużym przebiegiem. salony fiata zaniżają wartość auta, jednak każdy inny dealer ( komis ) chętnie weżmie fiata stilo w rozliczeniu ,bo jest ich mało. napewno fiat stilo wygrywa na głowę z francuskimi autami których nikt nie chce nawet po dobrej cenie.
byłem w suzuki, VW,KIA, Huandai każdy pytał czy mam francuskie auto ? bo jeśli tak to sorry, na fiata reagowali bardzo pozytywnie.
zmieniam go po 150 tys km na suzuki SX4
ala fiat sedici
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
komunikaty w komputerze pokładowym non stop. są bardzo irytujące , a wystarczy zmienić akumulator na odpowiedniej mocy i problemy znikają na zawsze. warto to zrobić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na gwarancji :po 12 tys padł silnik wycieraczek,
po 30 tys poleciało sprzegło, po 45 tys padł przepływomierz, po 50 tys spaliła sie centralka przełaczników,
na koszt własny (900 zł) po 70 tys padła pompa paliwowa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80KM 59kW
[l/100km]