Układ elektryczny
: Problem z zasilaniem sterownika silnika przez co nie dało się uruchomić samochodu.
4,0
Całokształt
Samochód bardzo dobrze się prowadzi jak na auto w tej cenie. Jest jednocześnie przestronny i pakowny. Jesienią i zimą, gdy jest dość zimno zaraz po odpaleniu pokazywał dziwne błędy, które po chwili znikały. Okazało się, że to wina starego akumulatora i po jego wymianie jest ok. Z nieplanowanych napraw były: wymiana łączników stabilizatorów w zawieszeniu oraz sprężyn, przepustnicy (pojawił się Check engine) oraz przewody zasilające sterownik silnika (był problem z odpaleniem).
Koszty związane z naprawą zawieszenia: około 2000 zł
Wymiana przepustnicy: 750 zł
Naprawa zasilania sterownika silnika: 250 zł.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest stosunkowo ekonomiczny i sam w sobie raczej bez awaryjny, bo po prostu nie ma się tam co zepsuć. Jednakże brakuje mu trochę mocy. 80 koni na taki samochód to za mało. Jedynym plusem są niskie opłaty oc z racji małej pojemności
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia sprawdza się bardzo dobrze
5,0
Układ jezdny
Bardzo pewnie trzyma się drogi nawet przy prędkościach autostradowych.
4,0
Karoseria
Raczej nie ma z nią większych problemów, poza małymi ogniskami rdzy na klapie bagaznika.
Komfort
3,0
Widoczność
Dużą wadą są bardzo małe lusterka boczne. Poza tym jest w miarę ok.
4,0
Ergonomia
Jest całkiem sporo pojemnych schowków, jest gdzie odłożyć bilet autostradowy, telefon, portfel i są dwa miejsca na kubeczki. Brakuje mi jedynie podłlokietnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy. Dużym plusem jest nawiew na tylną kanapę oraz nawiew na nogi (!) w tylnym rzędzie siedzeń. Mało współcześnych samochodów ma taki bajer, a jest to przydatne zwłaszcza gdy na dworze jest -20
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń
4,0
Wyciszenie
Jak to benzyniak - jest dość cicho, ale przy większych prędkościach zaczyna się robić głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty OC przy wszystkich zniżkach to niecałe 400 zł na rok.
Z nieplanowanych napraw były: wymiana łączników stabilizatorów w zawieszeniu oraz sprężyn, przepustnicy (pojawił się Check engine) oraz przewody zasilające sterownik silnika (był problem z odpaleniem).
Koszty związane z naprawą zawieszenia: około 2000 zł
Wymiana przepustnicy: 750 zł
Naprawa zasilania sterownika silnika: 250 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie brak jakiś poważniejszych napraw, poza zawieszeniem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 80KM 59kW
[l/100km]