Układ elektryczny
: wada konstrukcyjna alternatora
3,0
Całokształt
przeciętny samochód dla przeciętnego Polaka
Wrażenia
3,0
Silnik
zerwany pasek rozrządu (niecałe 2,5tys km do kolejnej wymiany paska - serwis zaleca wymianę co 50tys., ja czekałem do 60tys.); poza tym dość zrywny ale wrażliwy na jakość paliwa
3,0
Skrzynia biegów
przy 300tys. problem z "wrzuceniem jedynki", potrafi się zablokować na jakimś biegu i wtedy jest chwila niepewności ale po pewnym czasie wszystko ok.
2,0
Układ jezdny
duże przechyły na zakrętach, wysoko umieszczony środek ciężkości, potrafi na zakręcie obrócić o 180st.
Komfort
4,0
Widoczność
może być, na początku trzeba się przyzwyczaić do dużego bagażnika i słabej widoczności do tyłu
3,0
Ergonomia
kwestia przyzwyczajenia się, może być
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimą szybko się nagrzewa, u mnie parują szyby
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu trochę ciasno dla 3 osób
4,0
Wyciszenie
jak na tą klasę auta - dobre
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa na przyzwoitym poziomie jak na 100 koni, mało zamienników - części z serwisu Fiata strasznie drogie, robocizna podobnie jak w serwisach innych producentów
3,0
Stosunek jakość/cena
toż to tylko Fiat za nie duże pieniądze (ale tylko przy zakupie) serwis potem odrabia na częściach zamiennych
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dużo denerwujących drobiazgów (przepalone kontrolki, problemy z ustawieniem nawiewów, itp), dużo odprysków na lakierze - metalik
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
słabe sprzęgło co ok. 120tys. do wymiany cena wymiany taka, że najlepiej wymienić kompletne sprzęgło; trzeba uważać z rozrządem, pękające obudowy alternatora uwaga na duże kałuże
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]