Autko jest tanie ale tandetne. Nawet odporny na korozję, ale ogulnie jakość jest słabiutka wszystkiego, od wnętrza po silnik.
Śmieszie mała jest pojemność zbiornika paliwa, wchodzi 35 litrów, co przy spalaniu do 12l/100 km naprawde śmieszy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest elastyczny i to jest jedyna jego zaleta. Wady to awaryjnosc: przy 80000 przebiegu poszedł termostat (600 zł w aso), cewka (900 zł w aso), o zuzyciu oleju nie wspomne, nie trzeba go wymieniać, skoro na 10 000 km wlewam 8 litrów. Alternator t legenda awaryjnosci. I jeszcze raz na jakis czas nie odpala rano, a za pare godzin juz działa. Spalanie w korku 12 l (tyle co żuk).
2,0
Skrzynia biegów
Drążek zmiany biegów połączony jest ze skrzynią linkami, co w przypadku jakosci fiata powoduje "latanie" lewarka, podobnie jak w autobusie ikarus. Moze przesadzam, ale w tym samchdzie linka sprzęgła trzyma sie na dwóch zakontrowanych śróbeczkach nr 10, jak w rowerze. To auto jest poprostu "półproduktem".
4,0
Układ jezdny
Nieżle tłumi polskie dziórki, ale przy szybkim przyspieszaniu, na 2-gim biegu lata na boki.
Wspomaganie ok, nie popsuło sie jeszcze.
Na zakrętach trzeba uważać, bo auto jest wysokie. Jak amortyzatory są nowe, to jeszcze jakotako jeżdzi.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabiutko, ale to przez duzy bagarznik. Lusterka boczne mniejsze niż w 126p, i przyciemniane. Jak pada deszcz to przez tylną szybe nic nie widać, bo grzewanie szyby oczywiscie popalone, działają tylko górne paski. W zime wiadomo, 0% widoczności w tył.
3,0
Ergonomia
Niby wszystko ok, ale w prównaniu z 15 letnim Oplem Astrą, jakość wykończenia jest słabiutka, przełączniki nielogiczne. Głósnków z przodu nie słuchać prawie wcale.
Dzwignia biegów ma nieładny kształt, przypomina długiego fallusa. Ale za to plecy nie bolą, nawet jak długo sie jedzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przerażają mnie te dwa monstrualne nawiewy w srodkowej konsoli. Pozatym głośno szumi.
Jak wyżej, niby ok ale w kiepskim stylu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Całkiem sporo miejsca, duzy bagarznik ale z małą klapą.
3,0
Wyciszenie
Ok
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis drogi. Spalanie spore. Ogulnie psujak, jak zsumować wszystkie naprawy, to jest drogi w utrzymaniu. Moja tesciowa naprawia fiata w ASO, płaci podobnie co własciciele mercedesów, ale za to ma samochód zastępczy :P
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto bardzo traci na wartości, można tanio go kupić, ale ciągle coś trzeba naprawiać. Silnik 1,6 pali dużo, i nawet te 100 koni mocy tego nie usprawiedliwia. Teściowa pezejechała tym autem ok 5000 km, i to wszystko podczas tego przebiegu sie popsuło.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów, do 80 000 km przebiegu:
zepsuty głosnik przedni, alarm, zamek w drzwiach kierowcy, elektryczna szyba pasarzera(opuszcza ale nie podnosi), elektryczna antenka nigdy nie działała, przekażnik kierunkowskazów. Linka sprzęgła po wymianie w ASO sie odkręciła i z tego powodu próbowali moją tesciową naciągnąc na nowe sprzęgło i docisk. Ogrzewanie tylnej szyby przepalone, działają tylko górne paski.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator, pompa hamulcowa, cylinderki w tylnych hamulcach popękane, termostat, cewka wysokiego napięcia, rozrusznik już się zacina.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]