wkurzał mnie strasznie, nie było niemal dnia aby coś nie wyskoczyło. Dałem ogłoszenie do gazety, znalazł się chętny który przesiadł się do niej z 17 letniego malucha i bardzo mu się podobała. Nie dziwię się mu wcale. Uprzedziłem go lojalnie o wszystkim co mnie spotkało ale go to nie zniechęciło. Życzyłem mu szerokiej i szczęściwej drogi. Cieszyliśmy się obaj. Ja chyba bardziej. Przesiadłrm się na astrę II. Inny świat.
Wrażenia
4,0
Silnik
jedyna rzecz jaką należy pochwalić w tym aucie, przy niewielkiej masie, mocny lubi duże obroty, pokazuje co potrafi po przekroczeniu 4,5 tys. niestety pije wtedy jak smok, niezły dźwięk typowy dla sportowych szybkoobrotowych jednostek włoskich
3,0
Skrzynia biegów
taka sobie, trzeba nieco się namęczyć przy wstecznym a i inne biegi nie wchodzą zbyt precyzyjnie
3,0
Układ jezdny
auto jest wysokie, wąskie i miękkie, myszkuje po drodze, przy ostrym przyspieszaniu albo pokonywaniu nierówności trzeba je trzymać jak narowistego konia bo ucieka z drogi, do tego nieco buja i wychyla się mocno na zakręcie, ma się wrażenie że zaraz się przewóci na bok, nadsterowne
Komfort
3,0
Widoczność
do tyłu słaba- wysoki kuper skutecznie utrudnia obserwację przez tylne wewnętrzne lusterko, na boki jako tako, spore lusterka boczne to duży plus - piszę spore, bo mam na myśli seicento - tam to dopiero sobie projektanci zażartowali!
3,0
Ergonomia
fotele miękkie, dziwna regulacja - dalej to niżej, bliżej kierownicy fotel jedzie do góry, idiotyczne rozwiązanie. wąsko na tylnej kanapie i mało miejsca na kolana, bagażnik - no cóż nie z samego bagażnika składa się auto. Obicie siedzeń welurem w kolorze granatowaym to pomysł może i ciekawy tylko czy ktoś próbował odkurzać ten welur, Włazi w niego dosłownie wszystko. Syf totalny.Muciałem je przykryć jakimiś koszmarnymi elastycznymi pokrowcami przynajmniej dały się łatwo czyścić ze śmieci
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dałbym punkt wyżej gdyby nie to że dwa razy popsuła mi się kierownica sterowania nawiewem. Identyczna wada polegająca na urywaniu się jakiegoś plastikowego wodzika wenątrz tej puszki. Patrzyli na mnie w serwisie tak podejrzliwie jakby myśleli że zrobiłem to specjalnie. Podobno sporo reklamacji tego typu załatwiono
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca jak odsunie ( i przy okazji obniży chcąc niechcąc fotel) sobie poradzi, tylko co ma robic ten za nim? krótkie siedziska nie podpierają podudzi, kąt oparcia fotela kierowcy dla mnie jest nie do przyjęcia
4,0
Wyciszenie
nieźle, przy dociskaniu pedału słuchać motor ale akurat ten dźwięk jest przyjemny
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
dosyć paliwożerny i to nawet wtedy gdy się z nim delikatnie obchodzić
4,0
Stosunek jakość/cena
kiedy ją kupowałem były po nią kolejki. Jak na tamte realia uczciwie trzeba przyznać, że nie była droga, kosztowała miej więcej tyle co lanos
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 20 000 km zaczęły się rozłazić opony marki dunlop które były zamontowane.Wulkanizator powiedział, że były po prostu stare, co najmniej 5-6 letnie zanim trafiły na koła, zowalizowały się bębny hamulcowe z tyłu, nie dało się rozsądnie ustawić korekcji hamowania mimo licznych prób, zaczął przeciekać układ wspomagania kierownicy, wypadała lampka oświetlenia z tyłu, w drugim roku zdechł akumulator magneti-marelli, paliły się żarówki reflektorów przednich i tylnych, chyba wystarczy...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w ciągu 32 000 przebiegu dwukrotnie wymieniałem obie końcówki stabilizatora, oba tylne amortyzatory, jeden z wahaczy. Przyczyna - powiedziano że polskie drogi, no dobra mogę zrozumieć że drogi u nas są marne ale żeby robili jednorazowe zawieszenie???
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]