Inne
: to że mało kto się tym autem interesuje, bo jest brzydkie i w dodatku FIAT ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: pękający alternator - OBOWIĄZKOWO trzeba założyć dobrą osłonę pod nowy alternator!!
Silnik
: czasami uszkodzony termostat, na szczęście w modelach 1,6 zostaje on otwarty całkowicie, co nieuszkadza silnika (jak w modelu 1,2)
Inne
4,0
Całokształt
jak na auto tej klasy i w tej cenie, w jakiej nowe pojazdy były sprzedawane, opracowane ok. 1996 roku trzeba przyznać, że jest nieźle. całość w ocynku i zabezpieczona fabrycznie przed korozją, dobrze utrzymana trzyma się nieźle. drobne usterki mogą denerwować, ale od czego mamy forum AC ;) wyposażenie wersji HL było na tamte czasy bardzo dobre w porównaniu z innymi modelami tej klasy, chociażby takie "umilacze", jak kontrolka otwartych drzwi, kontrolka "spalonego" STOPu.
Wrażenia
4,0
Silnik
poprzedni motor - 1,4 pracował ciszej. w sumie nie narzekam, bo to przecież 1,6 16V i ponad 100KM. by mieć dobre przyspieszenie trzeba kręcić powyżej 3000 RPM
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą płynnie. przydała by się "szóstka", bo powyżej 130 km/h robi się głośno
4,0
Układ jezdny
generalnie siena ma miękkie zawieszene i buja na zakrętach. ale jak za bardzo buja to trzeba wymienić amory i sprężyny z tyłu.
Komfort
4,0
Widoczność
do wysokiego tyłka można się przyzwyczaić, w końcu są auta, co mają tyłek jeszcze wyżej. trochę przeszkadzają słupki z przodu - można niezauważyć czegoś lub kogoś, chociażby się bardzo uważało
4,0
Ergonomia
jak na auto tej klasy nie jest źle
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
o ile nie jest padnięty termostat, to ogrzewanie jest dobre. z wentylacją gorzej jest tylko w upalne dni. no chyba, że ktoś ma klimę :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ludzie ponadprzeciętni wagą i wzrostem powinni jeździć autobusami, bo każde auto będzie im za ciasne :)
4,0
Wyciszenie
do 120 - 130 km/h jest w miarę przyzwoicie, później przydałaby się "szóstka"
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
z tym to różnie jest - generalnie jeżdżę na LPG, więc spalanie przy spokojnej jeździe jest ok. 8,5 l/100. w mieście w korkach to 13-14 l/100 LPG może wziąć. porównywałem podobne silniki (1,6 16V EURO II) i spalanie jest podobne lub większe.
5,0
Stosunek jakość/cena
zadbane i dobre egzemplarze posłużą jeszcze długo
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
cóż - jak się ma sprawne ręce i trochę części to można samemu wszystko zrobić. a psują sie głównie popierdułki - wymiana żarówek w zegarach, migająca listwa w panelu, "strzelające" ograniczniki, pęknięty alternator (OBOWIĄZKOWO trzeba założyć dobrą osłonę pod nowy alternator!!), etc.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
osobiście nie miałem takich ani w wersji 1,4 (całkowity golas w wyposażeniu) ani w wersji 1,6. nie wliczam tutaj pękniętego alternatora, wahaczy bo to są albo TTTM albo zwykła eksploatacja na naszych drogach
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 103KM 76kW
[l/100km]