Karoseria
: Rdzewieją błotniki,ale mój egzemplarz jest chyba po przejściach bo wiele sien nie ma z tym problemu
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
Nie jest to cud techniki i widać to w każdym calu,ale źle nie jest w żadnej kategorii.Konstrukcja jest naprawdę solidna.Ostatnio przesadziłem na rondzie i wyrżnąłem w krawężnik z dość wysoką prędkościa i oczywiście nic się nie stało-kumpel (jeden z tych co się śmiał) kupił mondeo III, zimą wjechał w zaspę i urwał wachacz-1200zł w plecy-nie wiem czy ogólnie na dystansie 50000km wydałem tyle na obsługę sieny.Gdyby prowadził się trochę lepiej i nie rdzewiał to bym założył gaz i jeździł dalej,a tak trzeba rozejrzeć się za czymś nowym.
Wrażenia
4,0
Silnik
daję 4 bo biorąc pod uwagę klasę auta i jego cenę to naprawdę silnik rewelacja,mocy nie brakuje chociaż zbyt cichy nie jest no i spalanie...
4,0
Skrzynia biegów
dość długi skok i słaba precyzja, do tego czasem zgrzyta podczas wrzucania biegu(najczęściej 2), ale dość krótkie przełożenia całkiem nieźle dobrane do silnika
3,0
Układ jezdny
powinno być źle,ale patrząc znou przez pryzmat ceny i klasy to tragedii nie ma-zachowuje się pewnie ale przy rozsądnych prędkościach,przy wyższych niezbyt stabilny (bujał się nawet na prostej,ale to akurat była wina łączników stabilizatora i sworzni w wachaczach)-krótko na polskich dziurach dobrze, na dobrych drogach średnio
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu i na boki ok,do tyłu słabo
4,0
Ergonomia
we wnętrzu bez zastrzeżeń,ale ma kilka takich ciekawych bajerów pod maską np. wlew płynu do spryskiwaczy o średnicy chyba 2cm i to tak sprytnie ukryty,że w zimę trzęsącymi rękami płynu nie dolejesz...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jakby była klima to by było doskonale
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bez zastrzeżeń, z tyłu trochę mało miejsca na nogi a i szerokości dla 3 osób nie ma
3,0
Wyciszenie
jak się człowiek boga nie boi i trzyma na autostradzie 160 i więcej to dość mocno słychać szum powietrza i ryk silnika;)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przejechałem tym samochodem ponad 50000km i może ze 2 razy spalanie spadło poniżej 10l/100km( w zimę na krótkich dystansach w mieście bywało 15l/100km, a najniższe ok.7l/100km jadąc spokojnie na trasie), a że nie mam gazu to trochę boli-nogę mam średnią, nie cuduję zbytnio,ale też nie zawalam drogi.Ceny części i napraw są śmiesznie niskie w dzisiejszych czasach, poza tym każdy jest w stanie siene naprawić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód za śmieszne pieniądze,całkowicie niedoceniany, a jednak dobry.Jeżeli komuś zależy na taniej eksploatacji to tylko założyć gaz i śmigać, a nawet jak się coś zepsuje to będzie to kosztowało max.100zł.Jedyne na co warto zwrócić uwagę to wymiana rozrządu( to akurat nie jest specjalnie tanie)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie można dojść do ładu z fabrycznym zegarkiem i ograniczniki w drzwiach przednich głośno strzelają podczas otwierania i zamykiania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
150000km z czego ja zrobiłem ponad 50000 i jedyne co było robione to sprężyna zawieszenia z tyłu (przeładowanie kafelkami), rok temu padł alternator no i ostatnio linka sprzęgła się urwała, kiedyś były problemy z hamulcami (nierówno łapały) i to było robione kilka razy,ale tylko i wyłacznie przez niekompetencje warsztatu (sprawę załatwił pan Endriu jedną ręką-w drugiej trzymał piwo)-podsumowując naprawdę miłe zaskoczenie-niedawno kumple pozmieniali samochody i ze mnie się śmiali,a teraż płaczą bo naprawiają swoje cuda wydając grube setki a nawet tysiące;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW
[l/100km]