Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Siena

ZZM, 13 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 101KM 74kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Siena 1.6 i 16V 101KM 74kW 1996-2001 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zrywny i bezproblemowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : KOROZJA.
Układ hamulcowy : KOROZJA
3,0
Całokształt
Z jednej strony nie najgorsza mechanika a z drugiej szalejąca korozja jak w kreskówce "termit twardziel" z psem Huckleberry'm. .Mimo to, miło wspominam ten samochód i gdyby nie rdza na pewno bym go nie sprzedał.Jest bardzo tani w zakupie i tani w utrzymaniu(części) .
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepszy do tego samochodu.Dynamiczny pod warunkiem wkręcenia na wyższe obroty . Przy większym obciążeniu dynamika znacznie spada, bardziej niż w 90 konnym 1,4 litrowym turbodieslu w cięższym o 150 kg samochodzie. Kultura pracy moim zdaniem więcej niż dobra. Ogólnie silnik bezproblemowy ale to z powodu małego przebiegu choć w długim czasie.Zapala bez problemu przy minus 30st.Pasek rozrządu polecam TYLKO ORYGINALNY bo zamienniki potrafią się kurczyć i wyć już po kilku lub kilkunastu tys. km a w najgorszym przypadku po rozgrzaniu silnika.Wycieki? nie w tym silniku.Przy ew. zakupie trzeba zwrócić uwagę na pracę silnika : na biegu jałowym ma być cichy , bez zbędnych hałasów i ma pracować równo. Nawet mocne depnięcie na każdych obrotach nie ma powinno powodować jakichkolwiek stuków czy charczenia tylko pomruk lub warkot taki w miarę przyjemny.Oleju nie brał wcale ale i przejechał niewiele
4,0
Skrzynia biegów
Biegi, oprócz haczącej jedynki wchodzą płynnie , lekko i przyjemnie. Czwórkę wrzucałem dwoma palcami . Inżynierowie Suzuki mogli by się od Fiata dużo nauczyć w tym temacie.Zestopniowanie może być.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny nie jest mocna stroną Sieny: jest miękki , szczególnie tył. Początkowo miałem wrażenie że jest wykonany z gumy - samochód buja się na wszystkie strony na pofalowanych drogach a na ostrych zakrętach dość mocno się przechyla na boki. Hamulce nie powalają swoją skutecznością i trzeba o tym pamiętać .Zawieszenie , biorąc pod uwagę nasze drogi , można uznać za trwałe :po 120 tys. km tylko znikome luzy na końcówkach wahaczy a amory przód to 72 % sprawności, tył trochę mniej. Wymieniłem tylko gumowe końcówki stabilizatorów. Miękki tył powoduje mocne jego siadanie przy dużym obciążeniu bagażnika lub/i komplecie pasażerów z tyłu . Można wtedy zawadzić podwoziem o garb na jezdni. Na prostej drodze przy puszczonej na chwilę kierownicy samochód jedzie idealnie prosto i tak ma być.Nieprzyjemne drgania kierownicy przy jeżdzie po drobnych nierównościach. Wspomaganie kierownicy jak dla mnie idealne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK, do tyłu żle z powodu wysoko umieszczonej tylnej szyby i wystającego kufra.
4,0
Ergonomia
Skromne wyposażenie i nie bardzo jest po co sięgać więc narzekać nie ma na co. Po wyłączeniu zapłonu światła również gasną i nie musimy pamiętać o ich wyłączeniu. Działa wtedy tylko oświetlenie wnętrza , zegar i radio- trudno mi się od tego odzwyczaić po przesiadce na inny samochód.Łatwo składane tylne oparcie jak i siedzisko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie OK, po kilku kilometrach w samochodzie robi się ciepło, gorzej z wentylacją bo bez klimy można się upiec w lato. Wentylator jest dość głośny przy ustawieniu na szybszy nawiew.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to samochód mały więc i miejsca nie ma zbyt wiele szczególnie dla wyższych osób, niższe raczej narzekać za bardzo nie powinny. Po przejażdżce BMW E46 320d czułem się w Sienie jak w "maluchu"- wszystko jakoś tak za blisko mi się wydało. Wredna, pyłkołapna welurowa tapicerka ale siedzi się w miarę wygodnie jak się już człowiek przyzwyczai.Trzy osoby z tyłu na krótkich dystansach jakoś przeżyją ale chwalić samochodu za przestrzeń nie będą.DUŻY i dość wysoki bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Do 3 tys. obr jest dość cicho jeśli wydech jest cały a katalizator nie przepalony , powyżej coraz bardziej słychać silnik ale przyjemny odgłos moim zdaniem i dlatego mi to nie przeszkadzało a i tak DUUUŻO lepiej niż w niektórych sam. Suzuki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie w porównaniu do niektórych aut japońskich i łatwo dostępne. Silnik ma 100KM więc będzie palił średnio więcej niż 6 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mam mieszane uczucia. Za dużo rdzy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinające się klamki tylnych drzwi, rdzewiejące i niedziałające poprawnie cylinderki hamulcowe, pęknięty płaskownik pod/w fotelu kierowcy i przez kilka dni miałem bujany fotel- lubię takie dodatki ale nie w samochodzie. Żarówki się nie przepaliły ani razu żadna.Często nawalał hamulec ręczny.Zacinające się przy wyciąganiu pasy bezpieczeństwa z przodu .Przepalony tłumik ale to normalne.Uszkodzony korek wlewu paliwa - trudno go było odkręcić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, skrzynia biegów bez zarzutu ale blachy to już nie bardzo; samochód garażowany przez cały czas i... progi można wykruszyć gołymi rękami , płyta podłogowa przy nich też kiepsko- zdrapałem zabezpieczenie paznokciem a palcem zrobiłem płycie podłogowej dziurę. Plastikowa nakładka na progu z lewej niedługo sama odpadnie.Błotniki: korozja po obu stronach zarówno przód jak i tył.W zimie po solonych drogach jeżdziłem bardzo mało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Siena 1.6 i 16V 101KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
10,50 zł
9,1
l/100km
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Siena