Z jednej strony nie najgorsza mechanika a z drugiej szalejąca korozja jak w kreskówce "termit twardziel" z psem Huckleberry'm. .Mimo to, miło wspominam ten samochód i gdyby nie rdza na pewno bym go nie sprzedał.Jest bardzo tani w zakupie i tani w utrzymaniu(części) .
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepszy do tego samochodu.Dynamiczny pod warunkiem wkręcenia na wyższe obroty . Przy większym obciążeniu dynamika znacznie spada, bardziej niż w 90 konnym 1,4 litrowym turbodieslu w cięższym o 150 kg samochodzie. Kultura pracy moim zdaniem więcej niż dobra. Ogólnie silnik bezproblemowy ale to z powodu małego przebiegu choć w długim czasie.Zapala bez problemu przy minus 30st.Pasek rozrządu polecam TYLKO ORYGINALNY bo zamienniki potrafią się kurczyć i wyć już po kilku lub kilkunastu tys. km a w najgorszym przypadku po rozgrzaniu silnika.Wycieki? nie w tym silniku.Przy ew. zakupie trzeba zwrócić uwagę na pracę silnika : na biegu jałowym ma być cichy , bez zbędnych hałasów i ma pracować równo. Nawet mocne depnięcie na każdych obrotach nie ma powinno powodować jakichkolwiek stuków czy charczenia tylko pomruk lub warkot taki w miarę przyjemny.Oleju nie brał wcale ale i przejechał niewiele
4,0
Skrzynia biegów
Biegi, oprócz haczącej jedynki wchodzą płynnie , lekko i przyjemnie. Czwórkę wrzucałem dwoma palcami . Inżynierowie Suzuki mogli by się od Fiata dużo nauczyć w tym temacie.Zestopniowanie może być.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny nie jest mocna stroną Sieny: jest miękki , szczególnie tył. Początkowo miałem wrażenie że jest wykonany z gumy - samochód buja się na wszystkie strony na pofalowanych drogach a na ostrych zakrętach dość mocno się przechyla na boki. Hamulce nie powalają swoją skutecznością i trzeba o tym pamiętać .Zawieszenie , biorąc pod uwagę nasze drogi , można uznać za trwałe :po 120 tys. km tylko znikome luzy na końcówkach wahaczy a amory przód to 72 % sprawności, tył trochę mniej. Wymieniłem tylko gumowe końcówki stabilizatorów. Miękki tył powoduje mocne jego siadanie przy dużym obciążeniu bagażnika lub/i komplecie pasażerów z tyłu . Można wtedy zawadzić podwoziem o garb na jezdni. Na prostej drodze przy puszczonej na chwilę kierownicy samochód jedzie idealnie prosto i tak ma być.Nieprzyjemne drgania kierownicy przy jeżdzie po drobnych nierównościach. Wspomaganie kierownicy jak dla mnie idealne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki OK, do tyłu żle z powodu wysoko umieszczonej tylnej szyby i wystającego kufra.
4,0
Ergonomia
Skromne wyposażenie i nie bardzo jest po co sięgać więc narzekać nie ma na co. Po wyłączeniu zapłonu światła również gasną i nie musimy pamiętać o ich wyłączeniu. Działa wtedy tylko oświetlenie wnętrza , zegar i radio- trudno mi się od tego odzwyczaić po przesiadce na inny samochód.Łatwo składane tylne oparcie jak i siedzisko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie OK, po kilku kilometrach w samochodzie robi się ciepło, gorzej z wentylacją bo bez klimy można się upiec w lato. Wentylator jest dość głośny przy ustawieniu na szybszy nawiew.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to samochód mały więc i miejsca nie ma zbyt wiele szczególnie dla wyższych osób, niższe raczej narzekać za bardzo nie powinny. Po przejażdżce BMW E46 320d czułem się w Sienie jak w "maluchu"- wszystko jakoś tak za blisko mi się wydało. Wredna, pyłkołapna welurowa tapicerka ale siedzi się w miarę wygodnie jak się już człowiek przyzwyczai.Trzy osoby z tyłu na krótkich dystansach jakoś przeżyją ale chwalić samochodu za przestrzeń nie będą.DUŻY i dość wysoki bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Do 3 tys. obr jest dość cicho jeśli wydech jest cały a katalizator nie przepalony , powyżej coraz bardziej słychać silnik ale przyjemny odgłos moim zdaniem i dlatego mi to nie przeszkadzało a i tak DUUUŻO lepiej niż w niektórych sam. Suzuki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie w porównaniu do niektórych aut japońskich i łatwo dostępne. Silnik ma 100KM więc będzie palił średnio więcej niż 6 litrów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mam mieszane uczucia. Za dużo rdzy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacinające się klamki tylnych drzwi, rdzewiejące i niedziałające poprawnie cylinderki hamulcowe, pęknięty płaskownik pod/w fotelu kierowcy i przez kilka dni miałem bujany fotel- lubię takie dodatki ale nie w samochodzie. Żarówki się nie przepaliły ani razu żadna.Często nawalał hamulec ręczny.Zacinające się przy wyciąganiu pasy bezpieczeństwa z przodu .Przepalony tłumik ale to normalne.Uszkodzony korek wlewu paliwa - trudno go było odkręcić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, skrzynia biegów bez zarzutu ale blachy to już nie bardzo; samochód garażowany przez cały czas i... progi można wykruszyć gołymi rękami , płyta podłogowa przy nich też kiepsko- zdrapałem zabezpieczenie paznokciem a palcem zrobiłem płycie podłogowej dziurę. Plastikowa nakładka na progu z lewej niedługo sama odpadnie.Błotniki: korozja po obu stronach zarówno przód jak i tył.W zimie po solonych drogach jeżdziłem bardzo mało.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 101KM 74kW
[l/100km]