Silnik
: Nigdy nie czułem, że brakuje mi jakoś szczególnie mocy na trasie. Stary ale jary:D
4,0
Całokształt
Uważam, że świetnie trafiłem z tym autkiem, pomimo chęci zmiany na nowsze pozostałem dalej przy nim. Na pewno nie sprzedałbym go osobie, która nie szanuje aut. Dzięki instalacji LPG jazda w trasy nie jest jakimś szczególnie wysokim wydatkiem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje równo, lecz dość głośno ( przynajmniej takie uczucie ma się wewnątrz auta).
3,0
Skrzynia biegów
Przełożenia, ciut za krótkie, zwłaszcza 4. Plusem jest przyśpieszenie. Świetny 5 bieg, spokojnie można na nim wyprzedzać inne auta na drodze, a spalanie gazu nadal w normie.
4,0
Układ jezdny
Jedynie zastrzeżenia to przechył auta na zakrętach, ogólnie w sam raz na dziurawe drogi, świetnie tłumi.
Komfort
4,0
Widoczność
Na początku ciężko było mi manewrować na wstecznym, teraz już bez problemu na samych lusterkach (kwestia przyzwyczajenia i wprawy), na dzień dzisiejszy nadal przyczepię się zasłaniających przy zakrętach dość sporych słupków.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, jedynie lewarek zmiany biegów mógłby być trochę pod większym kątem i ciut bliżej deski rozdzielczej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimę nagrzewa się dość długo, często udawało mi się dojechać wcześniej do pracy (5 km w mieście) zanim w ogóle się nagrzało do jakieś wyższej temperatury. W lato nie jest tragicznie. Tu już tylko klimatyzacja ma szanse z duchotą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób jest full miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Odgłosy z silnika przy wyższych obrotach są dość mocno słyszalne. Przy 130 jeszcze można rozmawiać, powyżej to już zależy od słuchacza:)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na instalacji LPG spalanie trasa - 8 l/100 km, miasto 10 l/100 km. Naprawy bardzo rzadkie, właściwie jedyna awarią jaką miałem to zerwane cięgno od sprzęgła, koszt nowego 60 zł. najdroższy koszt był naprawy hamulca ręcznego, zakup dwóch linek wyniósł 200 zł za sztukę razy dwa(oryginały), no ale ja tutaj nie zamierzałem oszczędzać, sprawne hamulce to podstawa! Dość drogie są za to takie głupoty jak zasłonecznik (80zł) albo ta kulka na końcu lewarka zmiany biegów ( 50zł ).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o cenę zakupu i tego co dostałem w zamian to jak najbardziej 5. Dla porównania znajoma zakupiła Punto 2 z całym wyposażeniem, wydawać by się mogło, że full wypas w porównaniu do biednej Ściemki, ale 10 wizyt Punto 2 w warsztacie bardzo mnie przekonuje do mojej decyzji o zakupie tego autka. Poczucie spokoju i gotówki która zostaje w kieszeni nie ma porównania.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Słabe plastiki, nie musisz nie odkręcaj, najlepiej w ogóle nie dotykaj:)W paru miejscach zmuszony byłem użyć kleju;) A od razu radzę wymienić ten koszyk czy jakoś tak od lewarka zmiany biegów, na stalowy, nie wyrabia się i już nie mam tej durnej blokady dla wstecznego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak pisałem wcześniej jedyną nieoczekiwaną awarią było zerwanie się cięgna od sprzęgła,poza tym ani razu ściema nie zawiodła mnie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i EL 71KM 52kW
[l/100km]