Karoseria
: nadkola szybko bierze rdza i w ogóle cieniutka warstwa lakieru na całożci
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tę pojemność i masę samochodu jest na prawdę bardzo dobrze. Motor w połączeniu ze skrzynią jest bardzo elastyczny. Na 4-tym biegu można jechać 40 i 110 km/h. Wystarczy porównać z wieloma samochodami o większej pojemności i liczbie koni (np. Astra II 1.6 - 80KM) a Sienka przyspiesza równie dobrze lub lepiej! Mogłaby być bardziej niezależna od chłodu z zewnątrz. Silnik się trudno nagrzewa do optimum.
4,0
Skrzynia biegów
Jest nieźle.
4,0
Układ jezdny
Zestrojone bardzo fajnie. Jakiś kompromis bowiem musiał zaistnieć. Bardzo dobrze wybiera nierówności polskich dróg. Za to troszkę za bardzo kołysze na zakrętach (nie tracąc jednak na swej stabilności). Wspomaganie praktycznie niekonieczne jak się nie kręci w miejscu :)
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słabo do tyłu, ale to znów kwestia przyzwyczajenia. Mam ją krótko a nie narzekam.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja bez klimy, wiec ocena dotyczy tylko części tej dziedziny. Szybko odparowuje, szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylko ustawienie tego fotela kierowcy - dziwne kołyski: cofając fotel do tyłu obniża się jednocześnie.
3,0
Wyciszenie
Tu jest niezbyt dobrze - powyżej 100 km/h zaczyna być za głośno. Poza tym szum powietrza...świadczy o nieszczególnej aerodynamice.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - jak na też dynamikę i klasę auta jest OK, przeglądy i naprawy to taniocha przy konkurencji (no może opel byłby porównywalnie tani).
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mogłoby być lepiej, bo one wynikają z jakości wykończenia. Dlaczego w fiatach są te problemy z korozją?!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 i EL 71KM 52kW
[l/100km]