Jak na te cene dostajemy niezle wyposazone auto (wersja HL),ekonomiczne na PB i Lpg,dosc dynamiczne,tanie w eksploatacji,i ubezpieczeniu,generalnie duze auto rodzinne z wielkim bagaznikiem 500l,przecietna rodzina bez problemu poradzi sobie z utrzymaniem tego auta,jak rowniez z naprawami (duzy wybor zamiennikow)Generalnie jestem b. zadowolony,jak kiedys bede go sprzedawal to tylko znajomemu,szkoda oddac w obce rece tak fajne autko :)Generalnie outko oceniam na 4+ moga denerwowac drobne usterki i niedociagniecia w kabinie ale mozna sie do nich przyzwyczaic i niewielkim kosztem usunac.
Wrażenia
4,0
Silnik
Coz silnik erecz stworzony do lpg :) Nie ma problemu z praca na gazie,spalanie w lato po miescie spala ok 8.5-9 l lpg jazda raczej dynamiczna,w zime po miescie potrafi wypic nawet 13l !!!(extremalne mrozy -25st.),ale srednie spalanie w w zime to ok 10-11l lpg.Jezeli chodzi o osiagi to sa nawet na przyzwoitym poziomie 75 konikow caslkiem niezle radzi sobie z masa auta,V max to 188kmh (licznikowe),silnik lubi wysokie obroty pow 3,5tys,a kreci sie do czerwonego pola,nie wie co to odciecie zaplonu :).Ogolnie silnik b.udany tani w eksploatacji (po zalozeniu lpg-II gen.)
3,0
Skrzynia biegów
Ogolnie ok,czasami wsteczny sie buntuje...Nie zalewajcie olejem mineralnym tylko syntetyk!!!!!!!!!!Wiem bo przerabialem i ten i ten.Po 125kkm rozsypala sie obudowa skrzyni,naszczescie dalo jeszcze rade polatac i smigam dalej,ale uwaga te skrzynie lubia sie rozsypywac po przebiegach >150kkm,z dostaniem uzywki nie ma problemu cena ok 600-800pln,ale mozna dostac taniej.
4,0
Układ jezdny
Zawiecha ok ,komfortowa,nie stuka nie puka (w zime) w lato tez,z tylu lubia pekac sprezyny koszt niewielki 25pln/szt.Amorki mam seryjne!!! byly badane na sciezce zdrowia i jeszcze mozna smigac!Co 50tys wymieniam wszystkie tuleje w wachaczach oraz drazki i galki,ceny smieszne,wahaczy wedlug ASo nie da sie naprawic (chodzi o tuleje) ale wystarczy wybic seryjne i wmocowac nowe, wahaczy nie trzeba wtedy wymieniac na nowe oszczedzamy wtedy sporo $$$.Ogolnie zawiecha pancerna niezle znosi metrowe dziury jak na makaroniarski wynalazek zawiecha nie do zdarcia pod warunkiem regularnej wymieny newralgicznych podzespolow.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu ok,w tyl gorzej przeszkadza wysoko poprowadzona linia bagaznika.
3,0
Ergonomia
Raczej w porzadku chociaz mozna sie przyczepic do paru drobiazgow.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
hmm,nie wiem czy to wina termostatu,ale w zime dopiero po pewnym odcinku leci gorace powietrze z kratek,cieple natomiast mamy juz po chwili.Tylko 3 biegi dmuchawy 3 jestb. glosny.Plus za obieg zamkniety pow.Duzy minus to to ze jak skierujemy pow. na boczne szyby to nie odparuja w calosci,tylko zostanie nieodparowany obszar przy przednich slupkach akurat tam gdzie sa boczne lusterka,jest to powazne niedopatrzenie konstruktora.Brak klimy!!!:)))przydala by sie w lato,pomaga szyberdach!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tylu kiepsko,osoby pow 1.8 beda mialy problem,z przody spoko nawet w zimowych kurtkach ale moglo by byc szerzej ;)
4,0
Wyciszenie
Calkiem znosnie,dopiero pow 130 kmh w silniku 1.2 slychac strasznie silnik,zle zestrojony 5 bieg,moglby byc dluzszy,ale do 120 jest ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na Pb miasto-7.5-8 trasa ok 6.5 zaznacze ze nie jezdze spokojnie :)
Na lpg miasto ok 9 trasa 8 (na niedotartej instalce) zima miasto nawt 13l ale auto jezdzone przy -25 st srednio ok 10-11l
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej chwili za 9-10k mozna miec wersje hl 1.2 z lpg z 500l bagaznikiem,tanim w eksploatacji silnikiem 1.2 w miare dynamicznym ,przestronnym w srodku,niezle wyposazonym.W tym segmencie za te pieniadze trudno wybrac cos innego.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
duzo dupereli latwych w naprawie i tanich w zakupie,lubi sie zlamac to i owo plastiki nie sa raczej solidne
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hmm 2 razy wymieniana uszczelka pod glowica...TTTM przy okazji uszczelka pod zaworami ale ja to mozna wymieniac co 30tys :) nie przejmujcie sie wiec wyciekami spod niej.Awaria skrzyni biegow kawalek zeba wyrwalo dziure w obudowie,i wyciekl caly olej,zalatalem obudowe i zalalem swierzy olej,jest ok.Awaria alternatora,koszt ok 250 pln,padnieta cewka koszt 60pln/szt (sa dwie)generalnie sam silnik jest b.malo awaryjny natomias lubi sie sypac osprzet,fiat musi cos z tym zrobic:)auto ma ponad 130kkm i silnik nie bierze oleju jest nadal dynamiczny pali od pierwszego razu nawet przy silnych mrozach (pod warunkiem sprawnego aqu),generalnie nie ma tragedii.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 82KM 60kW
[l/100km]