Zawieszenie
: Jak na tak stary samochód dość komfortowy.
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy ok, choć mało mocy jak na tak duży i ciężki samochód. Wyprzedzanie na trasie dość stresujące.
3,0
Skrzynia biegów
Praca skrzyni biegów ok, z tym, że po ok. 100.000 musiała zostać wymieniona - wstawiono używaną i narazie chodzi.
4,0
Układ jezdny
Jest wspomaganie - póki co niezawodne.
Komfort
3,0
Widoczność
Jadąc do tyłu nic nie widać, ale na szczęscie jeździ się do przodu.
4,0
Ergonomia
Ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca dużo, z tyłu trochę gorzej.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie średnio 8l. Na gazie 11. Części tanie, ale wymiana już niekoniecznie - przykład kupno skrzyni biegów 450 zł, a wymiana 1200 zł w autoryzowanym serwisie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typowe usterki - wymiana żarówek, dwa akumulatory.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem 4 alternatory: oryginalny pękła obudowa, kupiłem następny i j.w. Kolejny używany od Fiata Uno Fire (trochę lepiej), ale też padł. Obecnie nowy od Uno i jest ok. Jak wcześniej pisałem skrzynia biegów i duże koszty robocizny. Po zainstalowaniu gazu poszedł układ wydechowy - po kolei wszystkie elementy (ok. 80 tys. km) i teraz przy 140 tys. km znów się sypie. Elementy gumowe zawieszenia przód oraz wymiana tylnego zawieszenia (sprężyny + amortyzatory). Jadąc na wakacje uszczelka pod głowicą - zawiesił się termostat i ciągle się grzał (wystarczyło ponaciskać gumową rurę, gdzie jest płyn i było by po sprawie, o czym wcześniej nie wiedziałem). Chciałem dojechać do mechanika (cztery razy się zagrzał) i uszczelka poszła.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 8V 75KM 55kW
[l/100km]