Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

Piotr M. - miasto Łódź, 18 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 72 tys. km
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo dobry zakup na pierwszy samochód, dla dorabiającej się rodziny, na zakupy w mieście, na dojazdy do pracy i na zagraniczny wyjazd dla 2 osób. Polecany również dla blondynek...
Wrażenia
5,0
Silnik
żadnych problemów z odpalaniem, jedynie przy -30 st. C startował jakby z 2 cylindrów,ale po sekundzie było OK. Oleju praktycznie nie bierze (między wymianami nie trzeba dolewać). Wymiana świec po 60 tys. - przerwa na elektrodach 2 mm, ale paliły jak trzeba.
5,0
Skrzynia biegów
Dla mnie prawie ideał. Działa prawie tak lekko jak w nówce, choć przy większym przebiegu warto zadbać o smarowanie cięgieł.
3,0
Układ jezdny
Nie wiem jak obecnie, ale w modelu 1999 amortyzatory były do bani: lewy przedni nie wytrzymał 20 tys. km, prawy 40 tys., tył już też po wymianie (70 tys. - amory i silentblocki). Bardziej to chyba jednak wina dziurawych dróg. Zawieszenie dość twarde. Nie ma też problemów z jego przeciążaniem (np. 4 osoby + bagaż na wakacje). Za to układ kierowniczy oceniam na 5 - jak dotąd żadnych luzów i nie traci zbieżności.
Komfort
4,0
Widoczność
Kwestia przyzwyczajenia. Problem z widocznością w tzw. "martwym polu".
3,0
Ergonomia
Jestem dość duży, ale mieszczę sie bez większych kłopotów. Zaleta przy wsiadaniu - długie drzwi. Fotele mało komfortowe. Dźwignię zmiany biegów chętnie bym skrócił. Pod maską bardzo ciasno - trzeba nieźle kombinować żeby wymontować niektóre podzespoły. Ale poza uzupełnieniem płynów i okresową wymianą filtrów, nie ma potrzeby tam zaglądać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Termostat padł po ok. 60 tys km. Po łatwej wymianie wszystko OK. Z tyłu ogrzewanie niezbyt skuteczne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu ciasno, ale nie ma się co dziwić przy tych wymiarach auta. W dalszą tasę najlepiej się jeździ we 2 osoby lub z dziećmi. Ew. 5 osób + przyczepka.
3,0
Wyciszenie
Silnik dobrze, podłoga i bagażnik słabo
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto tanie w utrzymaniu, mało awaryjne - nie ma potrzeby korzystać z autoryzowanych serwisów - większość drobnych napraw można wykonać samemu. Części tanie - w Łodzi polecam sklep na ul. Przędzalnianej 89.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli kupować używany to najlepiej z przebiegiem poniżej 50 tys., chociaż silniki powinny bezawaryjnie przejechać 200-250 tys. km - są to dobre, sprawdzone konstrukcje Fiatów 127 (0.9) i 128 (Zastava - 1.1).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko pada hydrauliczna regulacja pochylenia reflektorów (elektr. lepsza). Linka ham. ręcznego lubi zamarzać. Same rozpieraki ręcznego trzeba odpowiednio zabezpieczyć (moczenie w nafcie, oleju i zasmarowanie sworzni towotem), bo inaczej rdzewieja na sworzniu i blokują. Reszta napraw to zawieszenie i wymiany eksploatacyjne (klocki, olej, filtry, świece). Zaletą silnika 0.9 jest hydrauliczna regulacja zaworów i napinanie łańcuszka rozrządu (nie wymaga wymiany=wieczny), przez co silnik staje się praktycznie bezobsługowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnio zadbanym autem można śmiało ruszać w najdalszą trasę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 41

Fiat Seicento – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Seicento Hatchback 3d