Dość dobre przyspieszenie. Prędkość wystarczająca w stosunku do stabilności pojazdu. Sprzęgło reaguje rozmaicie w zależności od stopnia nagrzania i lekko szarpie, ale "ten typ tak ma". Przegrzewa się po długim (godzinnym) staniu w korku. Serwis nie jest w stanie tego wyregulować, bo trudno tak nagrzać auto na stanowisku w takim stopniu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą poprawnie, czasem przy wstecznym trzeba jeszcze raz wysprzęglić. Dobre przełożenia, bez problemu ciągnę przyczepkę 200kg.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi, dość twardy - co bardzo lubię. Komplet opon relatywnie tanio kosztuje.
Komfort
4,0
Widoczność
Tylne słupki nieco przesłaniają. Nie można też podjechać za blisko do skrzyżowania z wiszącą sygnalizacją świetlną bo nie widać świateł.
3,0
Ergonomia
Deska rozdzielcza ergonomiczna, ale wnerwia brak wskaźnika temperatury silnika, który występuje nawet w Matizie. Gdy zapali się kontrolka przegrzania trzeba już zatrzymać auto (brak wcześniejeszego ostrzeżenia) - co w korku jest trudne lub niemożliwe.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dobre. W lecie nadmuch daje ciepłe powietrze, nie należy go włączać tylko otworzyć okna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To małe auto, nie można mieć zbyt wielkich wymagań co do przestrzeni.
3,0
Wyciszenie
Cichszy niż maluch i cieńkuś, głośniejszy niż np. Renault 19.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po miecie pali za dużo - dochodzi do 9 litrów w zimie, tak samo jak moje drugie gaźnikowe auto Renault 19 1400cm.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu ponad 2 lat eksploatacji stwierdziłem wyciek oleju spod dekla zaworów, który został uszczelniony. Korek paliwa powinien mieć obowiązkowo zamykanie kluczykiem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się do tej pory nie wydarzyło, ale to przegrzewanie w korkach wymaga wyjaśnienia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]