Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

Piotr, 19 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 140 tys. km
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,54
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Jak na swoją cenę (gdy kupowałem to było najtańsze auto oprucz poloneza) to dobrze. Jeździ dobrze tylko trzeba dużo przy nim robić.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo fajny silniczek. Do tej pory prawie nic przy nim nie robiłem nie licząc uszczelnienia pokrywy zaworów i wymiany termostatu + zwykła eksploatacja czyli świece przewody olej. Gorzej jest z osprzętem: -rozrusznik czasem zgrzyta przeważnie po deszczu (bendix 150 zł. kiedyś wymienię ale jak na razie to ponowne zakręcenie pomaga, za to szczotki po całym przebiegu są jeszcze bardzo dobre) -alternator - wymieniałem łożyska. szczotki w regulatorze i pierścień na wirniku (z moją robocizną kosztowało mnie to 50 zł a serwis proponował mi nowy alternator bo to według nich wychodziło taniej - fakt regulator część nierozbieralna, łożyska wymienialne ale jedno z wirnikiem a drugie z tarczą tylną jeśli doliczymy robociznę to mieli racje) - pasek klinowy alternatora ślizga się jak jest mokro lub wilgotno (pomaga wyczyszczenie rowków z ziarenek piachu to dla cierpliwych lub wymiana na nowy - nie polecam mocnego naciągania bo padną łożyska) - tłumik - wymieniłem na nowy bo przerdzewiał na zaczepach i spawacz nie chciał spawać - chłodnica - minimalnie przecieka ale nie mogę zlokalizować gdzie. - wentylator chłodnicy raz mi się spalił a teraz go czyszczę i smaruję po zimie i działa bez zarzutu. -miałem problem z linką prędkościomierza która cały czas pykała i nie pomagała wymiana ani smarowanie. Dopiero wymiana licznika przez serwis przyniosła ulgę (zmusiłem ich do tego bo 4 wymiany linki i trzykrotne smarowanie każdej z nich nie stanowiło dla nich problemu)
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą pewnie ale po takim przebiegu pojawił się większy luz. Gdy auto było na gwarancji to wymienili synchronizatory II biegu (3 razy) po czym było wszystko dobrze. Sprzęgło wymieniłem raz na gwarancji a drugi raz niedawno. Przeguby i półosie są w dobrym stanie nic nie wycieka ani nie puka.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest twarde. Jadąc po nierównościach odczuwamy każdy dołek na kierownicy podskakując rytmicznie. Prowadzi się pewnie tylko na zakrętach mam wrażenie jakby tył chciał mi gdzieś uciec i auto bardzo się przechyla. Do tej pory wymieniłem: - wachacze przednie - tuleje na wachaczach z tyłu - amortyzatory przód trzy razy - amortyzatory tył - sprężyny zawieszenia przód i tył - końcówki drążków kierowniczych (ale niedawno) Hamulce to cudo. (klocki, szczęki, i raz tarcze niedawno)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra ja nie mam problemu z lusterkami ani martwymi strefami, tylko widoczność przez tylną szybę jest kiepska jak auto jest obciążone (pasażerowie albo bagaż).
4,0
Ergonomia
Ergonomia .... wszystko jest pod ręką łącznie z tylną klapą. Kierowca ze swojego miejsca może podczas jazdy dotrzeć wszędzie nie wstając z fotela:-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bez zarzutu. Jak jest bardzo zimno to nagrzewa się po 5 km. (nie wiem jak ocenić inaczej bo nie grzeje go na postoju). Wentylator nagrzewnicy zaciera się co jakiś czas. Problemem są wpadające do wentylatora liście i kolki, które strasznie chałasują i wymagają pracochłonnego czyszczenia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwie osoby jadą wygodnie a dwie następne muszą się liczyć z pewnymi niedogodnościami i ten bagażnik na damską torebkę lub papierosy jak ktoś pali. Brakuje mi tylko miejsca na picie i zamykanego schowka. Ogólnie można się przyzwyczajić
3,0
Wyciszenie
Jak był nowy to było bardzo cicho ale teraz jest dużo głośniejszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdy jeździłem na benzynie to spalał 7l na 100 km (jazda po mieście) a teraz spala 8,5L gazu na 100 km. W trasie mało jeżdżę to nie wiem ile pali.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zatarły się zawiasy drzi, klamka pasażera nie odbija, skrzypi tylna pułka(pomogło założenie kawałków gumowego węża na czopy i przyklejenie filcu w miejscu styku pułki z bocznymi podpórkami), przepalające się ciągle żarówki w liczniku, pękła spinka przednich wycieraczek, zatarła się tylna wycieraczka, ale to tylko drobiazgi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,0
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d