jeśli dla jednej osoby tylko po mieście i z niewielkim przebiegiem to myślę, że autko ok. Największe atuty to całkiem przyzwoite zawieszenie i sympatyczny wygląd. Na tras nie nadaje się niemal wogóle. Fakt, że ktoś porówna do 126 to musi wyjść ideał, ale...
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny i tylko dlatego 3. Poza tym strasznie słaby jak na 1.1. Tico z 800 ccm sporo żwawsze, zwłaszcza w trasie!
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, ale... Często zaminia sie w grę zręszcznościową p.t.: "Znajdź trójkę". Dopóki nie puścisz sprzęgła nigdy tak naprawdę nie wisz co wrzuciłeś. 1 i wsteczny czasm ciężko, ale tak ma wiele aut.
byłoby super, tylko lusterka jak z mikrusa - dlaczego?
3,0
Ergonomia
Strasznie dziwacznie działają nawiewy, ale największy problem to dziwnie blisko siebie osadzone pedały.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmuchawa na 2 biegu robi juz taki hałas, ze trudno z niej korzystać. Przynajmniej w zimie jest w miarę przyzwoicie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję dobrze, bo jżdzę vanem. Dla kierowcy cudów nie ma, ale byłbym niesprawiedliwy przy tej klasi auta. Z tyłu... Kartony sie nie skarżą :)
3,0
Wyciszenie
powyżej 11 km/h robi sie naprawde hałaśliwie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonale zostawiam dla aut typu charade diesel :). 5,5 l/100 km to nic supr nadzwyczajnego w tej klasie, ale wynik niezły.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przy małych przebiegach auto przjemne (zwłaszcza jak sie ktoś przyzwyczai do kiepskiej skrzyni i dziwnych pedałów). Niestt z racji tego, że to fait i do tego tani o auto trzeba dbać więcej niż o inne. No i w vanie to wyposażenie, którego nie ma... nawet licznik przebiegu dziennego jakoś padł ofiarą oszczędności. "Editione speciale...." :(
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
hmm. Nie jeżdże długo ale raz szyba nie chce się podnieść, znowu zamek tylnej klapy...
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ok. To samochód służbowy i wiadomo, ze kiepsko traktowany. Tle, że przy 130 kkm japończyki nie wykazują żadnych oznak zużycia a tutaj... Przeciekaja cylinderki, "zawiesza się" immobilizer (strasznie denerwujące, bo nie ma to jak nie zapalić auta pod sidzibą klienta). Raz w trakcie eksploatacji wypaliła sie uszczelka pod głowicą. Nie piszę o końcówkach drążków, czy wydechu, bo to się poprostu zużywa.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]