Ogólnie samochód dobry, szczególnie biorąc pod uwagę jego cenę zakupu (ok. 20 000 zł). Inne samochody to już wydatek ok. 30 000. Samochód byłby naprawdę fajny, gdyby nie męczące szczegóły. Wyeliminowanie kilku drobnych wad zrobiło by z nego bardzo fajny samochodzik. Szkoda że FIAT zlekceważył nabywców tego modelu i go niedopracował. Psuje to opinię o całej marce, a wiele osób od tego samochodu rozpoczyna swoją przygodę z motoryzacją.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika na średnim poziomie. Szczególnie przy zimnym silniku nie jest najlepiej. Moc 54 KM wystarczy do sprawnego poruszania się po mieście ale z max 2 osobami. Powyżej nie polecam. Elastyczność na trasie słaba, ale nie tragiczna. Na czwórce można wyprzedzać. Stwierdzam że jest to najsłabszy silnik (jaśli chodzi o moc) jaki powinno się montować w SCQ (dobrze że wycofali pozostałe).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia zasługuje na pochwałę. Biorąc pod uwagę cenę samochodu biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Jeśli się czepiać to długiego skoku lewarka.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny to chyba najsłabsza strona tego samochodu. Jest głośny, co prawda tylko na wybojach, ale u nas innych dróg prawie nie ma. Zawieszenie twarde, czuć kazde pęknięcie w drodze. Niestety na zakrętach też jest kiepsko, bo samochód mocno się przechyla. Słabe wyciszenie. Jeśli ktoś ma wrażliwe uszy nie polecam.
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność to duża zaleta auta. Wszystko widać jak na dłoni. Parkowanie bez problemu. Typowy mieszczuch. Oprócz... lusterek zewnętrznych. Nie dość, że są małe, to jeszcze nie są asferyczne przez co dają bardzo duże martwe pole. Jest to niebezpieczne i niedopuszczalne w samochodzie miejskim! Stąd niska ocena.
3,0
Ergonomia
Poza takimi "głupotami" jak brak zamykania korka wlewu paliwa na klucz (trzeba dokupić), czy otwieranie bagażnika tylko z zewnątrz można zaakceptować. Na codzień najbardziej przeszkadza rozmieszczenie pedałów. Wciskając sprzęgło zahacza się o hamulec. Powinni do niego dodawać specjalne buty gratis. Duży minus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mie mam wiekszych zastrzeżeń tak w zimie jak i w lecie. Mogli by tylko osłonić matalowe elementy tapicerką i dodać zamknięty obieg powietrza w podstawowej wersji.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mały samochód to i mało miejsca. Jeśli się ma mniej niż 1,90 m to mozna się z przodu zmieścić. Z tyłu można jechać nawet w trzy osoby, ale tylko na krótkich trasach i kosztem kierowcy i pasażera z przodu (trzeba mocno przesunąć fotele do przodu).
3,0
Wyciszenie
Tutaj nie jest najlepiej. Silnik mocno hałasuje, choć tylko na wyższych obrotach. Przy spokojnej jezdzie jest cicho. Denerwują liczne stuki zawieszenia oraz elementów wnetrza (szyby, deska rozdzielcza). U mnie występuję również od nowości niewielki ale nieprzyjemny hałas na 5 biegu przy ok. 80 km/h. Powyżej i poniżej zanika. Następna idiotyczna niedoróbka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomiczność jest mocną stroną auta. Spala w mieście zima/lato 6,5/6,1 a na trasie około 5,3 l/100 przy predkościach do 120 km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy tej cenie nie powinno się oszczędzać na elementach, które kosztują 50 zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie nic nie wymieniłem (poza tym co trzeba). Miałem przejsciowe kłopoty z blokowaniem sie hamulców tarczowych i pompą wodną, która lubiła pohałasować przy zimnym silniku i gubić trochę płynu chłodniczego. Ponadto na początku były problemy ze sprzęgłem (szarpało przy ruszaniu), ale samo przeszło.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]