Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

eM, 11 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 46 tys. km
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
2,92
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
3,0
Całokształt
ujdzie. Za tą cenę nie można wymagać cudów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wystarczające przyspieszenie, lubi spijać olej, pomimo niskiego przebiegu 46 800km i roku produkcji 2010, na 5000 km spił cały litr.
3,0
Skrzynia biegów
Gdy silnik był zimny, w lecie po całonocnym postoju na 2 biegu lubił szarpać. Ogólnie zupełnie nie potrzebny jest 5 bieg, który na pewno nie służy do rozpędzania. Nigdy nie miałem nim \"odcinki\" na 1 biegu jechałem max. około 40km/h, na 2 podchodził pod 80km/h, a na 3 aż sam byłem zdziwiony pojechał licznikowo 135km/h, lecz mało co mu silnik nie wyskoczył.
3,0
Układ jezdny
Lubi pochylać się na zakrętach.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająca, z przodu bez problemu można dojechać na 20cm do przeszkody, z tyłu bajka, chyba że dojeżdżamy do niskiej przeszkody wtedy trzeba otworzyć drzwi. Uważam, że są za małe lusterka, lecz idzie się do nich przezwyczaić.
3,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przełączników bardzo intuicyjne.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeździłem tym samochodem w lecie i uważam że wentylacja nie wyrabia, przez cały czas podczas jazdy miałem otwarte okna.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo ciasno, 2 dorosłe osoby cały czas się szturchają. Miałem wersję van z kołem zapasowym za przednim fotelem pasażera i żeby pojechać w dalszą trasę z pasażerem zmuszony byłem do wyrzucenia koła do bagażnika. Za mało schowków wszystkie potrzebne drobiazgi turlały mi się pod fotelami.
3,0
Wyciszenie
Głośno, za głośno jak dla mnie w środku, musiałem mocno kręcić radiem żeby cokolwiek było słychać. Podczas pierwszej jazdy w deszczu zatrzymałem się i oglądałem samochód czy gdzieś nie jest otwarty, bo miałem wrażenie odgłosu wody w bagażniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie podczas upalnego lata. Dodam, że był to van, krata za przednimi fotelami. Trasa 4.7l/100km podczas jazdy dużo wyprzedzania, częsta redukcja do 3 biegu i gaz do spodu. Prędkość około 100km. W cyklu miejskim spalanie wyniosło około 5.6l/100km, lecz tutaj 1 biegu używam tylko do ruszenia, 2 do około 25km, następnie bieg 3. Nie hamuję w ostatniej chwili, raczej staram się przewidzieć sytuację na drodze i dojeżdżałem na biegu. Klocki hamulcowe z przodu musiałem wymienić przy 40 000. Od razu przeszedł przegląd gwarancyjny. Cena była nieco poniżej 1000zł. Kolejną rzeczą która mnie spotkała była urwana linka hamulca ręcznego. Koszt wymiany ponad 200zł. Wszystkie naprawy robiłem w ASO. W ciągu 2 miesięcy zrobiłem nim około 7500 km i bardzo się cieszyłem gdy się tego samochodu pozbyłem. Może i jest to dobry samochód dla emeryta czy ucznia, lecz jak dla mnie za mały, za wolny, zbyt niebezpieczny.
3,0
Stosunek jakość/cena
jaka jakość taka cena.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zawsze chciał wchodzić 5 bieg, pokrętło do temp. ogrzewania nie odkręcało się do końca.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód brał za dużo oleju, co w moich oczach go skreślało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,0
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d