Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

Krzysiek, 14 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,46
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Świetna ochrna antykorozyjna, auto ma już 10 lat i na budzie żadnej rdzy, na podłodze dopiero delikatny nalot rdzu na tylnej belce. Silnik nie wysilony, ciężki do zajechania.
5,0
Całokształt
Auto bardzo tanie w utrzymaniu! Ceny nowych części naprawdę małe, ewentualna robocizna tania. A ceny części używanych np. ze szrotów za przysłowiowe piwo czy flaszkę. Auto świetnie się nadaje do jazdy dla kobiety na zakupy, bądź na miasto, dla młodego kierowcy jako pierwsze auto do zdobywania doświadczenia, idealne dla studenta, bądź osoby interesującej się mechaniką i lubiącej sobie podłubać. Przy zakupie auta warto rozejrzeć się za zadbanym okazem, najlepiej w wersji z silnikiem 1,1 (SPI - najmniej skomplikowany, najmniej problemowy, najtrwalszy). Warto też poszukać auta z instalacją LPG, wtedy naprawdę podróżujemy za grosze! Z własnych obserwacji, poszukiwań auta mogę dodać iż NIE POLECAM jak niektórzy aut osobowych przerabianych z wersji VAN. Gdyż bardzo często auta te są wyciochrane, wybite, zaniedbane i często z bardzo dużym przebiegiem i co się u nas w PL często zdarza przypatentowane, przypicowane do sprzedaży. Ciężko takiego ex VANa doprowadzić do dobrego stanu. Jestem drugim właścicielem auta, pierwszym bym starszy Pan, auto kupiłem już z LPG jak miało 9 lat i całe autentyczne 79 tysięcy przebiegu. Obecnie auto ma już 91 tysięcy i przebieg wciąż rośnie, gdyż autko jest w ciągłym użyciu. Moje auto nie sprawiało i nie sprawia żadnych większych problemów, naprawdę bezawaryjne i warte polecenia!
Wrażenia
5,0
Silnik
Posiadam silnik 1108 cm3 z pojedynczym wtryskiem paliwa (SPI). Silnik niewysilony, dzięki czemu bardzo żywotny, tylko, albo aż 54 KM z pojemności 1108 cm3 na to lekkie bo 730 kg wagi autko daje w zupełności radę, dając dobre osiągi i naprawdę dobrą dynamikę. Silnik lubi wyższe obroty, od około 3 tysięcy obrotów bardzo żwawy. Elastyczność na dobrym poziomie. Kultura pracy może nie najwyższa, gdyż jest to starsza konstrukcja silnika, jednak bardzo mało awaryjna. Silnik bardzo dobrze toleruje pracę na gazie, jazda, obsługa naprawdę bezproblemowa. Jak o każdy silnik, tak i o ten należy dbać, regularna wymiana oleju i filtrów. Przy jeździe na gazie warto wymieniać częściej oleje, filtry, świece i przewody WN, nie warto kupować tych najtańszych! Warto wybrać jednostkę mocniejszą czyli 1,1 która zdecydowanie lepiej sprawuje się od silników 0,9, choć i ta spokojnie daje radę w tym aucie.
4,0
Skrzynia biegów
Podczas jazdy zmiana biegów bardzo płynna i przyjemna, skrzynia nie wyje, cicha. Czasem na postoju nie chce za pierwszym razem do końca wskoczyć drugi bieg. Wrzucanie wstecznego wymaga wprawy, należy odczekać dosłownie 1 sek przed wrzuceniem wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Posiadam auto bez wspomagania, więc zimą na postoju w manewrowanie w duże mrozy na początku trzeba włożyć odrobinę siły. Oprócz największych mrozów manewrowanie tym autem nie sprawia najmniejszych problemów. Dzięki małym gabarytom parkowanie tym autem to pestka, jest małe mieści się praktycznie wszędzie. Jeśli miejsca jest więcej niż na rower to z dużym prawdopodobieństwem zaparkuje się tam tym autem.
Komfort
5,0
Widoczność
Autko jest dość wysokawe, posiada krótką maskę z przodu, z tyłu kończy się tuż za szybą więc widoczność jest bdb. Minimalnie przeszkadzają słupki z przodu, ale to minimalny problem jak w każdym aucie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na Swoim miejscu, przyciski, przełączniki wszystko pod ręką bądź w zasięgu ręki. Jak na tak małe autko miejsca jest zadziwiająco dużo. Jazda w dwie osoby jest naprawdę bardzo wygodna. W 4 też daje się radę, choć jest już dość ciasnawo, w 5 osób dłuższej jazdy nie polecam. Należy pamiętać, iż jest to autko typowo miejskie i jako takie zostało skonstruowane! Do jazdy po mieście i okolicach nadaje się świetnie. W trasie również daje radę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W Swoim aucie nie posiadam klimatyzacji, więc latem uchylam szybę i jest ok. W zimę dmuchawa na max i po chwili mamy odparowane wszystkie szyby. Autko z silnikiem 1,1 ma mało miejsca w komorze silnika, silnik jest dość dobrze obudowany, więc i szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeśli jedziemy w 2 osoby to po maksymalnym cofnięciu foteli miejsca jest naprawdę sporo, jak na tak małe auto, co daje zadziwiający komfort podróżowania. Jeśli jedziemy w 4 osoby to miejsca jest mniej, choć jazda nie sprawia problemów. W razie potrzeby można nawet jechać w 5 osób, choć nie polecam jazdy na dłuższe trasy. Minimalnie doskwiera brak regulacji wysokości siedziska, ale to raczej przyzwyczajenie z jazdy VW. Ogólnie fotele bardzo wygodne, nie są za miękkie, dzięki czemu nie męczy jazda nawet na dłuższych dystansach.
4,0
Wyciszenie
Do 90 km\\h auto jest naprawdę cichę, powyżej już słychać, choć na trasie spokojnie da się jechać te 120 i normalnie rozmawiać z pasażerami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wydaje Mi się że jak na tak małe autko z takim silnikiem spalanie powinno być niższe, choć i tak nie ma co narzekać. Zimą spalanie LPG w mieście do 9L przy naprawdę bardzo dynamicznej jeździe, latem do 8,7L LPG. W długiej trasie (nad morze) spalanie LPG wyniosło 6,08L LPG (tak sprawdzałem dokładnie, dotankowane do pełna w jedną i drugą stronę wyszło podobnie). Normalnie po za miastem przy dynamicznej jeździe 6,5-7L LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Super!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość typowa przypadłość w Fiatach to często cieknie olej z uszczelki pokrywy zaworów. Na szczęście naprawa jest bardzo tania (koszt dobrej uszczelki Victor Reinz to całe 12 zł.) i można ją wykonać samemu i w krótkim czasie. - Taka usterka Mi się przytrafiła. Dość słabe są tuleje w tylnich wachaczach tzw. silentblocki, które z czasem zaczynają stukać, jednak koszt nowych oryginałów z Magneti Marelli to 12 zł. za sztukę, a wymiana nie należy do strasznie skomplikowanych. Warto raz na te kilka lat przeczyścić silniczek krokowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dość często cieknie z łączenia na zbiorniku paliwa, ale na szczęście nowy zbiornik jest tani (79-90 zł.), a wymiana jest prosta i można dokonać jej samemu, jak z resztą większości, jeśli nie wszystkich napraw w tym aucie. Również często cieknie z chłodnicy, jednak ta również jest tania (nowa Valeo 97 zł.), spokojnie można wymienić samemu. - Te usterki Mi się nie przytrafiły, jednak wśród użytkowników są dość popularne, więc je opisałem. Dość mało wytrzymałe sprzęgło (wytrzymuje od 30 do ponad 100 tysięcy km w zależności od traktowania i stylu jazdy), jednak rekompensuje to cena części i ewentualnej robocizny (tego małego, prostego Fiata każdy przystodołowy mechanior potrafi naprawić). - Niestety wymiana sprzęgła Mnie nie minęła i ta usterka Mi się przytrafiła.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 41

Fiat Seicento – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Seicento Hatchback 3d