Niskie zużycie paliwa i niewielki koszt zakupu nie są w stanie zrekompensować kosztów i potwornej irytacji związanej z zawodnością auta.Jestem ogólnie zawiedziony.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.1 był powodem decyzji o zakupie Seicento.Jednostka ogólnie spisuje się dobrze,zarówno w mieście,jak i na trasie.Szybka jazda,gwałtowne przyśpieszanie (a przyśpieszać potrafi nieźle) powodują jednak spore wibracje całego auta.Napewno lepsze osiągi niż w moim poprzednim Matizie - ale i tak spodziewałem się (biorąc pod uwagę różnicę w pojemności 800 do 1100) więcej.
3,0
Skrzynia biegów
Mankamenty w moim egzemplarzu to problemy z jedynką,pozostałe biegi wczodzą nieźle.Bardziej precyzyjna niż w Matizie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo łatwy do wyczucia układ kierowniczy,niezłe trzymanie się drogi (lepsze niż w Matizie),niski komfort jazdy (tutaj wygrywa mój poprzedni Matizek),bardzo słabiutkie hamulce (kolejny plus dla Matiza).Poza tulejami na tylnych wachaczach..reszta w miarę niezawodna ale i tak zawieszenie w Matizie wytrzymało mi dłużej.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby,cieniutkie słupki przednie.Do pełni szczęścia przydałyby się większe lusterka.
3,0
Ergonomia
Brak zamykanych schowków,niewygodnie usytuowane radio i przełączniki elektrycznych szyb.Do tego zbyt blisko siebie rozmieszczone pedały.Ale i Matiz pod tym względem nie rozpieszczał,choć fakt-było lepiej.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzać kabinę nie jest tu trudno,silnik szybko nabiera temperatury,nawet zimą.Chłodzenie auta latem jest niewykonalne bez otwierania okien.Nadmuch w słoneczny dzień,bez względu na ustawienia regulatora temp.dmucha do środka gorące powietrze (chyba od nagrzanych elementów plastikowych wnętrza).Ogólnie system wentylacji w Matizie działał jak dla mnie dużo wydajniej i skuteczniej.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto ciasne,dla max.2 osób.Tylna kanapa nie do używania (przynajmniej dla siedzących za mną).W Matizie miejsca dużo więcej,zwłaszcza na tylnej kanapie.Dużo wygodniejsze fotele również odnajdzie się w Daewoo.W tej kategorii Seicento może tylko rozczarować.
4,0
Wyciszenie
Nieznacznie,ale jednak ciszej niż w Matizie.Biorąc pod uwagę klasę auta-nie ma powodów do narzekania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Największy plus auta-zużycie paliwa.Naprawdę użytkowane prawidłowo (co nie równa się z wolną i niedynamiczną jazdą) odwdzięcza się pod dystrybutorem.Ceny części i napraw przeciętne,choć jest drożej niż u Daewoo.Koszmarna ocena samych ASO.Lepiej korzystać z \"zaufanych mechaników\".
2,0
Stosunek jakość/cena
Koszty napraw wyniosły podczas dotychczasowej eksploatacji po zsumowaniu blisko 60% ceny, jaką zapłaciłem za auto przy jego kupnie (auto było używane).I chyba nie wymaga to komentarza.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ehh..po prostu FIAT..to auto,byłoby chore,gdyby było sprawne choć dzień.Paradoks??Nie u Fiata.Cała masa usterek,na których wymienienie tu nie starczyłoby miejsca.A i czasu szkoda.Jest jednak źle.Auto psuło się nieraz zaraz po wyjeździe z serwisu.Tuleje tylnych wachaczy,elektrowentylator chłodnicy,tylne hamulce,linka ręcznego,alternator (x2),silnik przednich wycieraczek i wiele innych.W Matizie dla porównania przy tym samym przebiegu jedynymi(!!) usterami były: wymiana przewodów wysokiego napięcia (70 zł w ASO) i wachacza przedniego (250 zł w ASO).
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niestety zdarzają się i poważne usterki.Nie często,ale mając na uwadze przebieg 114000 km,powiedzmy szczerze-nie powinno ich być.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]