Autko warte uwagi dla niewymagających. młodych ludzi. Jeździ się nim przyjemnie. Sympatyczne, nieskomplikowane. Zapewnia wystarczającą przestrzeń dla 2 osób z dodatkami. Silnik daje masę frajdy z jazdy mimo mocy tylko 55KM. Rozczarowuje układ kierowniczy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ogromna zaleta tego auta. Elastyczny, mało wysilony powinien być bardzo trwały. Zaskakuje dynamiką - jest bardzo zrywny. Opony o szerokości 145 nie dają sobie rady z przeniesieniem mocy. Podawana przez producenta prędkość maksymalna jest zaniżana, podobnie jak przyspieszenie. Osiągnięcie prędkości 100km/h w czasie poniżej 14s nie stanowi problemu. Silnik cichy, choć potrafi się zatrząść. Wybacza wiele błędów kierowcy.
3,0
Skrzynia biegów
Wymaga przyzwyczajenia - zwłaszcza bieg 5 i wsteczny. Wydaje się ciut za delikatna. Przełożenia optymalnie dobrane do możliwości silnika, dobra synchronizacja (rzadko zgrzyta).
3,0
Układ jezdny
Duży komfort resorowania rekompensuje w pewnym stopniu małe kołą, któe wpadają w wiele nierówności drogi. Bywa hałaśliwy. Ukłąd kierowniczy nieprecyzyjny, nie daje pewności prowadzenia przy dynamicznej jeździe i stawia duże opory przy manewrach na parkingu, a nawet na ciasnych zakrętach. Clio II bez wspomagania stawiało dużo mniejszy opór. Układ kierowniczy to największa wada tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność bez większych zastrzeżeń. Zadarta linia dolna okien tylnych przysłania widok po skosach do tyłu. Lusterka mogły by być większe. Do przodu idealnia, łatwo wyczuć, gdzie końćzy się przód. Sprawne wycieraczki. Przeciętne światła.
3,0
Ergonomia
Otwieranie bagażnika z kabiny bywa irytujące. Często trzeba otworzyć drzwi kierowcy, by zajrzeć do bagażnika, a można by to rozwiązać łatwiej. Lusterka regulują się z dużym oporem. Brak wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Nietypowo umieszczoy pedał gazu może powodować bóle w podbiciu stopy. Przekombinowana stacyjka z pozycją PARK włączającą światła pozycyjne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie, wentylacja wystarczajace. W pelni funkcjonalne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jesli auto traktowac jak auto dla pary, to jest w zupelnosci wystarczajace. Z przodu jest miejsca pod dostatkiem. Bagaznik wystarczy na male zakupy. Zawsze mozna zlozyc oparcie kanapy i robi sie solidny bagaznik. Miejsca z tylu jest wystarczajaca dla malych dzieci. Biorac pod uwage wymiary autka - wygospodarowano sporo miejsca w srodku.
3,0
Wyciszenie
Silnik chodzi cicho, dopiero na wyższych obrotach robi się głośny. Gorzej z izolacją nadkoli, boczków drzwi, w aucie słychać wyraźnie przejeżdżające auta i szum kół.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w cyklu mieszanym z przewagą jazdy pozamiejskiej spokojnej i bardzo ostrej spaliło 5,1 L/100km! Bywały też postoje w korkach i jazda typowo miejska, ale bez szaleństw. Ceny ASO akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to super okazja, ale auto jest warte swej ceny (nowe).
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez rewelacji. Autko nowe, a zdarza sie, że coś zapuka pod maską.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie brak, ale auto jest nowe.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]