Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

Aniol, 16 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,69
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonały silnik 1.1 Fire. Sprawdzona jednostka w wiekszym UNO, w zasadzie bezawaryjny - wytrzymywał bardzo duże obciązenia ale max. do 100-150 tyś.km. Mój miał 30tyś jak go sprzedawałem więc jeszcze sporo mógł pojeżdzić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : rdzewiejący tłumik
5,0
Całokształt
Byłem szczęśliwym posiadaczem tego małego autka. Już niestety go sprzedałem, ponieważ powiększyła mi się rodzina:). Ale i tak wspominam ten samochód z sympatią. Bardzo dobra widoczność bardzo zwrotny i wszędzie się mieścił. Jedynie kwestia bezpieczeństwa pozostawia sporo do życzenia. Zainteresowanych odsyłam do strony EURO NCAP.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.1 jest idealnym rozwiązaniem dla takiego małego samochodu. Mniejszy 0.9 odznacza się znacznie głośniejszą pracą, mniejszą kulturą pracy i słabymi osiągami. Jednostka 1.1 dostarcza przyjemnych wrażeń z jazdy, ale powiedzmy sobie szczerze - jedynie w mieście i okolicach. Samochód ma niezłe przyspieszenie i jest przyjemnie elastyczny ale do prędkości 80-100.Powyżej zdecydowanie brakuje mu mocy. W porównaniu do Fiata Grande Punto 1.4 77KM Seicento jest bardziej elastyczne.
4,0
Skrzynia biegów
Zdarzały się sytuacje, że przyhaczyła dwójka i zarzęził wsteczny, ale w tej klasie auta naprawdę nieźle. Co do precyzji można mieć drobne uwagi, jednak spokojnie można było zmieniać biegi szybko bez obawy, że nie trafi sie w kolejny bieg. Generalnie można określić tę skrzynię jako miękką.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny niestety słaby. Samochód bardzo niepewnie zachowuje się przy ostrych manewrach. Skacze na nierównościach i mocno przechyla sie na zakrętach. Przyczyna leży w malutkich kołach o niewielkim rozstawie osi. Utwardzenie zawieszenia i jego obniżenie pomogło na zakrętach i ostrych manewrach - obiło się na komforcie.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność rewelacja. Mam porównanie do Toyoty Cariny E Opla Astry II i Fiata Grande Punto i Seicento jest wzorowe, reszta mizernie. Niestety minus to małe lusterka wsteczne ale ogólnie doskonale.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i w zasięgu wzorku kierowcy. Przycisków jest co prawda niewiele, ale są bardzo dobrze rozmieszczone. Mało elementów odpłaca się dużą trwałością i sztywnością deski. Nie pamiętam by mi cokolwiek w desce trzeszczało.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli mówimy o ogrzewaniu to rewelacja. Szybko silnik sie nagrzewał i razem z wydajnym wentylatorem dawało szybko komfort w zimie. Jeśli chodzi o lato to kompletna porażka. ja miałem wersję bez klimatyzacji i nieprzyciemnionymi szybami. Gdy było słonecznie czułem się w środku jak w słoiku - z uwagi na spora powierzchnię szyb, bardzo szybko sie nagrzewał. Dobrym rozwiązaniem była szara deska rozdzielcza nagrzewająca się o wiele wolniej niż czarna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer bardzo dobrze. Z tyłu miejsce symboliczne dla dwóch osób na krótka trasę. Z tyłu nie otwierają się okna!!! Bagażnik jedynie na zakupy ;). Jednak udało mi się z żoną pojechać dwa razy nad morze na dwa tygodnie i zapakowaliśmy się :O. Z dzieckiem zupełnie odpada. W końcu nie jest to kombi i inne jest przeznaczenie takiego auta. Więc oceniam na 5.
5,0
Wyciszenie
Niezłe wyciszenie, przyjemny dźwięk silnika na wysokich obrotach nie był dokuczliwy. Samochód o wiele cichszy w trasie niż np Grade Punto. Przy 100 nie był go słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mały samochód, niewielka pojemność w tym przypadku = małe spalanie. W mieście przy ostrej jeździe max. 7l. Na trasie 4l przy spokojnej (ok.100km/h). Ceny przeglądów niewielkie, części eksploatacyjne podobnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo tani w zakupie i eksploatacji samochód miejski. Rewelacyjny stosunek jakości do ceny. Bardzo niskie opłaty u ubezpieczycieli (Generalli ma podpisaną umowę z Fiatem i dają świetne warunki).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wbrew pozorom ten model Fiata nie był usterkowy. Nie było co sie zepsuć :). Zawieszenie bardzo trwałe (również wg opinii innych użytkowników)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero poważnych usterek. Jedynie wymiana części eksploatacyjnych. Zaraz po zakupie miałem problem z przednim łożyskiem (bylem drugim właścicielem) ale po naprawie, koszt 150 zł z częścią i wymianą, nie było problemów. Nie wiem czy wpisywać to jako usterkę bo w każdym samochodzie sie to wymienia: rdzewieje tłumik (koszt tłumika do katalizatora (ok. 100 zł)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,0
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d