Inne
: Mam doswiadczenie z fiatem cc 700 wiec nic mnie szczegolnie nie zaskakuje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Do tej pory jeszcze nie wystapily ale napewno slabym punktem fiata jest wydech, linka recznego, tylne zawieszenie.
4,0
Całokształt
Przyjemne autko dla 2 osobowej rodziny lub singla. Przeznaczenie glownie na miasto. W trasie tez sie niezle spisuje. Przy zlozeniu tylnych siedzien nadaje sie do wozenia dosc sporych ilosci bagazu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest namocniejszym punktem: elastyczny, cichy do 120km/h, nie potrzeba montowac sekwencji, niskie spalanie LPG przy predkosciach do 100 km/h (6l/100km)- znosnie do 130km/h (7-7,5l/100km) - powyzej nawet 9l/100km na trasie, miescie 9l/100km przy dynamicznej jezdzie (przy spokojnej nie wiem bo nie probowalem). Minusem sa mechaniczne poychacze i pasek zebary - jeszcze nic nie robilem ale wiem ze mnie to czeka. Narazie bez awarii - tylko eksploatacyjne. Oleju selenia lykal z 0.5l na 10tyskm, mobil 1 po 9 tys km nic nie dolewalem.
3,0
Skrzynia biegów
Niska kultura zmiany biegow - zwlasza wsteczny, z czasem sie tylko pogarsza. Narazie bez awarii.
3,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy: ciezko pracuje - wspomaganie by sie jednak przydalo, po 20 tys zaczelo cos stukac podczas krecenia kierownica - wystarczylo obrocic o 180 st. wzgledem siebie dwie czesci walka przegubowo-teleskopowego laczacego kolumne kierownicy i przekladnie.
Opony: oryginalne debice od razu do wymiany (chyba ze sie nie przekracza 50 km/h).
Zawieszenie: calkiem dobre, w zakretach nie prowadzi sie pewnie - wysoki srodek ciezkosci, do tej pory bez awarii ale cos zaczyna stukac z tylu (pewnie tuleje).
Hamulce: dobre, narazie wtylko plyn wymieniony po 2 latach.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra, lusterka boczne wymagaja przyzwyczajenia (bardzo malutkie).
4,0
Ergonomia
Nic mi nie przeszkadza. Robilem 12 godzinne trasy i da sie przezyc bez wiekszego zmeczenia - zwlaszcza niski poziom halasu poprawia komfort podrozowania.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odparowanie szyb dobre, ogrzewanie skuteczne (bez rewelacji), kratki nawiewu maja ograniczona regulacje w pionie (srodkowe tylko od poziomu do sufitu a boczne od podlogi do poziomu) wiekszosc poietrza kierowana jest na srodkowe kratki nawiewu - na boki i na nogi leci malo (trzeba przydlawic srodkowe to pomaga). Bez awarii.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczy, z tylu malo miejsca na nogi. Maly bagaznik w przypadku LPG pomniejszony o kolo zapasowe robi za schowek. Tylna kanapa pelni funkcje bagaznika. Po zlozeniu siedzen sporo miejsca z latwym dostepem - sedany sie nie umywaja.
4,0
Wyciszenie
Przy delikatnej jezdzie do 120 km/h cichutko (silnika nie slychac). Przy 120km/h silnik zauwazalnie staje sie glosny. Przy otwartych szybach przy 110 km/h zaczyna cos gwizdac pod maska (chyba jakas szpara nie uszczelniona) - zamkniecie okien pomaga - rozwiazanie w lecie do 110km/h otwarte okne powyzej tylko nawiew. Od kilku tysiecy km cos stuka w zawieszeniu tylnym lub w bagazniku. Zadnych stukow w kokpicie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie grosze. Przeglady we wlasnym zakresie. Materialy eksploatacyjne wymienione do tej pory - 2xolej silnikowy + filtr oleju, swiece, przewody wys. napiecia, 2xfiltr powietrza, 2xfiltr gazu, plyn hamulcowy. Poza tym nic nie wymieniane (nawet zarowki).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 20000 zl nie ma konkurencji wsrod nowych samochodow.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko stuki w ukladzie kierowniczym bez wplywu na bezpieczensto - samodzielna naprawa bez ponoszenia kosztow na czesci zamienne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Narazie nic. Odpukac.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]