Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

clod, 16 lat temu
Silnik 1.1 55KM 40kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,62
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo żwawy w mieście.
5,0
Całokształt
Bardzo fajne auto. Tylko trzeba wiedzieć czego się chce. Mogłem je zamienić na większe i szybsze z 10 razy, tylko zwyczajnie nie chciałem. Jest tanie w eksploatacji i spokojnie wystarcza do przedostania się w zatłoczonym mieście z punktu A do punktu B. A przy parkowaniu to już całkiem wypas, bo jest wiele miejsc, w które wjedzie tylko seicento, matiz i maluch.
Wrażenia
4,0
Silnik
W mieście bardzo dobrze. Z racji, że ładnie ciągnie od dołu jeździ się przyjemnie. Przy odrobinie chęci można utrzeć nosa wydawałoby się mocniejszym i szybszym autom. Z kolei na trasie słabizna, z pewnością z powodu małej pojemności silnika. Mimo to trasy rzędu 200 kilometrów nie są większym problemem. Jeżdżę głównie po mieście i chyba nikt o zdrowych zmysłach nie kupiłby tego auta do jeżdżenia nim w długie trasy, stąd taka wysoka ocena z mojej strony.
4,0
Skrzynia biegów
Typowo miejskie, babskie autko, stąd biegi wchodzą wręcz same. Przełożenia dość długie, ale to nie przeszkadza w codziennej jeździe. Właściwie nigdy nie miałem sytuacji żeby jakiś bieg nie wszedł mi tak jak chciałem.
4,0
Układ jezdny
Naprawdę dobrze jak na gabaryty auta i moc silnika. Śmieszą mnie opinie ludzi, którzy kupując za naprawdę nieduże pieniądze samochód, którego długość niewiele przekracza trzy metry, spodziewają się prowadzenia jak w BMW czy Mercedesie. Dlatego twierdzę, że Seicento prowadzi się naprawdę dobrze jak na swoją klasę, a wiem co mówię, bo wiele razy nie mogły nadążyć za mną mocniejsze i większe auta (oczywiście w mieście:).
Komfort
5,0
Widoczność
Tu chyba komentarz zbędny, bo trudno o auto, w którym widoczność i wyczucie gabarytów byłyby lepsze niż w Seicento. No, żeby nie było tak cudownie, to lusterka mogłyby być większe.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjnie i pod ręką (z drugiej strony trudno żeby w tak małym wnętrzu cokolwiek nie było w zasięgu ręki:)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Małe wnętrze, czyli bardzo szybko się chłodzi. W upały wystarczy na chwilę otworzyć okno i już jest przewietrzone. Wadą natomiast jest dość długie nagrzewanie się wnętrza w zimie, ale jak już się nagrzeje to spokojnie można jechać na krótki rękaw nawet przy dużych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I to jest bardzo ciekawe, bo niektórzy twierdzą, że wnętrze jest ciasne, a ja wolę stwierdzenie przytulne, a do tego namawia kierowcę do ciągłego dbania o siebie, bo osoba otyła nie będzie się czuła w tym wnętrzu zbyt komfortowo. A na poważnie, to raczej dla osób szczupłych i tylko 2 osoby. Czasem zabierałem awaryjnie i 4 osoby (poza mną), ale 99,9% czasu jeżdżę sam lub we 2 osoby. I w takim układzie auto sprawdza się bardzo dobrze, szczególnie, że po złożeniu siedzeń robi się z niego mały dostawczak. Mam 180 cm wzrostu i miejsca na nogi i nad głową spokojnie mi wystarcza.
4,0
Wyciszenie
Raczej słabe, szczególnie przy wyższych prędkościach. W mieście oczywiście dużo ciszej, a mi i tak nie przeszkadza bo zawsze jeżdżę z włączonym radiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie po trasie od 6 do 8 litrów, zależy od stylu jazdy. Miasto 9-10 gazu. Kupiłem auto gdy miało 2 lata i przebieg 40 tyś. km i przez 6 lat zrobiłem nim jakieś 115 tyś. Instalację gazową miało założoną od nowości i muszę przyznać, że poza wymianą wkładu parownika i dosłownie kilkoma regulacjami nie miałem z instalacją żadnych problemów. Pracuje równo, nie gaśnie i nie dławi się. Co do napraw to poza elementami eksploatacyjnymi typu klocki czy rozrząd, wymieniłem chłodnicę, tłumik końcowy i sprzęgło, no i amortyzatory już chyba niedługo będą do wymiany. A tak to właściwie nic. No a ceny części to śmieszne wręcz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie ma nic lepszego na rynku. Jedyną wadą jest wysokie zużycie paliwa, ale właśnie dlatego kupiłem auto wyposażone w instalację gazową, co przy spalaniu benzyny wynoszącym nawet ponad 8 litrów ma znaczący wpływ na obniżenie kosztów eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Linka ręcznego, no i ta chłodnica, ale to prawdopodobnie w serwisie mi uszkodzili podczas przeglądu, a potem nie chcieli sie przyznać a tak to raczej nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Nigdy mnie nie zawiódł, nigdy nie był holowany ani nic takiego

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 1.1 55KM 40kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
7,0
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d