Układ elektryczny
: alternator, rozrusznik, wentylator chłodnicy
4,0
Całokształt
Naprawdę przywoity samochodzik :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Znakomity silnik Fire, sprawuje się bez zarzutu. Od nowości zalałem go olejem syntetycznym, obecnie przy 91000 km nie bierze ani grama oleju. Dobra elestyczność i wystarczające osiągi jak na to autko. Kultura pracy silnika pozostawia wiele do życzenia jedynie przy rozruchu na zimno, klepią zawory ale po rozgrzaniu jednostki te odgłosy znikają.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia taka sobie (S z podciąganym wstecznym) - zaczyna już powoli haczyć, precyzja też przeciętna. Ponadto skrzynia już wyraźnie wyje.
4,0
Układ jezdny
Całkiem przyjemne zestrojenie zawieszenia, jedynie spore nierówności wytrącają autko z równowagi.
Bardzo wydajne ogrzewanie, zimą szybciutko nagrzewa się wnętrze, również do wentylacji nie można mieć większych uwag.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, z tyłu już niestety wyraźnie za ciasno.
3,0
Wyciszenie
Coś za coś - tanie auto to także oszczędność na wygłuszeniu wnętrza, choć w przypadku 1.1 jest wyraźnie ciszej niż np. w 900-ce. Mimo wszystko mozna zaakceptować.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżże prawie non stop w trasie, na dodatek spokojnie: efekt 4,8 / 100 km. W mieście trochę więcej, ale nigdy 8 litrów jak niektórzy już tu podawali. To nie silnik jest paliwożerny, tylko noga za ciężka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas padły: alternator, rozrusznik, wentylator chłodnicy i amortyzatory z przodu. Poza tym nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.1 55KM 40kW
[l/100km]