Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

RAF, 17 lat temu
Silnik 0.9 39KM 29kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto raczej do miasta, przeznaczone max. dla dwóch osób, w trasie po 100-200 kilometrach odczuwasz niski komfort jazdy (boli kark, bolą nogi, konieczne postoje). Ale nie narzekam, auto tanie, mało awaryjne, jeżeli nie jesteś bardzo wymagający/a będziesz zadowolony/a :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Wiadomo, że po tej pojemności nie można się spodziewać niewiadomo jakich osiągów, ale strasznie denerwujące jest to, że zawsze jako ostatni ruszasz spod świateł :(((( Samochodzik baaaardzo wolno się rozpędza, przejście z 0 do 60 km/h trwa wieczność (a jeszcze na gazie jest strasznie zamulony) ale za to jak już się rozpędzi to...:) Przy obciążeniu bardzo widoczny "brak ciągu", samochód nie ma siły. Silnik pracuje w miarę cicho.
4,0
Skrzynia biegów
Widzę, że nie tylko mój Seiczeniak ma problem ze wstecznym :) Wystarczy drugi raz wcisnąc sprzęgło i wchodzi. Do przodu OK.
3,0
Układ jezdny
Hmmmm. Na ostrzejszych zakrętach przy szybszej jeździe zawsze mam obawy co do jego stabilności... W zimie jazda jak po lodzie :(
Komfort
5,0
Widoczność
Super. Ze względu na gabaryty nie może być inaczej.
4,0
Ergonomia
OK. Autko małe, wszędzie dosięgniesz z fotela kierowcy, nawet na półkę za tylną kanapą :)))
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato koszmar, z zamkniętymi szybami nie ma jazdy. W zimie OK, jak już się nagrzeje (a na gazie troszkę to trwa) miło i ciepło się jeździ.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Butla z gazem w miejscu na koło zapasowe, zapas mam za fotelem kierowcy. Z przodu OK i dla kierowcy i dla pasażera, z tyłu przez to koło zapasowe bardzo ciasno, wejdzie tylko jedna osoba. Na upartego wejdzie i druga ale nie wytrzyma dłuższej jazdy.
4,0
Wyciszenie
Nic nie stuka, nic nie wali, praca silnika OK. Auto ciche.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód bardzo tani w utrzymaniu. Jakieś 10 miesięcy temu palił nawet nawet. Na 35 litrowej butli potrafiłem zrobić 400 km (ok 8,7 l w trasie). Teraz mi się strasznie rozregulował, potrafi stanąć po 270 km (ok. 12,2 l). Za 60 zł gazu przejechać 400 km - chyba niezły wynik. Co do kosztów napraw to również sprawa wygląda rewelacyjnie. Sam zabrałem się ostatnio do wymiany prawego błotnika, koszt ok. 160 zł, lakier - 60 zł, odkręcasz 5 śrub i zrobione i nie widać różnicy ani w kolorze ani w dopasowaniu błotnika. Zresztą z większością usterek w tym aucie nie trzeba jeździć po warsztatach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonały, auto mało awaryjne co przy niskich kosztach utrzymania daje ocenę bardzo dobrą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Hmm drobiazgi... Dziurawy układ chłodzenia silnika (dziurawa chłodnica), wystarczyło kupić uszczelniacz, wsypać do chłodnicy i problem z głowy (na razie). Wymieniłem termostat, padł wiatrak chłodnicy, profilaktycznie wymieniłem świece, padł ogranicznik w drzwiach pasażera. No i części które zużywają się w każdym samochodzie: klocki, tarcze hamulcowe, żarówki, itd.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

LPG - zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Seicento Hatchback 3d