Lubi wysokie obroty, ale chałas jest wtedy uciążliwy.
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Podsterowny, zbyt miękkie zawieszenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Ograniczona trochę przez lewy przedni słupek.
5,0
Ergonomia
Dzięki gabarytom auta wszystko jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabe przewietrzanie auta (odparowanie szyb, szczególnie w tylnej części auta). Na plus szybkie nagrzewanie się auta (przy sprawnym termostacie).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku dla modelu rodziny 2+1 lub 2+pies. Przy czterech osobach ciasno.
4,0
Wyciszenie
Ale mogło by być lepiej. Szczególnie gródź silnika i nadkola.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co prawada jeżdżę głównie po mieście, ale minimalnie udało się spalić 6,5 a max. 7,5 l/100 km. Części nie są drogie (zakup amortyzatorów Monroe tył, sprężyn, elastycznego łącznika wydechu, klocków i szczęk hamulcowych nie przekroczyło 400 pln). Kierunkowskazy (przednie) białe 35 pln/szt, lampy przednie można zakupić już od 100-150 pln/szt (w salonie Fiata 300-350 pln/szt).
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanie autko do przemieszczania się za przystępną cenę, cociaż nowe (salonowe) Seicento mogło by kosztować poniżej 20 tyś. pln.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Należy dbać o wymianę oleju, żarówek. Po pięciu latach eksploatacji padł termostat i rozszczelniją się reflektory, należy też wymienić gumy osłaniające gniazda reflektorów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po dwóch latach w pierwszym moim Seicento padła sonda lambda (dziura w gazie przy starcie). Standardowo uszkodzeniu podlega prawy pozycjoner reflektora przedniego (hydrauliczny). Po sześciu latach wymieniałem lewy uszczelniacz półosi na skrzyni biegów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]