Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

Użytkownik seicento, 18 lat temu
Silnik 0.9 39KM 29kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 88 tys. km
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,69
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Samochód przeznaczony do dojazdów do pracy na odcinku do 30 km, oraz do poruszania się po zatłoczonym mieście. Spalanie nie należy do małych jak na tą pojemność. Samochód polecam dla kobiet i początkujących kierowców. Moje opinia o tym samochodzie jest pozytywna, ponieważ dość niska cena zakupu idzie w parze z dostateczną jakością.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest o małej pojemności, więc trzeba trzymać wysokie obroty aby dało się jechać. Po 60 tys. pojawiają się wycieki oleju spod uszczelki pokrywy zaworów i miski olejowej - jest to charakterystyczne dla tego modelu (mam styczność z trzema takimi samochodami). Zużycie oleju jest niewielki ok. 1L na 12 tys. km. Silnik nie sprawia kłopotów, zawsze zapala i pracuje równo. Na LPG odczuwalny spadek mocy, przy ruszaniu wolniej sprzęgło i więcej gazu.
4,0
Skrzynia biegów
Problemy z wrzuceniem wstecznego biegu, często zazgrzyta jeśli nie chce mi się dwa razy wycisnąć sprzęgła. Ale pozatym skrzynia biegów jest w porządku.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej twarde, wybija się po około 70 tys. km. Trzeba wtedy wymienić wszystkie amortyzatory, i ewentualnie tuleje w tylnych wahaczach, bo robi się głośno na wybojach. Nie polecam wchodzić szybko w zakręty ponieważ różnie się to może skończyć.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, parkowanie tyłem bez problemu, co jest istotne na zatłoczonych chodnikach.
3,0
Ergonomia
Przełączniki ulokowane dość dobrze, czasami koło kierownicy zasłania kontrolki. Pedał gazu umieszczony za wysoko, pozycja na fotelu "krzesełkowa". Przy wzroście 178 trudno bobrać optymalne ustawienie pozycji za kierownicą. Przy długich trasach jest to męczące, ale samochód nie był do takich tras projektowany.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja raczej w porządku, bardzo rzadko mam zaparowane szyby, wnętrze nagrzewa się powoli dlatego w zimie stosuje osłonę chłodnicy. Dmuchawa pracuje głośno już na drugim biegu. Wycieraczki przedniej i tylnej szyby w porządku.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja kierowcy mało wygodna do wytrzymania ale tylko na krótkich dystansach. Oczywiście do wszystkiego można się przyzwyczaić jednak większość samochodów jest znacznie wygodniejsza. Pasażer z przodu nie powinien narzekać. Natomiast na tylnej kanapie panuje ciasnota porównywalna z tą w fiacie 126p. Bagażnik malutki, prawie w połowie zajęty przez koło zapasowe, które opuściło swoje pierwotne miejsce bo jest tam butla z gazem. Zaopatrzyłem się z konieczności w badażnik dachowy. Ja osobiście wykorzystuje wnętrze samochodu do przewożenia różnych rzeczy: roweru górskiego (w rowerze odkręcić przednie koło), meble, panele ścienne, wózek dziecięcy wszystko to jest możliwe po wykręceniu fotela pasażera i rozmontowaniu tylnej kanapy. Pomaga w załadunku tylna klapa.
3,0
Wyciszenie
W miarę dobrze jak na samochód tej klasy. Istotną rolę odgrywają dobre opony o cichym bieżniku. Przy wybitym łożyskowaniu tylnych wachaczy na wybojach jest nieznośnie głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdy jeździłem na benzynie to spalanie wynisiło 6L na 100 km. Gdy jeżdżę na gazie spalanie wynosi 8L gazu + 0,5L benzyny na 100 km. Przy obecniej cenie benzyny i gazu instalacja LPG warta 1600 zł zwracać się będzie przez 25 tys. km. Więc zakładanie instalacji należy dobrze przemyśleć. Samochód na gazie jest wyraźnie słabszy i nie rozpędza się do takich prędkości jak na benzynie. Serwisuje sam, ponieważ serwisanci to ludzie nieodpowiedzialni i niedouczeni.
4,0
Stosunek jakość/cena
Udany egzemplarz wart jest swojej ceny dla osoby która pokonuje niewielkie dystanse i jest w stanie wykonać we własnym zakresie przynajmniej część czynności serwisowych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W moim egzemplarzu awaria regulatora napięcia ładowania, która wymagała rozebrania go i przylutowania elementu który odpadł. Natomiast w dwóch innych seicentach z którymi mam styczność nagminnie palą się silniczki wentylatora chłodnicy. Szybko zepsuła sie hydrauliczna regulacja przednich świateł, a po 4 latach lampy nadają się do wymiany bo matowieją zwierciadła. Na karoserii brak oznak korozji, ale zaznaczam, że samochód jest garażowany.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podaje poważniejsze wymiany i naprawy wraz z przebiegiem przy którym je wykonano. 1 Wkład stacyjki 44 tys., 2 Akumulator 49 tys., 3 Linka hamulca ręcznego 62 tys., 4 Tłumik wydechu 70 tys., 5 Amortyzatory przednie 78 tys., 6 Uszczelka pod pokrywą zaworów 78 tys., 7 Gumowy mieszek i łożysko lewej półosi 79 tys., 8 Założenie instalacji gazowe 79 tys., 9 Kable zapłonowe wysokiego napięcia 80 tys., 10 Rozpieraki szczęk hamulca ręcznego 80 tys., 11 Zbieżność kół przednich 81 tys., 12 Regulacja i smarowanie linki sprzęgła 82 tys., 13 Założone magnetyzery gazu i powietrza 83 tys., 14 Tarcze hamulcowe 83 tys., 15 Amortyzatory tylnego zawieszenia 88 tys.,

LPG - zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,7
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d