Nie widzę powodu dlaczego miałbym za tak nieduże pieniądze kupić inne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miare cichy, odpala na dotyk(zobaczymy jak będziezimą).
Mógłby być mniej mułowaty na niskich obrotach, na wysokich(jak ktos wie jak go podkręcać) zrywa się jak wariat.
Ogólnie bez większych problemów.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo elastyczna, długie biegi pozwalają wykrzesać z niego istnego diabła, na którego wogóle nie wygląda. Problem powstaje gdy musimy zredukować bieg, haczy sie prawie zawsze, może przez te luzy, których mieć nie powinien.
5,0
Układ jezdny
Prowadzę swojego jednym palcem, mimo nie szerszych opon. Bardzo czuły, przy jeździe po nierównościach czuć wszystko na kierownicy.
Poza tym narazie sie kręci.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża przednia szyba daje doskonałe pole widzenia. Widzenie boczne utrudniają często boczne słupki, ale to kwestia przyzwyczajenia i paru brzuszków za kierownicą dla zdrowia.
5,0
Ergonomia
Opływowy, trochę może wydawać sie za wysoki ale przy moim prawie 2 metrowym wzroście to tylko plus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimne powietrze najlepiej wdmuchiwać na 2 biegu dmuchawy(pot z czoła znika w niecałą minutę). Z nagrzewaniem nie miałem jeszcze możliwości sie spotkać na dłużej, ale z tego co zauważyłem do tej pory, to lepiej nie ustawiać na maxa bo zaczyna po jakimś czasie w aucie pachnięć spalenizną. Poza tym grzeje.
Acha, i gałki regulacji nie są zbyt precyzyjnie ustawione.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja porzesiadłem się co prawda z malucha, ale mam ponad 190 centymetrów, więc moja ocena jest jak najbardziej obiektywna.
Nad głową jak i za kierownicą jest sporo miejsca, tak samo jak dla pasażera z boku.
Jeśli chodzi o tył to nie należy sie spodziewać rewelacji w samochodzie "bez tyłu". Dla osób do 180 cm wzrostu jest dośc wygodnie, jeśli narzekają, to kiedyś jechałem na maxa prawie przyciśnięty do kierownicy i też wytrzymałem.
Więc dla 2 osób to prawie limuzyna.
5,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słuchać, miesiąc jeżdziłem bez radia i relaksowałem sie za kierownicą. Jeżeli już słychać cokolwiek na wysokich obrotach to jest to odgłos sportowego mruczenia silnika, którego przyjemnie posłuchać.
Co innego materiały wykończeniowe w aucie.
Do dziś nie mogę pozbyć się skrzypienia w okolicach tylnej półki(nie jest to ona sama).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po mieście(a lubię przycisnąć) spalił mi 6,3 litra na 100 km. Nie mierzyłem w innych cyklach, ale po trasie(z rozsądną prędkością 90 - 100) nie pali mi prawie wcale, poziom paliwa zmienia sie dopiero po przejechaniu 50 - 60 kilometrów.
Przeglądy to tak jak dla benzynowców, niecałe 100 zetów.
Wymieniałem zbiornik paliwa, bo puścił na łaczeniu i złączki wraz z halogenami, bo zwarcie w jednej z nich przepaliło obie żarówki, poza tym tylko normalne wymiany wynikające z eksploatacji samochodu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mała kasa i duży komfort, a drobiazgi zdarzają się nawet w mercedesach
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz świateł, króych sie pozbyłem przez własne zaniedbanie, to narazie bez zarzutu, odpalam i smigam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko zbiornik paliwa, ale i tak, mimo jego uszkodzenia z powodzeniem odbyłem wycieczke do stolicy z Piotrkowa T.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]