Idealne autko do miasta, zrywne i zwrotne. Biorąc po uwagę ceny części i niezbyt dużą awaryjność, Seicento jest tanie w eksploatacji. Na drugim biegu ma dosyć dobre przyspieszenie, można poszaleć w mieście.
Szkoda, że na tym kończą się zalety. Jakość wykończenia pozostawia naprawdę wiele do życzenia. Po 35 000 wszystko juz skrzypi, trzeszczy i stuka. Prawie żadnych schowków, pomagających utrzymać porządek. Jak na taką małą pojemność, dosyć duże spalanie. W starszych modelach (do 2003) niska precyzja zmiany biegów, trzeba się namachać, prawie jak w autobusie. Do tego te ciągłe problemy z pierwszym i wstecznym. Po 3-letnim użytkowaniu, mogę śmiało powiedzieć - nigdy więcej Fiata!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę zwiększania ilości przejechanych km, coraz głośniejszy. Na autostradzie przy prędkości od 120 kmh, nie da sie w nim już swobodnie rozmawiać. Brzmienie silnika jest po prostu nijakie, lepiej zamontować jakiś lepszy (barwniejszy dźwiękowo) tłumik.
2,0
Skrzynia biegów
Szkoda gadać.
3,0
Układ jezdny
Seicento nadmiernie przechyla się na zakrętach, trzymajcie się mocno!
Komfort
4,0
Widoczność
Nie jest źle.
2,0
Ergonomia
Klapa na całej linii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest w porządku, w zimie wnętrze szybko się nagrzewa, podczas deszczu strasznie parują szyby, z bocznymi tylnymi praktycznie nie da się nic zrobić (chyba że są uchylne).
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przodzie miejsca starczy chyba dla każdego, z tyłu wiadomo, w trzech lepiej nie siadać.
3,0
Wyciszenie
Słabe.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło by być lepiej. Wyniki spalania podaję dla LPG.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nowe Seicento? W życiu!!! Za ponad 20 tyś zł. można mieć używaną , naprawdę super bryczke. Jak komuś sie podoba, można zainwestować w 3-letniego fiata, chociaż i tak właściwie nie jest wart swojej ceny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przeciętnie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niezbyt często.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]