kultura pracy jest wystarczająca, elastyczności w warunkach pozamiejskich brak, w mieście nie można zbytnio narzekać. wyprzedzanie w trasie wymaga dużo wolnej przestrzeni i cierpliwośći.
4,0
Skrzynia biegów
wsteczny czasem nie wchodzi, pozatym biegi można zmieniać całkiem szybko i sprawnie, bez zgrzytów czy szarpnięć
4,0
Układ jezdny
na długich łukach potrafi mocno się wychylić, ale po zmainie fabrycznych opon 145/70 na 155/65 właściwości jezdne znacząco się polepszyły.
Komfort
5,0
Widoczność
w każdym kierunku bardzo dobra widoczność, plus za duża tylną szybę, minus za zbyt małe lusterka zewnętrzne
5,0
Ergonomia
wyposażenie jest tak ubogie, że w zasadzie nie można było czegoś umieścić w niewygodnym miejscu ;) jednak dostęp do wszystkich istniejących przełączników jest łatwy i intuicyjny
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
częste usterki termostatu i innych elementów odpowiadających za ciepło w samochodzie wyrabiają zła opinię ogrzewania w seju, jednak gdy wszystko jest sprawne auto nagrzewa sie stosunkowo szybko (po ok 3-5 min jazdy przy temp ok -5 stopni zaczynają sie pierwsze nieśmiałe podmuchy ciepła). w lecie wentylacja jest przyzwoita
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu nie można narzekać, natomiast głośność narzekania na przestrzeń z tyłu rośnie wprost proporcjonalnie do wzrostu pasażerów przednich siedzeń. jednak biorac pod uwagę wymiary samochodu nie jest źle
4,0
Wyciszenie
jak na tą kląse auta wyciszenie jest nadzwyczaj dobre, mata tłumiąca znajduje sie tak na wewnętrzenej stronie maski jak i na przegrodzie dzielącej silnik od przedziału pasażerskiego. do prędkości 120 km/h hałas nie jest więc natarczywy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa nie jest wysokie, ale przy takiej pojemności powinno być dużo mniejsze. przy ekonomicznej jeździe w cyklach mieszanych da się osiągnąć 5,5 l, natomiast przy normalnej 6-7.
ceny części zamiennych może nie są wysokie, ale za to częstotliwość sięgania do portfela jest denerwująca
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oprócz standardowych materiałów eskploatacyjnych wymieniałem także:
- zbiornik paliwa
- linka ręcznego
- uszczelka pokrywy zaworów
- tłumik (lecz uczciwie trzeba przyznać że wytrzymał dłużej niż powinien)
- amortyzatory tył (ciekły już przy 40 tys)
do tego dochodzą jeszcze rzeczy w stylu stukającego sprzęgła i konieczności przywracania co pół roku do używalności rozpieraków ręcznego
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było sytuacji żeby samochód kiedyś zawiódł. w perspektywie szykuje się wymiana uszczelki pod głowicą
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]