Inne
: To ze mimo faktu, ze jest prosty, toporny,glosny, chce mi polamac kregoslup na najmniejszym kamyczku jaki dostanie sie pod opone - wsiadam do niego z usmiechem na twarzy.
Układ elektryczny
: Problemy z wtyczkami zarowek swiatel mijania
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto - po prostu. Zamiast kula sie tramwajem/autobusem do rpacy, mozna nim smigac mieszczac sie w kosztach biletu miesiecznego
Wrażenia
5,0
Silnik
Czego mozna wymagac od silnika 899ccm? 39KM to niezly wynik.Mozna wiecej,ale nie bez wplywu na trwalosc. Kultura pracy na pewno lepsza niz 3 cylindrowek (Matiz/Tico,Fabia 1.2), elastycznosc wystarczajaca.
4,0
Skrzynia biegów
Tragedii nie ma, choc dzwignia moim zdaniem ma za dlugi "przelot" miedzy biegami. Dopoki nie katuje sie auta, to skrzynia moze pracowac dlugo i szczesliwie. Minus to wycieki oleju spod uszczelnien polosi.
4,0
Układ jezdny
Spory minus za brak stabilizatora z przodu w 899ccm. Reszta ok, zawieszenie proste jak konstrukcja cepa, bazujace na znanych rozwiazaniach, bez udziwnien - wiec malo awaryjne i smiesznie tanie w naprawie
Komfort
5,0
Ergonomia
Dzwignia regulacji prawego lusterka moglabybyc dluzsza 5 cm , zebym nie musial sie pochylac do jego korekty ;)
Na powaznie - wszystko jest pod reka - nawet zapasowka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie - super.Maly silnik benzynowy, duze straty cieplne, wszystko idzie w nagrzewnice (trzeba dbac o higiene ukladu chlodzenia). Za to w upalach - masakra. Wlaczenie nawiewu oznacza zrobienie sobie symulacji pobytu w piekarniku z termoobiegiem. Szyby uchylne z tylu i/lub szyberdach konieczne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szczerze - nie wiem czemu to auto 4 osobowe. Dwie osoby z przodu i z tylu ciezko wcisnac fotelik. Jest to auto klasy A wiec oczekiwania nie powinny byc wieksze
4,0
Wyciszenie
Troche brak wygluszenia grodzi miedzy komora silnika a kabina. Poza tym wewnatrz auta duzo odkrytych elementow karoserii.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mistrz. OC 180 rocznie, uszczelka pod glowice 30 zlotych, rozrzad 20 zlotych, amortyzatory (KYB) 230 za komplet (4 sztuki).
Jedyne auto ktore powoduje usmiech na twarzy przy placeniu za paliwo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Hmmm w sumie tanie auto,ale niktorzy dostaja na glowe i zadaja astronomicznych sum a haslo "Seicento z LPG", za ledwo stojace na kolach ruiny.
Za to koszt zakupu bardzo szybko sie zrekompensuje w kosztach eksploatacji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dzwoniace rozpieraki recznego, blokujaca sie linka recznego, upalajace sie gniazda zarowek H4 (jest patent na przerobke ;) )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tu nie ma powaznych usterek. Remont silnika kosztuje tyle co opona 17 cali do BMW, a sprzeglo LUK (kompletne) tyle co Wunderbaum o zapachu Wanilii
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]