Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

sknera771, 13 lat temu
Silnik 0.9 39KM 29kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 72 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
3,15
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Mimo 12lat zero rdzy, co przeczy ogólnej opinii o blachach fiata.
3,0
Całokształt
Witam, jeżdże tym autkiem już rok, jest to moj pierwszy samochód. Pomimo wielu wad, bardzo fajny. Zdarzają się różne usterki, ale części do niego są niesamowicie tanie, a budowa tak prosta że każdy kto potrafi się posługiwać kilkoma kluczami jest w stanie większość naprawić. Samochód mały więc i w środku miejsca mało - cudów nie ma, ale mam 190cm wzrostu i tragedii nie ma, jesli sie podróżuje w max dwie osoby. Podróże w trasie raczej odpadają, fotele niewygodne, nie trzymaja na zakrętach, choć te w wersji sporting podobno są niezłe. Bagażnik mały, stworzony na dwie skrzynki piwa ;D Idealny do miasta, wszędzie wjedzie, wszędzie zawróci, wąski - rowerzystów da sie wyprzedzic bez wjezdzania na przeciwny pas. Silnik niestety słaby ale w mieście się spisuje wyśmienicie. Spalanie mogłoby być adekwatnie niskie do osiągów , ale 6,5litra to i bardzo dobry wynik. Nie oszczędzam go, wykorzystuje cały zakres obrotów a i tak trudno mi jest przekroczyć 7litrów - niestety tu też warunek podróżowania samemu, ewentualnie z jednym pasażerem ponieważ przy większym obciążeniu te 900cm jest bardzo przerażone rolą w tym samochodzie i niestety nawet spokojne przyśpieszenie wyciska z niego siódme poty. W ogólnym rozrachunku, pomimo wielu wad, bardzo lubie ten samochód, przyjemny, przede wszystkim tani, polecam go osobą jeszcze uczącym się którzy kasy za dużo nie mają. Jak bedzie sie o niego dbało to napewno sie za to odpłaci.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 39KM dość elastyczny, nie powala osiągami lecz do miasta wprost idealny, spalanie całkiem niskie, szybko się rozgrzewa więc krótkie dystanse po mieście mu nie straszne.
3,0
Skrzynia biegów
Precyzja nie najlepsza, ale wchodzą dość łatwo. Dobrze zestopniowana, dzięki czemu poruszanie po mieście jest całkiem dynamiczne. \"Długa\" dwójka ogranicza potrzebe wachlowania co chwile biegami.
3,0
Układ jezdny
Tu już nieco gorzej, ale jest to wynikiem dość miękkiego zawieszenia, bardzo się przechyla na szybszych łukach aczkolwiek prowadzi się nieźle, brak wspomagania aż tak nie dokucza bo przód jest dość lekki.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, do przodu może średnio bo szyba mała, ale słupki dość wąskie wiec w zakrętach nie ma większego problemu. Widoczność do tyłu jest fantastyczna, martwy punkt bez problemu obserwujemy przez dos duze boczne szyby, a cofanie tak krótkim autkiem jest bardzo łatwe. Niestety lusterka zewnętrzne są strasznie malutkie, co może przerazić w pierwszym kontakcie z tym samochodem, później to kwestia przyzwyczajenia.
3,0
Ergonomia
Ergonomia.. przycisków jest mało, ale działają całkiem nieźle, wszystko łatwo sie obsługuje. Niestety pedały są bardzo blisko siebie więc jazda w grubszych adidasach czy zimowych butach jest dość trudna - a w glanach wręcz niemożliwa. Są tez dość \"delikatne\" tak więc nie mamy za bardzo wyczucia jak mocno wcisneliśmy gaz..
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja niestety to jest słaby punkt tego samochodu. Na jedynce przewietrzanie jest słabe, latem nie daje rady a drugi bieg juz hałasuje niemiłosiernie. Za to ogrzewanie jest bardzo dobre, szybko sie rozgrzewa i zrobić z niego \"piekarnik\" jest łatwo ;)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca malutko, ale tragedii nie ma, mam 190cm i jest tak - na styk :) Ktoś kto jest wysoki i do tego troszke przy kości niestety już nie bardzo sie mieści. Miejsce na tylnej kanapie jest raczej symboliczne - po stronie pasażera, bo za kierowcą się zwyczajnie nie da usiąść.
2,0
Wyciszenie
Głośno, ale czego sie spodziewać po takim tanim samochodzie. Słychać dokładnie rodzaj asfaltu po jakim jedziemy, a jak ktoś nabierze wprawy to nawet policzy ilość kamieni w asfalcie. Silnika aż tak nie słychać, ale to jest wynikiem tego że sam w sobie jest dość cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest na całkiem dobrym poziomie. Średnio wychodzi mi 6,5 - 7litrów ale naprawde go nie oszczędzam. Przeglądy robię sobie sam, bo konstrukcja tego samochodu jest niczym cepa. A naprawy są baaardzo niskie jesli robimy je samemu - a uwierzcie że to nic trudnego. U mechanika też dużo nie zapłacimy, ale szerokim łukiem omijajcie ASO, ceny tam są z kosmosu a mechanicy (przynajmniej w ASO w mojej okolicy) mają delikatnie mówiąc olewający stosunek do swojej roboty.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość nienajlepsza, materiały raczej słabej jakości, ale cena samochodu jest tak niska że stosunek na bardzo dobrym poziomie ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie drobiazgi lubią sie tu psuć, jakiś termostat, linka predkościomierza, fotel się zatnie, to szyba zapiszczy. Naprawde bzdety - łatwe do usunięcia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważnych usterek to nic mi sie nie przydażyło, a z poważniejszych to: Wylany amortyzator -60zł za sztuke, wymiana 15minut Uszczelka pod pokrywą zaworów - 20zł Tuleje wahaczy - 25zł za sztuke,tu już troche trzeba było sie pomęczyć lecz nic trudnego. Dośc częstą dolegliwościa jest też rozczelnienie elastycznego odcinka układu wydechowego, zaczyna wtedy dość głośno \"pyrkac\" u mechanika za to zapłaciłem 200zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Seicento

Liczba wpisów: 41

Fiat Seicento – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Seicento Hatchback 3d