Zawieszenie
: Po wymianie zrobiłem na naszych Polskich drogach ponad 100tyś km i dalej było dobre, dodam że kompletne markowe przednie zawieszenie nie przekroczyłem 600zł.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Padł po 100 tyś km przebiegu po założeniu instalacji gazowej
4,0
Całokształt
Dałem dobrze, bo jak na moje pierwsze auto pozostał mi jeszcze jakiś sentyment dla tego modelu, sporo się na nim nauczyłem i sporo nabyłem doświadczeń na drodze dzięki właśnie Seicento 900.
Jak na samochód do codziennych dojazdów np. do pracy zwłaszcza na gazie to jest dobrze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik o wystarczającej mocy, zwłaszcza do miasta i na krótkie wypady za miasto, z gazem manualnym chodził tylko dobrze na początku, może to była wina instalacji gazowej
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt dużo luzów na drążku po przekroczeniu 100tyś
3,0
Układ jezdny
Dosyć wytrzymałe zawieszenie, lecz mało komfortowe, ale po wymianie całego zawieszenia 100 tyś km byłem w stanie przejechać bez remontu, poza przegubami, te często się psuły i łożyska kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak na tak małe autko całkiem nieźle, zwłaszcza przy parkowaniu, dosyć dobra widoczność
3,0
Ergonomia
Dużo tandetnego i pękającego plastiku, przeciętne wykonanie autka zwłaszcza w środku, pokrętła, przyciski w miarę czytelne, ale oczywiście też naprawiałem bo się zacinały np. od wentylacji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przeciętnie, długo trzeba czekać na ogrzanie szyby przedniej w zimie, częste nieszczelności węży od chłodnicy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w małolitrażowcu, przeciętnie, może być o ile nie chcemy często podróżować na dalekich wypadach, bo wtedy podróż staje się dosyć uciążliwa bo ciasno zwłaszcza dla pasażerów, dla dzieci raczej wystarczająco miejsca na tylnich siedzeniach, również dla fotelika.
3,0
Wyciszenie
Autko słabo wytłumione w środku, ale hałas nie za specjalnie uciążliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio spalał mi na gazie 6 litów z hakiem, więc nieźle, i można było go jak była potrzeba do 130km/h rozpędzić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tu też dam dobrze, bo części do tego auta są tanie, również pełno jest zamienników, i jazda na gazie również jest tania, bo w jedną osobę zwłaszcza stosując eko jazdę można zejść na prawdę poniżej 6 litrów na 100 km.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Częste awarie nawet drobiazgów, co chwile nieszczelność węży, pękające plastiki np. od dźwigania foteli, zamki od drzwi, centralny zamek co chwile się zacinał, łożyska kół co roku i hamulec ręczny wymiana linki co roku, zapieczone szczęki hamulca tylnego co roku praktycznie, szczotki alternatora dosyć często, potężna rdza na karoserii, zwłaszcza na nadkolach, itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Też nie brakowało : awaria alternatora, wycieki z chłodnicy, w końcu remont silnika zaniemówił całkiem przy około 170 tyś km, na gazie zrobił 100 tyś km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]