Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Seicento Hatchback 3d

Lancer1990, 14 lat temu
Silnik 0.9 39KM 29kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,46
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dynamiczny jak na taką pojemność.
5,0
Całokształt
Idealne auto do miasta i na krótką trasę. W 2 osoby podróżuje się nadzwyczaj wygodnie. Autko ma elastyczny silniczek który żwawo rozpędza autko i stara się ekonomicznie podróżować przy optymalnej prędkości na trasie. Jeśli się o autko odpowiednio zadba powinien wdzięcznie sprawować się bez problemowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyspieszenie jest bardzo zadowalające przez małą masę samochodu. Od 0 do 130 rozpędza się żwawo. Potem już jest z tym gorzej ale nie ma tak naprawdę gdzie jeździć szybciej więc nie uznaję to za jakąś wadę. Pomimo że jest to najsłabszy silnik w Seicento jaki był oferowany to sprawuje się bardzo dobrze i nie ma z nim problemów. Dźwięk silnika jest przyjemny i przyjemny mruczy na wolnych obrotach.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami biegi haczą. Skrzynia jest dostosowana do jazdy miejskiej i ustawiona bardziej na przyspieszenie niż prędkość maksymalną. Skrzynia chodzi bez zgrzytów i nie ma raczej większych oporów poza haczeniem z wrzucaniem jakiegokolwiek biegu. Brak tylko 6tki na trasie :)
4,0
Układ jezdny
Troszkę buja przez dość miękkie i wysokie zawieszenie. Ale za to komfortowo się jedzie po nierównościach i nie ma problemu z zaparkowaniem na krawężniku. Sama kierownica reaguje bardzo dobrze i na zakrętach jazda nim to przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest świetna. Widać wszystko we wszystkie strony. Lusterka zewnętrzne powinny być troszkę większe ale duże szyby rekompensują to. Doskonała widoczność przez tylną szybę i przez boczne dają pewność że nic nie przegapimy.
5,0
Ergonomia
Duża półeczka idealna na torebkę (Już sobie kobieta moja wykorzystała ją w ten sposób) i mała po stronie kierowcy która jest idealna na portfel i komórkę. W drzwiach kieszenie gdzie się sporo drobiazgów zmieści. Bagażnik nie jest za wielki ale spokojnie można co nieco wozić a zwłaszcza większe zakupy. Awaryjnie można złożyć fotele lub użyć tylnych siedzeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się bardzo szybko i przy niskich temperaturach na zewnątrz muszę zdejmować kurtkę w samochodzie bo jest za gorąco. Utrzymuje ciepło nawet przy nawiewie ustawionym na 0. Latem jeszcze testów nie było. Ale nie powinno być źle.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto dla dwóch osób. Pasażerowie z tyłu raczej awaryjnie. Jeśli podróżują dwie osoby o niskim bądź średnim wzroście nie będzie żadnego problemu i będzie można jechać wygodnie. Jeśli więcej może być ciasno ale nie ma tragedii. Dodatkowo warto wspomnieć o bardzo wąskim rozstawie pedałów. Jadąc w męskich butach zimowych zdarza się jednym zachaczyć o drugi przy zmianie biegów bądź zatrzymywaniu się na skrzyżowaniu. Ale trzeba się przyzwyczaić.
4,0
Wyciszenie
Silniczek troszkę słychać ale naprawdę nie jest źle. Z czasem przyzwyczaić się do niego można i nie przeszkadza już, poza tym radio zagłusza go. Słychać brzęczące dystanse w drzwiach przy jeździe po nierównościach oraz stuki w zawieszeniu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mógłby spalać nieco mniej. Chociaż jak na jazdę miejską i tak nie jest źle. Ceny napraw póki co nieznane bo nic nie było naprawiane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie znajdziecie nic lepszego. Tanie, ładne auto które jest młode i spala stosunkowo mało do aut w porównywalnych cenach. Mając do wyboru stare VW, BMW czy Seaty uważam że rozsądny wybór z kupnem Seicento.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie działająca trzecia lampa STOP ale to już rozwiązane w łatwy sposób. Poza tym nic się nie dzieje. Wskazówka od poziomu paliwa bardzo przekłamuje i opada przy skręcaniu w lewo i przy gwałtownym ruszaniu a wzrasta przy skręcaniu w prawo i hamowaniu. Rozmawiając ze znajomymi (Właścicielami Seicento ze starymi licznikami) usłyszałem że Ten Typ Tak Ma. Po prostu trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy się nie zdarzyło bym musiał dzwonić po pomoc z powodu awarii autka. Jedyna dolegliwość to zawieszenie które w Fiatach z tych lat jeszcze nie były najlepszej jakości do naszych dróg. Taka dolegliwość tej marki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Seicento Hatchback 3d 0.9 39KM 29kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,7
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Seicento Hatchback 3d