Fiata Seicento kupiłem jako 5-cio latka z przebiegiem 17 tys.km i sprzedałem jako 10-latka ze stanem licznika prawie 100 tys.km. To nie mało i nie dużo ale wydaje mi się, że dobrze poznałem plusy i minusy Seicento. Zaczne może od Plusów. To z pewnością bezawaryjność silnika. Poza kapiącym olejem z pod uszczelki klawiatury, nidy nie odmówił posłuszeństwa. Zawsze mogłem być spokojny, że zapali! Dobra jest też jego elastyczność, na 5-tym biegu ochoczo przyspiesza już od 60 km/h. Świetna wentylacja a w szczególności odparowanie szyb w wilgotne dni. Doskonała widoczność na wszystkie strony. Podstawowym minusem Seicento jest zawieszenie a tak naprawdę jego brak. Ani komfortu ani sportu tu nie uświadczysz. Po prostu skaczący ping-pong z dość dużymi przechyłami na zakrętach. Jak dla mnie kolumna kierownicy za krótka, nie mogłem dobrać wygodnej pozycji za kółkiem, poza tym niewygodne fotele. Bardzo szybko odmówiły posłuszeństwa silniczki wentylatora chłodnicy i tylnej wycieraczki. Tylne lampy szybko \"nabrały\" wody i wyblakły. Spalanie również nie należało do najniższych. W mieście trzeba bardzo uważać na obroty bo ten mały silniczek potrafi wypić. Generalnie rzecz biorąc Seicento to auto na krótkie trasy z elastycznym silnikiem dobrze radzące sobie w mieście. Ekonomiczne tylko wtedy jeśli przestrzegasz zasad ekodrivingu;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik słyszalny ale jego odgłos nie męczy ucha Również drgania nie są zbyt mocne. Nie ma tu systemu V-TEC ;) mimo to silniczek spokojnie ciągnie po mieście na piątym biegu przy 60km/h
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość ciężko. W przypadku mojego auta redukcja biegu z 3 na 2 jest dość nieprecyzyjna, trzeba dokładnie \"wyczuć\" położenie lewarka.
2,0
Układ jezdny
Auto jest mało komfortowe. Zawieszenie nie jest sztywne lecz raczej źle zestrojone, skaczesz po drodze jak ping-pong, w zakręt nie możesz szybciej wejść bo się wychylasz.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra na wszystkie strony.
3,0
Ergonomia
Lewarek skrzyni biegów za daleko. Kolumna kierownicy za krótka, nie można dobrać wygodnej pozycji przy wzroście ok 180 cm.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za wentylację, naprawde zero problemów z parą na bocznych szybach (również z tyłu). Gorzej z ogrzewaniem, schodzi dość długożeby człowiek mógł odtajać w zimie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadowalająca. Każdy upchnie spokojnie nogi, nawet fotelik się zmieści ale raczej za siedzeniem pasażera.
3,0
Wyciszenie
Dość słabe. Słyszysz silnik od momentu rozruchu i wraz ze wzrostam tempa coraz bardziej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silniczek mimo, że mały mógłby spalać mniej ale nie ma tragedii, średnio w 7 ltr/100. Co do ceny części to jedne z najtańszych na rynku.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szybko zacierający się wentylator chłodnicy. Zmurszałe osłonki gumowe reflektorów. Pęknięta uszczelka pod klawiaturą. Szybko zacierający sie silniczek wycieraczki tylnej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]