Inne
: Nigdy nie zmusił mnie do postoju, zapala w każdych , ale to KAŻDYCH warunkach i to mnie zaskoczyło pozytywnie.
Auto kupiłbym jeszcze raz , ale koniecznie z silnikiem 1.1 (dynamika)
3,0
Całokształt
byłoby bardzo dobrze gdyby nie ta uszczelka pod głowicą i przewód hamulcowy, a tak 3
Wrażenia
3,0
Silnik
Ocena obiektywna - nio cóż 0.9 l i 39 KM ścigacza nie czynią i elastyczność jest słaba.
Miło natomiast zaskakuje w dynamice miejskich prędkości - subiektywnie bardzo szybka reakcja na gaz (dobra dynamika do 60). Co do kultury pracy silnika - warkotliwy, ale zawsze pali, niezależnie czy antarktyda czy tropik.
2,0
Skrzynia biegów
nie lubię jej i tyle - nieprecyzyjna, ciężko wchodzi wsteczny
4,0
Układ jezdny
zwinny, wystarczająco bezpieczne zawieszenie i prowadzenie
Komfort
5,0
Widoczność
widoczność we wszystkich kierunkach wysmienita (jeździłem róznymi autkami, ale tak dobrze nie ma chyba nigdzie indziej)
4,0
Ergonomia
wszystko jest tam gdzie ma być
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
szybko się nagrzewa, brak problemów z zaparowanymi szybami (co nie jest u konkurencji oczywiste)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
obiektywna ocena dobra - stosunek miejsca wewnątrz do wymiarów zewnetrznych
3,0
Wyciszenie
jak już wspomniałem silniczek warkotliwy, a nawet bardzo przy wyższych prędkościach (bardziej słychać silnik niz szum powietrza) - sprawdzone na długich trasach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba najtańsze części na rynku nie licząc malucha i wybór jak w supermarkecie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
oj drobiazgi są , ale naprawdę nieistotne z punktu widzenia dotarcia do celu - przepalone zaróweczki, poskrzypujące elementy wnetrza, ciągle wyłażące uszczelki przednich szyb, nieszczelny zbiorniczek spryskiwaczy,
z tych wiekszego kalibru :
amortyzatory szybko padają i przedni wahacz prawy oraz słaby ręczny
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
mnie się nie zdarzyło nic, ale poprzedni właściciel (którego znam, jak i całą historie autka) przepalił uszczelkę pod głowicą przy ok 100tys km - efekt przegrzania silnika spowodowany usterką wiatraka chlodnicy - takie niby nic a jaki skutek (to typowa doległośc - a wystarczy zwrócić uwagę, że stojąc w korkach wiatrak się nam nie załącza).
A mnie przekorodował przewód hamulcowy na zgięciu przy tylnej belce i to było bardzo niemiłe, choć skończyło się bez wjazdu w cudzy tyłek. Tak czy owak były to 2 poważne usterki.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 39KM 29kW
[l/100km]