Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Sedici

lawender, 14 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 107KM 79kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Sedici 1.6 i 16V 107KM 79kW 2006-2014 - Oceń swoje auto
4,69
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Kultura pracy, spalanie, a nawet... bardzo przyjemny dźwięk, taki... rasowy (-; przy wyższych obrotach.
5,0
Całokształt
Za całokształt dla Sedici należy się ocena wyróżniająca. Jest to bardzo niepozorne autko. Niepodobne do rasowej terenówki, ale mające charakter. Posiadam wersję 4x2 co nie przekreśla w żadnym stopniu możliwości jezdnych w trudnym terenie. Układ jezdny Fiata stoi na bardzo wysokim poziomie. Jest to z pewnością samochód nadający się zarówno do jazdy miejskiej, jak i dalekich podróży. Bardzo dobre przełożenia, mają bezpośrednie odzwierciedlenie w spalaniu. Przy ekonomicznej, spokojnej jeździe wynik w granicach 5L/100km uważam za wyśmienity, biorąc pod uwagę komfort z jazdy. Wysokie zawieszenie ułatwia poruszanie się nie tylko na leśnych i skalnych drogach, lecz również okazuje się idealnym rozwiązaniem przy manewrowaniu na wąskich drogach, niewielkich parkingach z wysokimi krawężnikami. Jedynym mankamentem są podwójne słupki z przodu, ograniczające kąt widzenia. Może to i kwestia przyzwyczajenia, ale dla mnie pomimo 30k km nadal to drażni podczas miejskiej jazdy. Poniekąd rekompensatą jest fakt, że znajdujemy się (siedzimy) wyżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w tej wersji to prawdziwy cud. Czytając komentarze, zastanawiając się nad wyborem auta, bardzo sceptycznie podchodziłem do motoru Fiata. Po pierwszej jeździe wysiadałem pod wrażeniem. Silnik pracuje równo, \"nie tłucze\". Auto bardzo szybko reaguje na pedał przyspieszenia, co wbrew pozorom, patrząc na bryłę pojazdu nie było dla mnie takie oczywiste. O spalaniu zamieszczę kilka słów niżej. Pod każdym względem najwyższa ocena.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia przypadły mi do gustu. Trudno będzie się odzwyczaić kiedy przyjdzie czas zamiany auta. Nie jestem rajdowcem. Przekładam ekonomię nad elastyczność. Skrzynia daje mi do wyboru który wariant wybrać. 1 - 2 biegi do klasycznej jazdy w terenie, idealne do staczania się ze stromych zjazdów, nacierania na podjazdy. 3 - 110km/h (6k-7k/obr) i mamy jeszcze zapas (można się pokusić o 8k) pełna dynamika, auto żywe, zwinne, dające bardzo sympatyczny pomruk i wprawiające w zdziwienie wyprzedzanych kierowców 4 - 5 wrzuć można już przy 40-50km/h autko nie jest może wówczas zwinne jak pantera, ale za to odwdzięcza się nam niskimi cyframi na komputerze, w mieście najczęściej używane przeze mnie biegi(!)
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam pozytywnie. Zawieszenie rewelacja. Układ hamulcowy bez zastrzeżeń. Wspomaganie również. Jedyną wadą a jednocześnie zaletą jest wysoki prześwit. Zaleta niewyobrażalna dla śmiertelnika z klasycznego nisko zawieszonego sedana. Sedici do ani auto terenowe (chociaż, wierzcie mi, potrafi zawstydzić auta tej klasy) ani klasyczne auto miejskie. Znamy już pojęcie SUV ale... no właśnie. Słuchajcie! Każdy krawężnik, każdy podjazd jest Wasz! (pod warunkiem posiadania Sedici (-; ) Pod domem mam wąską, wiecznie zastawioną drogę. Zawrócenie na niej klasycznym niskim autkiem graniczy z cudem. Swoim delikatnie podnoszę się na stromy krawężnik, najazd, wsteczny, stoczenie się i viola! Nie ma obaw o spojler, wydech, miskę... Co ma zalety ma i wady. Subiektywna ocena wychył. Środek ciężkości umieszczony jest siłą rzeczy dość wysoko. Wchodząc w ostre zakręty bez redukcji prędkości (70-80km/h) mam obawy. Może i nieuzasadnione, gdyż w terenie poruszam się po sporych ścianach skośnych i wówczas odnoszę wrażenie jakoby wszystkie cztery koła były przyklejone do podłoża.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód ograniczają wzmocnione, podwójne słupki. Jest to szczególnie drażniące podczas przejazdu w pobliżu przejść dla pieszych. Boki i tył bez zastrzeżeń. Lusterka zewnętrzne to rzecz cudowna. GIGANTYCZNE, świetne.
5,0
Ergonomia
Całość wygląda schludnie, przyciąga wzrok. Materiały nie należą do najlepszych, nie mogę jednak im nic zarzucić. Zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz - piątka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zima 2009/2010 dała nam się ostro we znaki. Auto szybko w środku się nagrzewało, nie miałem problemów z zaparowanymi szybami. Jazda latem również nie sprawia problemów. Wydajna manualna klimatyzacja spełnia swoje zadanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Autem jeździ się wygodnie w dalsze trasy, zarówno jako pasażer z tyłu, z przodu czy jako kierowca. Nie jest to może rodzinny VAN, mimo to bez obaw można wybierać się w dalekie wycieczki. Z przewozem dwojga dzieci w fotelikach na tylnej kanapie nie ma problemów.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie i tutaj mam na myśli zarówno szum powietrza, jak i dźwięki silnika pozostawiają do życzenia. Chociaż co muszę zaznaczyć! nie jest najgorzej. O ile silnik mruczy z niespotykaną w tej klasie aut przyjemnością, o tyle przy dużych obrotach, na długich trasach zaczyna być to męczące. Podobnie jak szum powietrza. Na krótkich odcinkach, polskich tras, nie jest to tak odczuwalne, jak po szybkiej, kilkugodzinnej jeździe na autostradzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekstra! Silnik daje nam szerokie możliwości - albo \"depczemy w gaz\" i cieszymy się osiągami, albo \"zamulamy\" i z niedowierzaniem zerkamy na średnie spalanie. Ja preferuję drugą opcję. Króluje u mnie bieg 5 i 5 (-; Maksymalną prędkość jaką utrzymywałem przez długi okres czasu na autostradzie to 170-180km/h (wg. danych technicznych 170 jest prędkością maksymalną) komputer pokładowy pokazywał wówczas średnie spalanie na poziomie 9.5 - 9.8 L/100km Przy ekonomicznej jeździe na długich trasach 60-70km/h (poniżej 2k obr) zeszedłem do 5.1 - 5.3 L/100km W mieście Sedici zużywa 7.2-7.6 L /100km Uważam to za dobry wynik, za taką kulturę i komfort jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z mojego punktu widzenia cieszę się, że nie zdecydowałem się na wersję 4x4. 4x2 okazuje się tańsza w eksploatacji (mowa tu nie tylko o paliwie), a wynikami nie odstaje od wersji cztero-napędowej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sedici nie zawiódł mnie ani razu. No... raz złapałem gumę podczas deszczu, w nocy, z dala od domu (-; Na szczęście w bagażniku mam dojazdówkę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek. Moje Sedici jest niezawodne. Tylko lać benzynę i jeździć. Poziom oleju można sobie darować (-;

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Sedici

Cenimy Twoją prywatność

Autocentrum.pl należy do grupy Wirtualna Polska Holding. Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.